Image
26.2.2014 0 Comments

Je reklama na Facebooku plytvaním peňazí? Akú hodnotu majú lajky z Nepálu, Indonézie, či Srí Lanky?

Facebook.jpg Aká je hodnota „lajkov" na Facebooku? Nie ktovieaká, aspoň v prípade, že nové video na kanáli YouTube s názvom Veritasium je korektné.

Autor kanála Veritasium Derek Muller poukázal na prácu technologického korešpondenta BBC Roryho Cellana-Jonesa, ktorý v roku 2012 zisťoval návratnosť kampaní na reklamnej platforme Facebooku. Založil si stránku VirtualBagel, ktorá mala otestovať hodnotu lajkov. Chcel si overiť, či možno použiť reklamu na získanie fanúšikov. Zaplatil za reklamy 60 dolárov a zistil, že väčšina lajkov pochádza z Egypta, Indonézie a Filipín. Keď presunul zameranie reklám na Veľkú Britániu, počet lajkov klesol.

Facebook vysvetlil tento prípad tým, že reklama mala veľký rozptyl a nebola zameraná na konkrétnu skupinu.

Muller zobral experiment Cellana-Jonesa ako výzvu a rozhodol sa urobiť vlastný pokus. Použil bezplatné reklamné kredity z Facebooku a zistil, že jeho stránka Veritasium vyletela v priebehu niekoľkých mesiacov z 2000 lajkov na 70 000, čo sa približne rovnalo počtu predplatiteľov jeho kanála na YouTube v tom čase.


No zatiaľ čo počet lajkov na jeho stránke utešene rástol, angažovanosť používateľov (napr. komentovanie príspevkov a pod.) bola výrazne nižšia. Muller zistil, že drvivá väčšina lajkov pochádza z Egypta, Indie, Filipín, Bangladéša, Indonézie, Nepálu a Srí Lanky. Vo videu môžete vidieť aj graf, ktorý zachytáva, že až 75 % lajkov pochádzalo z rozvojových krajín. Dokonca aj po tom, čo z kampane vylúčil krajiny, z ktorých prichádzali falošné lajky, badal, že jeho stránka sa naďalej teší veľkej obľube falošných účtov. Lajky síce pribúdali, ale od používateľov, ktorí sa o stránku v podstate nezaujímali.

graf_veritasium.png

Podľa Mullera tento problém spôsobuje algoritmus Facebooku, ktorý cieli reklamy najmä na ľudí, ktorí majú olajkované tisícky stránok. Ide teda o tzv. klikacie farmy a falošné profily.

Facebook však zrejme neodstráni falošné lajky zo svojich stránok, pretože by tak bol donútený priznať, že jeho algoritmus na detegovanie podvodov je poriadne deravý a značná časť jeho výnosov z reklamy bola vytvorená z neoriginálnych používateľských účtov.

Zdroj: ibtimes.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá