SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

MG 4 Electric EV64 AT Elegance / Veľa muziky za dobrú cenu

0
MG 4 Electric je prvý elektromobil tejto značky, ktorý prichádza na náš trh, a napriek jednej z najnižších cien v rámci elektromobilov rozhodne má čo ponúknuť.

Poďme však po poriadku. Záhadné písmená MG v názve odkazujú na britskú značku Morris Garages, ktorá si v tomto roku pripomína storočnicu svojho vzniku. Začiatkom tisícročia sa stala súčasťou skupiny SAIC so sídlom v Šanghaji. Na našom trhu ponúka MG už viacero modelov so spaľovacími motormi aj jeden plug-in hybrid a už od začiatku si vďaka dobrému pomeru medzi cenou a kvalitou získava obľubu u zákazníkov.

MG 4 ELECTRIC je prvý model výrobcu postavený na špecializovanej elektrickej platforme MSP (Modular Scalable Platform) a predáva sa už vo viac ako dvadsiatich európskych krajinách. Prichádza s nezameniteľným dizajnom a vzhľadom na nastavenú cenovku aj s bohatou technologickou výbavou. Vozidlo s karosériou športového hatchbacku má dĺžku 4,29 m. Predná časť zaujme aerodynamicky tvarovanou, hladkou prednou maskou. Pod ňou je v strede umiestnená anténa radaru a elektricky ovládané mriežky prívodu chladiaceho vzduchu. Po stranách sú otvory s funkčnými zberačmi vzduchu na ofukovanie bŕzd a usmernenie obtekania vzduchu. Zadnej časti dominujú výrazný spojler a difúzor v spodnej časti. Svetelná technika je zverená LED technológii s nezameniteľnou kresbou vpredu aj vzadu. Predné svetlomety majú automatické prepínanie diaľkových svetiel, iné vymoženosti tu však nečakajte. Svietivosť svetiel patrí k lepšiemu priemeru.

Po usadnutí do kabíny vás zaujme jej priestrannosť a slušné spracovanie. Stredová konzola je kratučká a nesie iba volič jazdných režimov a elektrickú parkovaciu brzdu. Dole sú držiaky na nápoje a pomerne veľká priehradka so zasúvateľnou roletou. V lakťovej opierke je ďalší, pomerne hlboký priestor, takže priestorové usporiadanie je veľmi dobré a na predných sedadlách je miesta viac ako dosť. Čo si výrobca nemohol odpustiť, sú lesklé plochy s klavírnym lakom, ktoré môžete neustále utierať od prachu a odtlačkov prstov. Lesklá je, žiaľ, aj dvojica displejov, v ktorých sa vám neustále zrkadlí celé okolie. O zobrazenie jazdných údajov sa stará menší 7" displej prístrojového panela, ktorého zobrazenie však s výnimkou maličkostí nemožno nijako ovplyvniť. Centrálny 10,25"displej má vysoké rozlíšenie a vcelku vydarenú grafiku. Pod ním je rad hardvérových tlačidiel na priame ovládanie vyhrievania a vstup do menu klimatizácie, tlačidlo domov a ovládanie hlasitosti. Žiaľ, veľa podstatných funkcií, ako napríklad zmena jazdného režimu, zmena účinnosti rekuperácie a ďalšie, možno ovládať iba cez displej. Ten navyše používa pri týchto funkciách miniatúrne písmo a neumožňuje z nich vytvoriť rýchle skratky v hlavnom menu, takže sa vždy musíte preklikávať cez menu a lúštiť nápisy. Vyzerá to tak, že sa tu výrobca inšpiroval ovládaním v modeloch Tesly, a treba povedať, že je to najhoršia vec na tomto aute. Našťastie bez spomínaných funkcií sa dá žiť a väčšina vodičov bude nakoniec jazdiť na predvolených nastaveniach namiesto toho, aby vždy otravne niečo menili. Horšie je, že systém si nastavenia po vypnutí nepamätá. Zaujímavé je, že vzhľadom na znižovanie nákladov tu nenájdete žiadnu navigáciu a ani ju nemožno dokúpiť. Výrobca to rieši podporou Android Auto a Apple CarPlay, ktoré síce fungujú iba cez kábel, ale zato spoľahlivo. V tomto problém nevidím a považujem to za dobré riešenie, iba porty USB by mohli byť umiestnené trošku šikovnejšie. Keby ste chceli fungovať s Android Auto a Apple CarPlay bezdrôtovo, výrobca ponúka voliteľný externý adaptér, ktorý pripojíte do portu USB. Displej umožňuje prepnutie do svetlého alebo tmavého zobrazenia, žiaľ, prístrojový panel má iba tmavé zobrazenie, takže to potom vyzerá trochu nekonzistentne. Prepínanie možno nechať aj na automatike, tá je však až príliš horlivá a za slnečného dňa stačí zájsť do tieňa a hneď si myslí, že sa zmráka, a prepne tému. Vozidlo má bohatú technologickú výbavu, ktorú dostanete bez ďalších príplatkov. Skrýva sa pod označením MG Pilot a obsahuje systémy automatického brzdenia, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, asistent na jazdu v kolóne, automatické diaľkové svetlá a inteligentný obmedzovač rýchlosti. Všetky systémy navyše fungujú veľmi spoľahlivo, jedinú výhradu som mal k udržiavaniu v jazdnom pruhu. Na diaľnici ide o dobrého pomocníka, ale ak chcete vykonať nejakú korekciu na okreskách, musíte prekonávať pomerne veľký odpor, čo je za jazdy veľmi nepríjemné. Toto by výrobca mal trochu upraviť.

MG 4 je veľmi zaujímavý model aj svojím pohonným systémom. Na slovenský trh sa zatiaľ dodáva v dvoch verziách s pohonom zadnej nápravy, časom by mala pribudnúť aj štvorkolka. Nižšia verzia využíva batériu typu LFP s kapacitou 51 kWh, motor s výkonom 125 kW a AC nabíjanie s výkonom 6,6 kW. Testovaná verzia je výkonnejšia – s batériou typu NMC s kapacitou 64 kWh, výkonom motora 150 kWh a AC nabíjaním s výkonom 11 kW. Obidva motory majú krútiaci moment 250 Nm. Dodávané batérie majú články s výškou iba 110 mm, čo šetrí priestor a nevytvára zbytočne vysokú podlahu. Batériu možno nabíjať DC nabíjaním s výkonom až 135 kW, takže z 10 na 80 % ju nabijete za 35 minút. Pozitívom je, že ak prídete na nabíjačku so zostatkom napríklad 30 alebo 50 % SOC, čas nabíjania sa adekvátne skráti, čo nie je samozrejmosť pri všetkých elektromobiloch. Vozidlo má k dispozícii aj technológiu V2L (Vehicle to Load) na napájanie ďalších zariadení. Na jej využitie si však musíte dokúpiť špeciálny kábel, ktorý sa pripája do nabíjacieho konektora a na druhej strane má dve 230 V zásuvky so zdieľaným výkonom 2,2 kW.

A ako MG 4 jazdí? To by som asi prirovnal k motokáre. Záťah síce vzhľadom na nižší krútiaci moment nie je taký výrazný ako u niektorých konkurentov, ale napriek tomu je pohon dostatočne živý a vďaka výborne naladenému podvozku si jazdu užívate. Podvozok je tichý, dobre filtruje nerovnosti a jazda je plynulá, s minimálnym nakláňaním karosérie. Maximálka je nastavená na 160 km/h a ešte pri 120 km/h stále cítite dostatočný záťah. 

Musím uznať, že MG 4 ma naozaj prekvapil. Samozrejme, nie všetko je ideálne, hrá sa tu však na cenu, a tak sa treba zmieriť s určitými kompromismi. Tie sú však v podstate iba v ovládaní niektorých funkcií, čo je vec, na ktorú sa dá zvyknúť. Napriek tomu však MG 4 môžem s čistým svedomím odporučiť. Slušná kvalita spracovania, výborné jazdné vlastnosti, technologická výbava aj výkony sú na veľmi dobrej úrovni. Poteší aj priaznivá spotreba, ktorá sa po 900 km ustálila na 15,9 kWh/100 km. V rámci okresiek a mesta sa však pokojne dá jazdiť pod 14 kWh/100 km. Keď k tomu pripočítate rýchle nabíjanie a širokú ponuku asistenčných systémov, je tu námet na vaše ďalšie auto. Výrobca navyše na vozidlo poskytuje továrenskú záruku až 7 rokov alebo 150 000 km.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 13,8-15,9
  • Dojazd v teste (km) 400-460
  • Výkon AC nabíjania na 11 kW 3f nabíjačke (kW)11
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 11
  • Max. výkon DC nabíjania, nabíjačka 50 kW (kW) 50
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 68
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 139
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 27

Technické údaje:

Batéria 64 kWh, využiteľná 61,7 kWh, pohon zadných kolies, výkon elektromotora 150 kW, krútiaci moment: 250 Nm, max. rýchlosť (km/h): 160, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,5 s, max. elektrický dojazd (WLTP) 450 – 579 km, nabíjanie: DC 135 kW, AC 11 kW/3f

PLUSY, MÍNUSY:

+ Dojazd, rýchle nabíjanie, technologická výbava, podvozok, spracovanie
- Niektoré jazdné funkcie možno ovládať iba cez displej

• Cena modelu od (s DPH):  32 990 EUR
• Testované vozidlo (s DPH): 37 490 EUR

 

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať