SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Huawei v druhom štvrťroku 2014 upevnil pozíciu tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov na svete

Tlačové správy
0

Huawei si túto pozíciu drží už vo štvrtom po sebe nasledujúcom štvrťroku, v ktorom predal celkom 20,3 miliónov smartfónov a medzi vedúcimi predajcami dosiahol s prehľadom najvyšší medziročný nárast predaja vo výške 95,1 %.

Huawei, popredný svetový dodávateľ riešení v oblasti informačných a komunikačných technológií (ICT) a tretí najväčší dodávateľ smartfónov na svete, oznámila, že jej spotrebiteľská divízia Huawei Consumer Business Group (BG), si podľa aktuálnych predbežných výsledkov štvrťročnej analýzy poprednej svetovej agentúry zaoberajúcej sa prieskumom trhu a trhovými analýzami, International Data Corporation (IDC), v druhom štvrťroku 2014 upevnila pozíciu tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov na svete vo štvrtom po sebe nasledujúcom štvrťroku s trhovým podielom, ktorý vzrástol na 6,9 % oproti 4,3 % v predchádzajúcom roku a svoju pozíciu by mala podľa prognóz naďalej upevňovať.

Huawei predal v druhom štvrťroku 2014 celkovo 20,3 miliónov kusov smartfónov a dosiahol tak najvyšší medziročný nárast predaja medzi vedúcimi predajcami vo výške 95,1 %. Podľa správy IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker sa v druhom štvrťroku 2014 svetový predaj smartfónov zvýšil medziročne o 23,1 % a celkom sa za tento štvrťrok predalo cez 295 miliónov smartfónov.

Pre viac informácií navštívte: idc.com

Hospodárske výsledky Huawei Consumer Business Group za prvý polrok 2014

Spoločnosť Huawei taktiež oznámila hospodárske výsledky svojej spotrebiteľskej divízie Consumer Business Group za prvú polovicu roku 2014. V tomto období spoločnosť Huawei dodala celkom 64,21 miliónov zariadení. Smartfóny z toho tvorili 34,27 miliónov kusov a ich dodávky tak medziročne vzrástli o pôsobivých 62 %. Na tomto úspechu sa podieľalo i uvedenie niekoľkých hlavných prémiových smartfónov, ako sú napríklad Huawei Mate 2 4G a Ascend P7, ktorých popularita u spotrebiteľov rastie po celom svete. Stály a udržateľný rast skupiny Huawei Consumer BG dokazuje úspech jej stratégie, ktorá je zameraná na vývoj prémiových kvalitných výrobkov a zároveň na budovaní povedomia o značke prostredníctvom globálnych marketingových iniciatív.

Úspech stratégie prémiových výrobkov

V prvom polroku 2014 spoločnosť Huawei uviedla silný rad prémiových 4G LTE smartfónov. Išlo napríklad o modely Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 a najnovšie taktiež o napäto očakávaný Ascend P7. Nový Ascend P7 bol uvedený na trh 7. mája 2014 v Paríži a nadväzuje na úspech modelu Ascend P6. V obore má prezývku „selfie smartfón", pretože po novom definuje dokonalosť s 5-palcovým Full HD displejom, špičkovým 8MPx predným fotoaparátom a 13MPx hlavným fotoaparátom. Testy výkonu bezdrôtového pripojenia, uskutočnené niekoľkými najvýznamnejšími európskymi operátormi, navyše potvrdili, že Huawei Ascend P7 je aktuálne najlepší medzi prémiovými smartfónovými značkami, ktoré sú v súčasnosti na trhu. Ani nie po dvoch mesiacoch od globálneho uvedenia na trh sa na 70 trhoch v Európe, v Ázii a Tichomorí, na Blízkom Východe, v Afrike a Latinskej Amerike predali takmer 2 milióny kusov Ascendu P7. Model Ascend Mate 2 4G, uvedený rovnako v prvom polroku 2014, si medzitým vydobyl popularitu na trhoch ako je Čína, Európa, juhovýchodná Ázia a Severná Amerika. Pôsobivé predajné výsledky telefónov Ascend P7 a Ascend Mate 2 4G dokazujú úspech spoločnosti Huawei na mid-endovom až high-endovom trhu.

Rastúce povedomie o značke

Huawei naďalej usiluje o to stať sa globálnou značkou, ktorú majú spotrebitelia radi, a to prostredníctvom komplexného brandingového a marketingového programu, ktorý zahŕňa reklamné aktivity, športové sponzorstvá, odborné akcie, uvádzanie produktov, propagáciu v mieste predaja a online propagáciu. Spoločnosť Huawei posilnila najmä sponzorské aktivity s poprednými športovými organizáciami, ako sú futbalové kluby AC Milan, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain a Arsenal FC, čo výrazne prospelo k nárastu povedomia o značke Huawei v Európe i vo svete. Sponzorská spolupráca s klubom Ajax Amsterdam v Holandsku, ktorú Huawei nadviazala tento rok v máji, prispela k prudkému nárastu podielu smartfónov Huawei na tomto trhu.

Rýchly rast na zámorských trhoch

Za výsledky spoločnosti Huawei v uplynulých šiestich mesiacoch stojí z veľkej časti obrovský rast na zámorských trhoch, kde Huawei posilnila globálne marketingové iniciatívy. Len v samotnom druhom štvrťroku 2014 Huawei dodal celkom 20,56 miliónov smartfónov na trhu v Ázii, Latinskej Amerike, na Blízkom Východe a v Afrike, čo predstavuje nárast o 85 % oproti minulému roku. Aktivity spoločnosti Huawei zamerané na značku na týchto trhoch prispeli k pôsobivému nárastu dodávok o 550 % na Blízkom Východe a v Afrike, o 275 % v Latinskej Amerike, o 180 % v Ázii a Tichomorí a o 120 % v Európe. Na niektorých trhoch v Ázii a Latinskej Amerike mala spoločnosť Huawei navyše na trhu smartfónov väčšinový podiel.

Podľa výsledkov prieskumov organizácie Kantar Woeldpanel ComTech sa na piatich hlavných európskych trhoch, vrátane Veľkej Británie, Nemecka, Francúzska, Talianska a Španielska, tržby z predaja smartfónov Huawei v uplynulých 12 mesiacoch zvýšili o 123 %. Huawei má v súčasnosti 3% trhový podiel v Nemecku a Španielsku, a ich cieľom je tento podiel v blízkej budúcnosti zvýšiť na 5 %. „V Európe sa zrýchľuje trend roztrieštenosti trhu telefónov, pretože malé značky začínajú naberať skutočný vplyv," uviedol Dominic Sunnebo, riaditeľ pre strategický výskum organizácie Kantar Worldpanel ComTech. „... Nové značky na európskom trhu, ako je napríklad Huawei... sa stávajú súpermi zavedených značiek."

V druhom polroku tohto roku sa divízia Huawei Consumer BG naďalej sústreďuje na vývoj trhu 4G LTE telefónov a bude navrhovať a vyvíjať inovatívne technológie pre svoj rad zariadení pre spotrebiteľov. Vedľa ďalšieho posilňovania spolupráce s telekomunikačnými operátormi, otvorenými distribučnými a online predajnými kanálmi, je cieľom Huawei poskytnúť spotrebiteľom po celom svete ďalšie nové prémiové mid-endové až high-endové 4G LTE inteligentné zariadenia a doplnky (tzv. wearables).

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať