SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Autonómny vrtuľník Rotor R550X si môže kúpiť aj keď nemáte licenciu pilota

Technológie
0

Spoločnosť Rotor Technologies pracuje na bezpilotnom vrtuľníku plnej veľkosti na civilné použitie. R550X je založený na modeli Robinson R44 Raven II, môže letieť viac ako tri hodiny rýchlosťou až 241 km/h a prepraví až 550 kg nákladu. Podľa webu TorkLaw majú vrtuľníky približne 9,84 havárií na 100 000 hodín letu. To je prekvapujúco málo vzhľadom na ich povesť a skutočnosť, že „všeobecné lietadlá“ majú 7,28 nehôd za 100 000 hodín. Lietanie vo vrtuľníkoch je zložité a existuje čoraz väčší počet projektov, ktoré sa ich pokúšajú zjednodušiť pomocou jednoduchého ovládania joystickom alebo dokonca ešte jednoduchším ovládaním prstom na tablete.

Spoločnosť Rotor Technologies od decembra minulého roka prevádzkuje dva prototypy autonómnych vrtuľníkov na báze R22 na deviatich miestach v New Hampshire, Idahu a Oregone. Svoju testovaciu kampaň ukončila v novembri, pričom zaznamenala „viac ako 20 hodín“ letového času. To nie je príliš veľa na skúšobné lety, ale v každom prípade s odvolaním sa na veľký dopyt najmä zo strany poľnohospodárskeho sektora Rotor uvádza svoj produkt do výroby. R550X bude obrovský autonómny dron s dostatkom senzorov a inteligencie na palube, aby mohol lietať v noci a pri obmedzenej viditeľnosti podľa prístrojov.

Zatiaľ čo štandardný model R44 má štyri sedadlá, R550X nemá nič iné ako veľký nákladný priestor, ktorý mu umožňuje prepraviť viac ako dvojnásobok „efektívneho užitočného zaťaženia“ bežného vrtuľníka. Dosah velenia a riadenia je až 16 km od pozemného satelitného komunikačného relé alebo viac ako 1600 km od vzdušného relé alebo prostredníctvom komunikácie LTE. Strata komunikácie je dosť nepravdepodobná, keďže súčasne beží šesť rôznych dátových liniek. No ak k nej predsa len dôjde, môžete si vybrať postup – buď ho prinútite vznášať sa a počkať, kým sa spojenie obnoví, alebo ho necháte vrátiť na základňu po vopred určenom čase.

Kupujúci môže doplniť špecifikácie o množstvo užitočného vybavenia vrátane kamier, gimbalov, senzorov a ďalších čiernych skriniek. Najpravdepodobnejším prípadom prvého použitia sa zdá postrek plodín. Rotor Technologies sľubuje výhody z hľadiska nákladov a produktivity. Nasadiť sa však môže aj na dodávky nákladu na morské plošiny, protipožiarne misie a zrejme aj na kuriérske služby na pevnine.

Ak vás zaujíma, či je prevádzkovanie takýchto vrtuľníkov legálne, Rotor uvádza, že ich plánuje dodať v stave pripravenom na okamžité posúdenie na vydanie osobitného osvedčenia o letovej spôsobilosti, čo umožní, aby vo väčšine krajín lietali ako experimentálne lietadlá. Okrem toho spoločnosť požiadala aj o typový certifikát od Federálnej správy letectva (FAA), ktorý umožní týmto lietadlám prepravovať ľudí aj v komerčnej prevádzke. Spoločnosť neuvádza cenu, ale tvrdí, že dodávky a komerčná prevádzka sa začnú v roku 2024.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať