SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Amazon otvoril európske centrum pre pomoc obetiam zasiahnutým prírodnými katastrofami

Bezpečnosť
0

Mali sme možnosť zúčastniť sa otvorenia Amazon Disaster Relief Hubu v Rheinbergu neďaleko Dusseldorfu.

V prípade prírodnej katastrofy je popri záchranárskych prácach jednou z prvoradých úloh čo najrýchlejšie doručenie potrebnej humanitárnej pomoci. To si vyžaduje premyslenú logistiku a koordináciu. Najväčšie praktické skúsenosti s rýchlym doručením požadovaného tovaru majú firmy prevádzkujúce e-shopy. Počnúc obstaraním tovaru v požadovanej kvalite za výhodné ceny, cez jeho skladovanie, vyskladnenie a doručenie na určené miesto.

Je preto logické, že tieto spoločnosti sa v tejto oblasti intenzívne angažujú. Aby bolo doručenie humanitárnej pomoci čo najrýchlejšie a vzhľadom k tomu, že niektoré veci nie sú predmetom zvyčajných objednávok, je dôležité aby sa príslušný tovar zaobstaral s predstihom. Preto spoločnosť Amazon zriadila a prevádzkuje niekoľko centier Disaster Relief Hub. Dosiaľ mali tieto centrá len v USA, Ázii a Austrálii, 13. marca 2024 otvorili Disaster Relief Hub aj v Európe, konkrétne v Rheinbergu neďaleko Dusseldorfu. Je súčasťou Fulfillment Centra takže môže využiť jeho logistické možnosti na doručovanie humanitárnej pomoci neziskovým organizáciám a komunitám do oblastí postihnutých prírodnými katastrofami.  Centrum v Rheinbergu bude poskytovať humanitárnu pomoc pre Európu, Blízky východ a Severnú Afriku. Za posledných 18 mesiacov spoločnosť Amazon reagovala na prírodné katastrofy po celom svete vrátane lesných požiarov v Čile, Kolumbii, Austrálii a na Havaji, zemetrasení v Japonsku, Turecku, Sýrii a Maroku a hurikánov a cyklónov v Portoriku, na Floride a v Indii.

Disaster Relief Hub je vyhradený priestor v rámci globálnej logistickej siete spoločnosti Amazon, ktorý umožňuje skladovať a rýchlo expedovať  núdzové zásoby potrebné po ničivých búrkach, záplavách, požiaroch, zemetraseniach a iných mimoriadnych krízových situáciách. Počas slávnostného otvorenia sme mali možnosť si stredisko v Rheinbergu prehliadnuť. Práve dokončovali naskladňovanie paliet s núdzovými zásobami. V stredisku s rozlohou 2000 m2 bude 1 000 paliet s núdzovými zásobami, ktoré by naplnili 20 lietadiel typu Boeing 737.

Základným princípom poskytovania humanitárnej pomoci zo strany Amazonu je, že dodávajú tovar, o ktorý humanitárne, či komunitné organizácie v postihnutej oblasti požiadajú. Pri naskladňovaní tovaru na palety využívajú informácie od týchto organizácií, aby pochopili ich potreby a identifikovali najviac požadované produkty po prírodných katastrofách. Analýza údajov o požadovaných produktoch po každej prírodnej katastrofe od roku 2017, a zistila, že najviac vyžadované položky sa zhoduje vo viac ako 80 % prípadoch.

Medzi najčastejšie požadované produkty patria plienky, plachty, postieľky, prikrývky, ohrievače, stany a čistiace prostriedky. Vyhradené centrum, kde sú tieto výrobky pripravené na odoslanie, umožňuje spoločnosti distribuovať pomoc za menej ako 72 hodín, čo je oveľa rýchlejšie v porovnaní s tým keby tímy museli výrobky baliť a uskladňovať v rôznych zariadeniach po celom kontinente. Uskladnené položky zahŕňajú potreby na poskytnutie prístrešia (stany, prikrývky, postele, karimatky, spacie vaky), hygienické súpravy (mydlo, zubné kefky a zubné pasty) a čistiace potreby.

Amazon nie je len zásielkový obchod, ale aj prevádzkovateľ cloudových služieb Amazon Web Services (AWS) a pri prírodných katastrofách je dôležitá nielen humanitárna pomoc, ale aj sprostredkovanie komunikácie, mapovanie vyčíslenie škôd v ťažko postihnutých oblastiach, či obnovenie internetového pripojenia a škálovanie call centier tak, aby po katastrofe zvládli zvýšený počet požiadaviek v zasiahnutých oblastiach. Ako príklad môžeme uviesť spoluprácu AWS s Americkým Červeným krížom, ktorý prostredníctvom inovatívnych riešení využívajúcich cloud computing lepšie slúži komunitám. AWS napríklad umožňuje využitie zariadení podporujúcich Amazon Alexa na prijímanie varovaní pred hurikánom a efektívne plánovanie darcovstva krvi. 

Okrem darovania produktov a poskytovania logistických služieb, Amazon uľahčil zákazníkom aj spôsob darovania produktov prostredníctvom svojich internetových obchodov. Po začatí ruskej invázie na Ukrajinu, zákazníci z celej Európy využili služby spoločnosti Amazon a poslali tisícky výrobkov partnerom na podporu ukrajinských rodín, ktoré museli opustiť svoje domovy.

AWS má špecializovaný tím Disaster Response, ktorý pomáha partnerom pripraviť sa na katastrofy a prostredníctvom cloudových technológii efektívne reagovať kdekoľvek na svete. To zahŕňa testovanie overených konceptov a vylepšovanie existujúcich inovácií v podmienkach simulovaných katastrof, ako napríklad používanie vozidiel AWS Disaster Response na nasadenie sietí pripojenia po vážnom poškodení internetovej a telekomunikačnej infraštruktúry. Tieto vozidlá sú vybavené výkonnými a prenosnými zariadeniami cloud computingu, ktoré sú určené na nasadenie v najnáročnejších fyzických podmienkach.

Nedávno spoločnosť AWS poskytla cloudové technológie a odborné znalosti na podporu tímov bojujúcich s lesnými požiarmi v Čile, Kolumbii a na ostrove Maui. Pomocou špičkovej technológie mohli tímy nie len zistiť rozsah škôd spôsobených požiarmi, ale aj potvrdiť a monitorovať nové ohniská.

Použili aj letecké snímky na vytváranie máp, ktoré umožnili efektívnejšie rozhodovanie a preventívne reakcie.

Zobrazit Galériu

Luboslav Lacko

Všetky autorove články
Amazon Disaster Relief Hub

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať