Image
3.12.2015 0 Comments

Až tri štvrtiny internetových používateľov nevedia rozpoznať on-line hrozbu

Spoločnosť Kaspersky Lab zistila, že až tri štvrtiny (74 %) internetových používateľov by si stiahli škodlivé súbory len preto, že nedisponujú dostatočnou znalosťou rozpoznania potenciálnej hrozby. Výsledky prieskumu, v rámci ktorého odpovedalo 18-tisíc respondentov, vyvolali znepokojenie nad schopnosťou rozpoznať skutočné hrozby, ktoré na nich číhajú v on-line prostredí.

Povedomie o tom, ako sa používatelia internetu orientujú v kybernetickom priestore, bolo v úvode preverené jednoduchým testom. Účastníci prieskumu boli požiadaní, aby si stiahli pieseň Yesterday od skupiny Beatles. Zo štyroch ponúknutých možností obsahovala len jedna bezpečný súbor wma, zámerne nazvaný Betles.Yesterday.wma. Vybrala si ho len štvrtina (26 %) respondentov. Tí si všimli, že ide o neškodný typ súboru napriek pravopisnej chybe v názve súboru.

Na druhej strane na najnebezpečnejšiu formu súboru zareagovala až tretina respondentov (34 %). Nechali sa zmiasť tým, že názov obsahoval známu skratku mp3 „Beatles_Yesterday.mp3.exe". Ďalších 14 % respondentov si zvolilo súbor označený scr (screensaver download), ktorý sa často využíva na šírenie škodlivých súborov. Zvyšných 26 % sa rozhodlo pre možnosť stiahnuť súbor typu .zip, ktorý však môže takisto obsahovať nebezpečné súbory.

Neschopnosť používateľov rozpoznať škodlivý obsah na internete sa však nevzťahuje len na hudbu. Podľa prieskumu jeden z piatich (21 %) používateľov internetu si sťahuje rôzne súbory z rozličných zdrojov, čo ešte zvyšuje kybernetické riziko. V prieskume sa nakoniec ukázalo, že len 24 % respondentov dokázalo rozpoznať neškodnú webovú stránku, takže sa vyhlo phishingovej hrozbe. Navyše pri špecifikácii webových stránok, ktoré si vyžadovali zadanie ich osobných údajov, len niečo vyše polovice účastníkov (58 %) dokázalo identifikovať falošné stránky.

Tieto zistenia len potvrdili výsledky nedávneho prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab a B2B International, kde sa zistilo, že až 45 % internetových používateľov malo za posledných 12 mesiacov skúsenosť s malvérom. Dokonca až 13 % z nich ani nevedelo špecifikovať, ako k napadnutiu došlo.

„Povedomie spotrebiteľov o hrozbách v on-line prostredí by sa malo zvýšiť v záujme ich vlastnej ochrany. Ak sa dostaneme do pochybného baru, určite sa nepustíme do preratúvania balíkov bankoviek. Jednoducho by to nebolo múdre a sami by sme sa vystavili nebezpečenstvu. Rovnaký princíp platí aj v on-line svete. Musíme vedieť rozpoznať akékoľvek náznaky škodlivej aktivity, okamžite sa vyhnúť podvodným stránkam, neposkytovať osobné údaje či sťahovať nebezpečný obsah. Bez ohľadu na to, aké je naše povedomie o kybernetickej bezpečnosti, je rovnako nebezpečné používať internet bez dostatočnej ochrany. Kyberzločinci totiž neustále vyvíjajú nové a nové spôsoby, ako zasiahnuť ľudí. Jediná dostatočná ochrana pred týmito hrozbami je používanie aktualizovaných bezpečnostných softvérov," komentuje výsledky David Emm, hlavný bezpečnostný výskumník spoločnosti Kaspersky Lab.

Produkty Kaspersky Internet Security - Multi-Device a Kaspersky Total Security - Multi-Device spolu s bezplatnými bezpečnostnými riešeniami od spoločnosti Kaspersky Lab pomáhajú používateľom rozpoznať hrozby, ktoré by si inak nevšimli. Bezplatné riešenia od Kaspersky Lab poskytujú ochranu vysokej kvality, potrebnú na odbúravanie najbežnejších hrozieb. Spoplatnené riešenia od Kaspersky Lab sú zase kombináciou silnej antivírusovej ochrany s prémiovou funkcionalitou a pokročilým výkonom.

Viac informácií o spomínanom prieskume: https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá