15.12.2015 0 Comments

Keď APS klope na dvere: Splniteľné a reálne termíny pre zákazníkov

Spoločne s rastom slovenskej ekonomiky naberá na obrátkach aj výrobný sektor. Toto odvetvie sa výrazne posilňuje, jeho sortiment rastie. Obavy z červených čísel tak logicky vystriedali otázky, ako úspešne prežiť dramatický rast a zároveň si zachovať spokojnosť zákazníkov. V dnešnom konkurenčnom prostredí zákazníci očakávajú viac ako kedykoľvek predtým stopercentné plnenie termínov a čo najkratšie dodacie lehoty. Z našej dlhoročnej praxe vyplýva, že práve dodržanie sľúbeného termínu sa často ukazuje ako najkritickejší bod celého plánovacieho procesu. Je to pochopiteľné. V okamihu, keď zákazníkovi potvrdíme termín, ktorý sa pri dostupných zdrojoch kapacitne alebo materiálovo nedá zvládnuť, spôsobujeme si výrazné komplikácie hneď na začiatku celého procesu. Ideálna situácia je plánovať a sľubovať termíny „tak akurát". Problém je v tom, že firmy nemajú týmto smerom nastavené podporné nástroje ani procesy. Potom sa môže stať jediné: zákazníkom toho sľúbia priveľa, čo sa odrazí buď v neskorom termíne dodania, alebo v neefektívnom zvyšovaní zdrojov a zhoršení zákazníckeho servisu pri existujúcich objednávkach. Preto je rozumná voľba pokúsiť sa optimalizovať plánovanie výroby softvérovým nástrojom APS (Advanced Planning and Scheduling). Uplatnil by sa tento prístup aj vo vašej firme? Skúste si položiť niekoľko otázok: Nie ste si istí, aký termín dodávky sľúbiť zákazníkovi v závislosti od garancie jeho splnenia? Nestíhate plniť zákazky v sľúbenej lehote? Máte problém s využívaním firemných kapacít? Pokiaľ ste aspoň na jednu otázku odpovedali kladne, je pre vašu firmu redizajn procesu plánovania a nastavenia potrebného podporného softvéru správny krok. APS zabezpečí prediktívne plánovanie výroby s využitím dát z klientskeho ERP, detailné analýzy aktuálnych frontov práce a vždy dostupné informácie o najlepšej možnej ceste k cieľu, teda k spokojným zákazníkom. A ako APS funguje v praxi? Ideálna situácia nastáva vo chvíli, keď je APS plne integrované v ERP. Vďaka tejto pre ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá