SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Aliancia Renault – Nissan predstaví viac ako 10 autonómnych vozidiel v priebehu nasledujúcich štyroch rokov

Tlačové správy
0

Aliancia Renault - Nissan predstaví v najbližších štyroch rokoch viac ako desať vozidiel s technológiou autonómnej jazdy.

Globálna automobilová skupina včera potvrdila, že do roku 2020 predstaví radu vozidiel s autonómnym riadením, a to v Spojených štátoch, Európe, Japonsku a Číne. Technológia bude inštalovaná do masovo vyrábaných áut, ktoré sú dostupné za prijateľnú cenu.

Navyše k tomu Aliancia Renault - Nissan predstaví aplikácie na prepojenie, ktoré jednoducho umožnia ľudom zostať v spojení s prácou, zábavou, či so sociálnymi sieťami.

"Aliancia Renault-Nissan sa zaviazala splniť dva ciele - dosiahnuť nulové emisie a nulovú úmrtnosť na cestách," povedal generálny riaditeľ aliancie Carlos Ghosn vo výskumnom centre aliancie Renault-Nissan, Silicon Valley. "A preto vyvíjame technológiu autonómnej jazdy pre masový trh, pre vozidlá na troch kontinentoch."

Nulové emisie a žiadne úmrtia

Aliancia je lídrom v priemysle čo sa týka znižovania emisií. Predala už takmer 300 000 plne elektrických vozidiel od predaja prvého modelu Nissan Leaf v decembri 2010 v San Franciscu.

Bezpečnosť a efektivita vozidiel Aliancie sa neuveriteľne zvýšila. Napríklad počet úmrtí a vážnych zranení vo vozidlách Nissan v Japonsku sa znížil za posledných 20 rokov o 61 %, počet úmrtí a vážnych zranení vo vozidlách Renault vo Francúzsku sa znížil za posledných 15 rokov o 80 %.

Autonómne riadenie prispeje predovšetkým k redukcii chýb vodiča. Práve tieto chyby sú zodpovedné za 90 percent všetkých úmrtí.

V roku 2016 bude mať debut technológia s názvom "single-lane control," ktorá bude jazdiť autonómne v jednom pruhu diaľnice, vrátane, na časté zastavenia náročnej doprave. V roku 2018 predstaví aliancia Renault-Nissan technológiu s názvom "multi-lane control," ktorá bude autonómne riadiť vozidlo vo viacerých pruhoch na dialnici, umožní vozidlu samočinne sa preraďovať z pruhu do pruhu. A nakoniec, v roku 2020 bude predstavená technológia s názvom "intersection autonomy", v doslovnom preklade "križovatková autonómia," ktorá umožní vozidlu prechádzať cez križovatky a jazdiť v hustej doprave bez zásahu vodiča.

Neskôr v tomto roku Aliancia predstaví novú automobilovú aplikáciu pre mobilné zariadenia, ktorá umožní ovládať vaše auto na diaľku. Ďalší rok bude odprezentovaný prvý multimediálny system Aliancie, ktorý umožní prácu s multimédiami a navigáciou, prepojený bude s vaším smartfónom. V roku 2018 platforma Aliancie Konektivita a internet vecí (Conectivity & Internet of Things) podporí nového asistenta "Virtual Personal Assistant" špeciálne pre jednotlivcov a biznis zákazníkov.

Všetky autonómne technológie budú dostupné na želanie zákazníka.

Konvergencia pre víťazstvo

V roku 2014 Aliancia Renault-Nissan "spojila" konštruktérske tímy oboch spoločností. Konštruktéeri firmy Renault a Nissan pracujú spoločne ako jeden tím, aby predišli duplikácii vo vývoji nových technológií.

Inými slovami, konštruktéri Renault-Nissan vyvinuli technologický "balíček" vrátane hardware a software aplikácií. Produktové tímy pre Renault, Nissan, Infiniti a ostatné značky Aliancie budú môcť určiť, pre ktorý ich model sa jednotlivé technológie hodia. Vďaka tejto spolupráci sú firmy schopné pracovať efektívnejšie a s nižšími nákladmi.

Rozpočet Aliancie na výskum je približne 5 miliárd amerických dolárov. Štvrtá najväčšia automobilová skupina, ktorá predá každé desiate auto na svete, má výskumné centrá v štyroch mestách: Atsugi,Japonsko; Guyancourt, Francúzsko; Farmington Hills, Michigan; a Sunnyvale, Kalifornia. Aliancia má taktiež veľké konštruktérske centrá v Indii, Brazílii, Rumunsku, Turecku a okrem iných aj v Číne.

Aliancia 7. januára oznámila, že najala manažéra pre technológie Orgiho Redzica, aby viedol inciatívu skupiny v prepojenosti áut ako Senior viceprezident Aliancie pre prepojenie automobilov a mobilných služieb.

Predtým zastával Redzic pozície vo firmách Nokia, NAVTEQ, Motorola a v startupovej firme zameranej na bezdrôtové technológie cyberPIXIE. Pôsobil ako senior vice president, Automotive v Nokia HERE, kde viedol skupinu Automotive Business Group. Redzic bude pracovať v Paríži a dohliadať na tím vo Francúzsku a Japonsku.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať