15.7.2015 0 Comments

(Fr)Agilné metódy vývoja softvéru

Agilná metóda vývoja softvéru sa od klasických metód líši viacerými faktormi. Hlavný rozdiel je v tom, že na začiatku celého projektu sa nerobí zdĺhavá analýza, ale produkt a jeho vývoj sa začína takmer okamžite so štartom projektu. Vývoj je rozdelený do krátkych cyklov, tzv. iterácií, a po týchto malých častiach sa postupne skladá finálny produkt. Vďaka tomuto prístupu má zadávateľ prvú hmatateľnú verziu produktu k dispozícií vo veľmi krátkom čase. Vďaka rozdeleniu do krátkych iteračných cyklov môžete prípadnú chybu v zadaní odhaliť veľmi rýchlo a včas napraviť. Agilný prístup si však okrem iného vyžaduje veľmi úzku spoluprácu oboch strán a zadávateľ si musí na takto vyvíjaný projekt alokovať viac času v prípade kľúčových ľudí ako pri klasických metódach vývoja. Finálny produkt je väčšinou výrazne odlišný od prvotných predstáv zadávateľa, ktoré sa postupne vyjasňujú a menia počas vývoja.  Agilne „s dobrým diktátorom“ V prípade vývoja softvéru agilnou metódou platí viac ako inokedy, že potrebujete zdatného projektového manažéra, tzv. product ownera, ktorý má plnú dôveru sponzora projektu a je schopný a oprávnený rýchlo rozhodovať o dôležitých veciach a smerovaní produktu, a to bez nutnosti zvolávať stretnutia celého tímu pre každú maličkosť. Dôležité je aj to, aby si vedel ustrážiť rozpočet projektu a nenechal sa uniesť novými nápadmi.  Vývoj produktu totiž napreduje veľmi rýchlo, všetci okolo prichádzajú s množstvom nápadov na jeho zlepšenia pri každej iterácii, a preto je veľmi náročné vyhnúť sa tomuto nutkaniu a začať vyvíjať funkcie, ktoré ste pôvodne od produktu neočakávali. V dôsledku toho končí mnoho produktov vyvíjaných agilnou metódou výrazne nad pôvodne plánovaným rozpočtom. Product owner je skutočne akýsi projektový diktátor, ktorý často musí rozhodnúť a rozhoduje sám – podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia. Agilne na obe strany Myslite na to, že ak má projekt agilne fungovať, musia sa agilne správať obe strany. To znamená, že vaše reakcie na ot ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá