SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Huawei Consumer Business Group oznámila finančné výsledky za rok 2014

Tlačové správy
0

Spotrebiteľská divízia Huawei Consumer Business Group (BG) dnes oznámila finančné výsledky za rok 2014. Celkové tržby medziročne vzrástli o 30 % na 12,2 miliárd USD a po prvýkrát prekročili 10 miliárd dolárov. Dodávky v roku 2014 vzrástli o 7,8 % na celkových 138 miliónov zariadení, z toho 75 miliónov smartfónov, čo znamená medziročný nárast o 45 %.

„Naša stratégia zamerania sa na prémiové výrobky strednej a vyššej triedy priniesla ovocie. V roku 2014 viedla k výrazným úspechom v celom rade oblastí vrátane výskumu a vývoja výrobkov, znalosti značky, rozvoja obchodných kanálov a rastu trhového podielu, ktorým sme upevnili naše postavenie trojky na svetovom trhu smartfónov. Globálny vplyv našej značky ďalej rastie a Huawei sa stala prvou čínskou spoločnosťou, ktorá úspešne vstúpila do rebríčka 100 najhodnotnejších globálnych značiek za rok 2014, zostavovaného spoločnosťou Interbrand," uviedol Richard Yu, generálny riaditeľ Huawei Consumer BG.

Úspech zamerania sa na výrobky strednej a vyššej triedy

Jedným z najvýraznejších úspechov za rok 2014 je podiel smartfónov strednej a vyššej triedy na celkových dodávkach, ktoré vzrástli na 18 %. Modelu Huawei P7, jedného z našich prémiových hlavných produktov, sa za necelých šesť mesiacov po májovom uvedení v Paríži celosvetovo predali štyri milióny kusov. Huawei Mate7 zaznamenal veľmi kladné prijatie medzi zákazníkmi z radov manažérov, a to na všetkých trhoch a iba tri mesiace od svojho uvedenia na trh minulý rok v septembri sa ho predali viac ako dva milióny kusov.

Rýchla expanzia otvorených kanálov

Pozoruhodný je taktiež významný rast podielov tržieb z otvorených obchodných kanálov (vrátane E-commerce), ktoré tvorili 41 % celkových príjmov. Do konca roku 2014 Huawei Consumer BG otvorila 630 značkových predajní. Tieto faktory prispeli ku skvalitneniu zážitkov spotrebiteľov pri nákupe online i offline.

Celosvetový nárast povedomia o značke

Rastúcu popularitu našich smartfónov strednej a vyššej triedy medzi spotrebiteľmi podporili internetové marketingové aktivity. Tie umožnili rozšírenie povedomia o značke Huawei po celom svete.

Z nedávneho spotrebiteľského prieskumu uskutočneného agentúrou IPSOS v 32 štátoch vyplýva, že povedomie o značke Huawei vzrástlo z 52 % v roku 2013 na 65 % v roku 2014. To znamená, že značka Huawei je známa takmer dvom tretinám opýtaných v týchto krajinách. Podľa agentúry IPSOS vzrástol ukazovateľ Net Promoter Score (vyjadruje podiel spotrebiteľov, ktorí telefón Huawei odporučili druhým) pre značku Huawei na 43 %. Vďaka tomu sa Huawei v správe zaradila medzi tri vedúce značky. Huawei je taktiež jednou z troch vedúcich značiek, pokiaľ ide o vplyv značky („brand momentum"), ktorý vyjadruje úspešnosť Huawei pri skvalitňovaní skúseností zákazníkov so značkou a pri ďalšom budovaní konkurenčnej výhody značky na globálnom trhu.

Dvojitá stratégia značiek Huawei a Honor vytvára synergiu

Dobré výsledky v roku 2014 dosiahla taktiež značka Honor, ktorú Huawei predstavila minulý rok. Dodávky zariadení Honor dosiahli 20 miliónov kusov, ž čoho výrobkov radu Honor 3C to bolo viac ako osem miliónov kusov, radu Honor 3X cez štyri milióny kusov a radu Honor 6 cez tri milióny kusov. Ku koncu roku bola značka Honor prítomná vo viac ako 60 štátoch a regiónoch celého sveta.

Huawei Consumer BG sa na prémiové prístroje strednej a vyššej triedy zameriava od roku 2012. Od modelu Huawei P1 až po P7 v rade P, od Huawei Mate po Mate7 v rade Mate, od Honor 6 po Honor 6 Plus, všetky hlavné modely spoločnosti Huawei Consumer BG sa snažia o vyniknutie pomocou výnimočných zážitkov pre užívateľa, ktoré sú možné vďaka základným schopnostiam značky Huawei. Rad P prináša celkom nový dizajn smartfónu a vynikajúce fotoaparáty. Rad Mate vyniká veľkým displejom a extrémne dlhou výdržou batérie. Výrobky značky Honor poskytujú spotrebiteľom výnimočné pripojenie, kvalitu a vysokú živnosť batérie.

Pan Shao Yang, viceprezident pre marketing divízie Huawei Consumer BG, uviedol: „Dvojitá stratégia značiek Huawei a Honor sa ukázala ako vysoko úspešná. Vytvorila synergie, ktoré viedli k zvýšeniu povedomia o značke a trhové podielu skupiny Huawei Consumer BG ako celku. Značka Huawei upevnila svoje postavenie na trhu smartfónov strednej a vyššej triedy, zatiaľ čo Honor sa uviedla ako výrazná a obľúbená značka medzi digitálnymi nadšencami."

Udržanie tempa rastu v roku 2015

Rok 2015 bude pre Huawei Consumer BG rokom strategického nasadenia, v ktorom bude Huawei Consumer BG využívať príležitosti, ktoré poskytuje internet, internet vecí a siete v oblasti automobilovej dopravy, s cieľom dosiahnuť prelomenie v rôznych obchodných oblastiach - výrokov, značky, marketingu, obchodných kanálov, maloobchodu a e-commerce. Huawei Consumer BG sa sústredí na značkový marketing hlavných výrobkov s cieľom vybudovať image značky Huawei ako symbolu inovácie a vysoko kvalitných výrobkov, a to prostredníctvom výrobkov vyššej triedy. Značka Honor sa zameria na internetový biznis a na zavedenie svojho úspešného online obchodného modelu na zahraničných trhoch.

Richard Yu, generálny riaditeľ Huawei Consumer BG, na záver povedal: „Pri pohľade do budúcnosti je zámerom Huawei Consumer BG udržať tempo rastu dosiahnuté v roku 2014 a ďalej upevniť popredné postavenie značky Huawei na trhu smartfónov strednej a vyššej triedy. Cieľom je v roku 2015 dodať 100 miliónov kusov prístrojov. Vďaka vynikajúcim technickým schopnostiam bude Huawei Consumer BG naďalej vytvárať mimoriadne zážitky pre spotrebiteľov a uskutočňovať sny ľudí na celom svete."

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať