Image
26.2.2014 0 Comments

Je reklama na Facebooku plytvaním peňazí? Akú hodnotu majú lajky z Nepálu, Indonézie, či Srí Lanky?

Facebook.jpg Aká je hodnota „lajkov" na Facebooku? Nie ktovieaká, aspoň v prípade, že nové video na kanáli YouTube s názvom Veritasium je korektné.

Autor kanála Veritasium Derek Muller poukázal na prácu technologického korešpondenta BBC Roryho Cellana-Jonesa, ktorý v roku 2012 zisťoval návratnosť kampaní na reklamnej platforme Facebooku. Založil si stránku VirtualBagel, ktorá mala otestovať hodnotu lajkov. Chcel si overiť, či možno použiť reklamu na získanie fanúšikov. Zaplatil za reklamy 60 dolárov a zistil, že väčšina lajkov pochádza z Egypta, Indonézie a Filipín. Keď presunul zameranie reklám na Veľkú Britániu, počet lajkov klesol.

Facebook vysvetlil tento prípad tým, že reklama mala veľký rozptyl a nebola zameraná na konkrétnu skupinu.

Muller zobral experiment Cellana-Jonesa ako výzvu a rozhodol sa urobiť vlastný pokus. Použil bezplatné reklamné kredity z Facebooku a zistil, že jeho stránka Veritasium vyletela v priebehu niekoľkých mesiacov z 2000 lajkov na 70 000, čo sa približne rovnalo počtu predplatiteľov jeho kanála na YouTube v tom čase.


No zatiaľ čo počet lajkov na jeho stránke utešene rástol, angažovanosť používateľov (napr. komentovanie príspevkov a pod.) bola výrazne nižšia. Muller zistil, že drvivá väčšina lajkov pochádza z Egypta, Indie, Filipín, Bangladéša, Indonézie, Nepálu a Srí Lanky. Vo videu môžete vidieť aj graf, ktorý zachytáva, že až 75 % lajkov pochádzalo z rozvojových krajín. Dokonca aj po tom, čo z kampane vylúčil krajiny, z ktorých prichádzali falošné lajky, badal, že jeho stránka sa naďalej teší veľkej obľube falošných účtov. Lajky síce pribúdali, ale od používateľov, ktorí sa o stránku v podstate nezaujímali.

graf_veritasium.png

Podľa Mullera tento problém spôsobuje algoritmus Facebooku, ktorý cieli reklamy najmä na ľudí, ktorí majú olajkované tisícky stránok. Ide teda o tzv. klikacie farmy a falošné profily.

Facebook však zrejme neodstráni falošné lajky zo svojich stránok, pretože by tak bol donútený priznať, že jeho algoritmus na detegovanie podvodov je poriadne deravý a značná časť jeho výnosov z reklamy bola vytvorená z neoriginálnych používateľských účtov.

Zdroj: ibtimes.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

LinkedIn predstavil najväčší redizajn svojho webu od jeho spustenia pred 15 rokmi.

20.01.2017 00:22

Nová podoba bola výrazne uprataná, obsahuje nové navigačné nástroje a beží rýchlejšie. Mobilná aplikácia aj desktopová verzia dostali konzistentnejší dizajn. Podľa vyjadrenia firmy bolo hlavným cieľom ...

Internet

Google Mapy vám už ukážu, kde sa dá dobre zaparkovať

19.01.2017 00:23

Mapy Googlu budú opäť užitočnejšie. Ich nová aktualizácia v9.44 beta totiž prináša funkciu, ktorá ukáže používateľom, aké možnosti parkovania môžu očakávať na mieste určenia. Získajú tak predstavu o t ...

Internet 10

Stroj na morálne dilemy. Moral Machine umožní rozhodnúť, koho život má autonómne vozidlo obetovať pri nehode

19.01.2017 00:40

So samojazdiacimi autami experimentuje čoraz viac firiem, a tak sa vynárajú aj otázky o tom, ako majú vozidlá rozhodovať v krízových situáciách. Ak napríklad niekto nečakane vbehne do jazdnej dráhy, m ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá