Image
5.5.2015 0 Comments

Exkluzívne: PC REVUE medzi 30 magazínmi sveta, ktoré vyskúšali okuliare HoloLens

holo1.png Podarilo sa nám dostať medzi niekoľko málo novinárov, ktorí na konferencii Build 2015 mali možnosť ako prví mimo zamestnancov Microsoftu vyskúšať horúcu novinku - holografické okuliare HoloLens.

Môžeme sa tak podeliť o zážitky z dvojhodinového testovania. Po zhliadnutí videí na hlavnej prednáške sme podvedome očakávali rovnaký efekt ako pri hrách, kde je efektný vopred pripravený úvod a sama hra má oveľa jednoduchšiu grafiku. Už v úvode môžeme prezradiť, že videá z hlavnej prednášky ani v najmenšom nepreháňali, skôr naopak, skutočnosť predstihla demonštračné video.

Prísne bezpečnostné opatrenia

Kritérium výberu testerov: my novinári, ktorí sme zároveň vývojármi, sme zistili, že okuliare budeme testovať s aplikáciou, ktorú sami vytvoríme. Miestnosť na testovanie bola mimo konferenčného centra v inej budove, to preto, aby bolo možné aplikovať prísne bezpečnostné opatrenia. Všetky veci sme museli nechať v skrinkách a podrobili sme sa prehliadke, či nemáme elektronické zariadenie schopné zaznamenať obraz a zvuk. Pri vstupe do testovacieho priestoru sme dostali pero zošit a... mentora. Každú dvojicu novinárov sprevádzal asistent, člen vývojárskeho tímu HoloLens. Microsoft tým nechtiac prezradil, že niektorí z vývojárov boli vo vekovej kategórii 15 - 17 rokov.

holo2.png

Prieskum hardvéru

Ak očakávate, že prezradíme technické parametre HoloLens, hlavne rozlíšenie displeja, musíme vás sklamať. Žiadne technické údaje nám poskytnuté neboli a napriek tomu, že sme mali okuliare k dispozícii viac než dve hodiny, netrúfame si rozlíšenie displeja ani len odhadnúť. Možno niečo napovie výsledok pozorovania. Jedna z virtuálnych gúľ s priemerom asi 15 cm bola vytvorená z novinového papiera. Písmená novinových článkov boli zo vzdialenosti pol metra nielen čitateľné, ale dali sa rozlíšiť aj detaily fontov.

holo4.png

Vytváranie aplikácie pre holografické okuliare

Počas dvojhodinového laboratórneho cvičenia sme postupne vytvárali aplikáciu v tandeme návrhového prostredia herného engine Unity a vývojového prostredia Visual Studio 2015.

V prvom kroku sa zobrazila holografická scéna, zatiaľ statická. V predvádzacej miestnosti bolo zakázané fotografovať, a keby aj nebolo, nedokázali by sme odfotiť scénu pozorovanú okuliarmi. Takže môžeme buď kresliť podobne ako na amerických súdnych pojednávaniach, alebo scénu opísať. Na podložke v tvare linajkového poznámkového bloku bielej farby s tyrkysovo modrými riadkami s rozmermi približne 120 × 80 cm boli naaranžované dve trojice farebných kociek, naukladaných jedna na druhej. Na kockách boli šikmo umiestené dve origami lietadlá z tenkého žltého materiálu tak, že predok lietadla bol na podložke a zadná časť na kockách. Nad každým lietadielkom bola v priestore voľne zavesená guľa s priemerom zhruba 15 cm. Jedna bola hviezdicovo členitá farebná, ako keby vytlačená na 3D tlačiarni, a druhá rovnako veľká mala nepravidelný povrch zhúžvaného novinového papiera. Neskôr sme pochopili, že lietadielka fungovali ako naklonená rovina, po ktorej sa gule skotúľali.

V ďalšej fáze príkladu bolo treba zobraziť kurzor a premiestňovať ho otáčaním hlavy. Reakciou na jednoduché gesto - spojenie roztiahnutého palca a ukazováka do špičky, guľa získala fyzikálne vlastnosti, v našom prípade gravitáciu. Spadla na šikmo umiestnené lietadielko, skotúľala sa po ňom na podložku a následne z nej spadla a zmizla. Nasledovalo doplnenie aplikácie o hlasové povely. Fungovalo to napodiv aj v slovenčine.

Dosiaľ sa gule skotúľali z podložky a zmizli, ako keby hladko prepadli podlahou. To sa priečilo skúsenosti s reálnymi predmetmi. Preto bolo cieľom nasledujúcej etapy príkladu dosiahnuť efekt, aby sa guľa, ktorá sa skotúľa z virtuálnej podložky, zastavila na podlahe presne tak, ako keby nám zo stola spadla tenisová loptička. Po zmapovaní objektov reálneho sveta bolo logickým krokom premiestnenie hologramu a jeho ukotvenie k reálnemu predmetu.

Posledná etapa príkladu bola zmena reakcie na dotyk gule s podložkou umiestnenou na podlahe. Keď sa guľa dotkla podlahy, zobrazili sa plamene, dym a následne sa v podlahe vytvorila diera do podzemného sveta nepravidelného tvaru s rozmermi približne 70 × 70 cm. Diera sa správala ako skutočné okno. Keď sme sa pozerali šikmo, videli sme trojrozmerný podzemný svet s rozmermi približne 50 × 50 metrov a v ňom budovy, polia, cesty aj rieku. Nad budovami dokonca v priestore lietali červené origami lietadielka.

Podrobnú reportáž z testovania a postup vytvárania 3D aplikácie pre holografické okuliare si budete môcť prečítať v júnovom čísle magazínu PC REVUE

holo5.png


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá