Image
6.4.2016 0 Comments

BMW 750 Li xDrive

V predošlom vydaní sme vám predstavili novú generáciu sedmičkového radu na dieselovom modeli BMW 730d.

» Pár dní po jej vrátení k nám do redakcie dorazila aj benzínová 750-ka v predĺženej limuzínovej verzii a s ešte vyššou výbavou, a tak sme otestovali high-tech prvky, ktoré v nižšej výbave neboli. Obzvlášť sme sa tešili na nové laserové svetlá, čiastočne autonómnu jazdu a funkciu parkovacieho asistenta.
Z nových bezpečnostných prvkov sme veľmi ocenili režim diaľkových laserových svetiel, ktorý dokáže osvetliť cestu pred vozidlom až do vzdialenosti 600 metrov, čo je takmer dvakrát viac než pri konvenčných svetlometoch. Výborný doplnkový prvok je systém Night Vision na rozoznávanie osôb, ktorý umožní identifikovať osoby aj väčšie zvieratá pri nočnej jazde už na vzdialenosť približne 300 metrov. Infračervená kamera namontovaná na maske chladiča prenáša obraz zachytený pred vozidlom na dis­plej systému iDrive. Systém berie do úvahy rýchlosť vozidla, natočenie riadenia a aj na základe toho stanovuje, či zaregistrované objekty predstavujú potenciálne riziko. A v prípade akútnej hrozby sa rozbliká červená ikonka v obraze z kamery aj na head-up displeji. Zároveň zaznie akustický alarm a brzdy sa pripravia do pohotovostného režimu. A takisto sa nám zdalo, že svetlá akoby krátko preblikli na osobu v kolíznej blízkosti. Pre všetkých vodičov, ktorí neradi jazdia v noci len z dôvodu zhoršenej viditeľnosti a z obáv z chodcov potulujúcich sa po krajnici či prebehujúcu zver, sú tieto technológie vyslobodením. Súčasťou balíka sú aj LED odbočovacie svetlá, adaptívne zákrutové svetlá a asistent diaľkových svetiel proti oslneniu. 

 

 

 

Autonómna jazda

Výbava Driving Assistant Plus prináša komfort čiastočne autonómnej jazdy pomocou aktívneho systému udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go a asistentom riadenia a udržiavania jazdného pruhu. Jeho súčasťou je aj systém varovania pri opustení jazdného pruhu, asistenčný systém udržiavania jazdného pruhu s ochranou pred bočnou kolíziou, kolízne varovanie pred osobami v meste s funkciou brzdenia a varovný systém pred premávkou zo strán.

Aktívny systém udržiavania rýchlosti reguluje stabilné tempo jazdy (do 210 km/h) spolu s bezpečným odstupom od vozidiel pred vami. Do toho istého rýchlostného limitu fungujú aj ­asistenčné systémy, ktoré prevezmú riadenie a automaticky udržiavajú auto v strede jazdného pruhu. Pri pomaly sa posúvajúcej kolóne a v zhustenej premávke si tak auto udržiava požadovanú vzdialenosť od vozidla pred vami s automatickým brzdením aj akceleráciou. Pri rannej kolóne do práce alebo letnej ceste do Chorvátska neoceniteľná záležitosť!

A ako to funguje? Systém využíva viacero radarov spolu s 3D kamerou na sledovanie priestoru okolo. Správnu pozíciu vozidla stanovuje podľa značenia jazdných pruhov na vozovke a podľa vzdialenosti vozidla pred vami, ak sa tam nachádza. Automaticky udržiava bezpečný odstup a rýchlosť auta až do prípadného úplného zastavenia. Hoci je systém schopný samostatnej jazdy, z právneho hľadiska je vodič stále povinný mať na volante obidve ruky. Ak túto podmienku nesplní, senzory to zare­gistrujú, vodiča po určitom čase upozornia akustickým signálom a systém sa vypne do pohotovostného režimu. Deaktivácia do pohotovostného režimu nastane aj v prípade, ak vodič zapne smerovku alebo ak je jazdný pruh napríklad príliš úzky.

Asistenčný systém udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou samočinne zasiahne do riadenia, aby zabránil neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu alebo kolízii s objektmi po bokoch ­vozidla. Ak je aktivované kolízne varovanie a vozidlo pred vami ­zabrzdí, auto okamžite reaguje vysielaním varovných signálov s narastajúcou intenzitou, následne ľahkým a nakoniec plným brzdením.

Ochranu pred bočnou kolíziou využijete aj v prípade, ak vychádzate na hlavnú cestu z miesta, kde vám vo výhľade prekážajú kríky či múr. Vy nemáte šancu vidieť  prichádzajúce auto, ale snímače na bokoch, ktoré sú už na úrovni hlavnej cesty, áno.  Často v takejto situácii rozhodujú centimetre a sekundy. Opäť technológia na nezaplatenie.

Parkovací asistent

Parkovací asistent dokáže auto zaparkovať úplne automaticky pozdĺžnym aj priečnym smerom. Bez ohľadu na to, či je alebo nie je ­aktivovaný, vždy premeriava potenciálne ­parkovacie miesta pozdĺž vozovky pri jazde ­rýchlosťou do 35 km/h a v maximálnej vzdialenosti do 1,5 metra od radu zaparkovaných ­vozidiel.

Len čo systém nájde dostatočne veľké miesto, vodič iba zapne smerovku a parkovací asistent preberie riadenie, hneď potom pustí volant a uvoľní brzdu. Parkovací asistent si vyberie vhodný režim prevodovky, primeranú akceleráciu aj brzdenie. Na vodičovi ostáva iba zodpovednosť sledovať proces parkovania. Dá ruky z volantu dole a iba sleduje, ako auto samo krúti volantom a prehadzuje si rýchlosti. Systém zároveň dáva inštrukcie na displeji spolu s akustickými signálmi. Keď je proces parkovania ukončený, parkovací asistent to ohlási zvukovým signálom a zároveň nastaví prevodovku do parkovacieho režimu.
Pri priečnom parkovaní využíva parkovací asistent ďalšie senzory na sledovanie oblasti po stranách vozidla a prekážky zobrazuje na displeji. Senzory dajú povel na automatické zabrzdenie v prípade, keď hrozí neodvratná kolízia s prekážkou pri cúvaní na parkovacie miesto.
Funkcia diaľkového ovládania parkovania umožňuje vodičovi vystúpiť z vozidla a následne ho pomocou diaľkového ovládania prednou časťou zaparkovať do tesnej garáže alebo na úzke voľné miesto a neskôr s ním aj vycúvať von. Diaľkovým ovládačom parkovania je v tomto prípade kľúč s dotykovým displejom. Na možnosť využitia funkcie diaľkového ovládania parkovania musí vozidlo stáť rovno a v strede, čelom k parkovaciemu miestu alebo garáži. V prípade potreby dokáže vodič vozidlo v priebehu procesu parkovania kedykoľvek zastaviť. Keď je vozidlo zaparkované, jeho motor sa dá vypnúť kľúčom. A pred odjazdom, samozrejme, ho opäť možno na diaľku kľúčom naštartovať. Pri diaľkovo ovládanom výjazde z parkoviska alebo garáže vozidlo cúva priamym smerom.

Wi-Fi hotspot

Auto je vybavené bezdrôtovým Wi-Fi hotspotom na báze LTE. Pasažierom umožní pripojiť sa na internet všetkými bežnými zariadeniami a využívať klasické webové služby ako e-maily, videá, prehliadanie atď. Wi-Fi hotspot umožňuje plné využitie mobilného internetu s maximálnou rýchlosťou LTE aj priamo na cestách. Wi-Fi hotspot umožní súčasne pripojiť až osem mobilných zariadení.

Pripojenie na internet sa realizuje prostredníctvom SIM karty zabudovanej vo vozidle a cez platenú dátovú tarifu od BMW, prípadne cez dátovú tarifu pripojeného mobilného zariadenia. Ak nie je k dispozícii sieť LTE, systém automaticky prepne príjem na ďalšie dostupné štandardy. Keďže táto funkcia využíva externú strešnú anténu, pasažieri v interiéri vozidla nie sú vystavení žiadnemu žiareniu.

Luxus pre cestujúcich prvej triedy

Výbava Executive Lounge poskytuje zadným pasažierom maximálny komfort pomocou širokého spektra rozličných nastavení, doplnkovou masážnou funkciou s kombinovaným programom Vitality a opierkou na nohy ako v prvej triede lietadla. Sedadlo predného spolujazdca sa dá navyše ešte elektricky posunúť o 90 mm dopredu a jeho operadlo sklopiť. Na nohy je tak k dispozícii priestor, ktorý by ste v aute nečakali (skôr naozaj v prvej triede lietadla). Pre spolujazdcov vzadu je dispozícii aj sklápací stolík a zábavný systém. Aj uhol ich sedadla a operadla sa dá individuálne nastavovať. Zadná konzola ­poskytuje možnosť nastavovať cez 7-palcový ­tablet jednotlivé funkcie komfortu, relaxu a zábavy. Okrem toho obsahuje zadná konzola aj snap-in adaptér s dobíjaním pre tablet.  

Zadné sedadlá ponúkajú rozsiahlu paletu relaxačných prvkov. K dispozícii je osem programov cvičení na mobilizáciu svalstva chrbta a ramien. Interaktívny tréning prebieha na zad­nom sedadle a zobrazuje sa na zadnom mo­nitore zábavného systému, pričom senzory integrované do zadného sedadla poskytujú spätnú väzbu na dosiahnutie optimálneho efektu cvičení s cieľom znížiť tlak na medzistavcové platničky. Každý z masážnych programov sa dá regulovať v troch úrovniach intenzity.

Jednou vetou: nové BMW 750 Li xDrive je auto prešpikované inteligentnými technológiami pre väčšiu bezpečnosť, komfort a pohodlie vodiča aj jeho spolucestujúcich, ktorí si jazdu v tejto luxusnej limuzine naozaj užijú a budú sa cítiť ako VIP v prvej triede.

Parametre:

Počet valcov/ventilov: 8/4
Zdvihový objem v cm3: 4395
Max. výkon v kW (k) pri ot./min: 330 (450)/5500 – 6000
Max. rýchlosť v km/h: 250
Zrýchlenie 0 – 100 km/h v s: 4,5
Spotreba paliva: Mesto v l/100 km: 11,9
    - Mimo mesta v l/100 km: 6,5
    - Kombinovaná v l/100 km: 8,5
Emisie CO2 v g/km: 197
Objem nádrže v litroch: 78
Cena: 168 886 EUR

 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá