Image
26.2.2019 4 Comments

Prečo televízory zlacneli? Lebo smart TV vás sleduje a zarába tak ďalšie peniaze

Ceny televízorov za posledných päť rokov dramaticky klesli. Zapríčinili to nižšie ceny LCD, intenzívnejšia konkurencia, ale aj nové spôsoby, ako dosiahnuť zisk od spotrebiteľov po začlenení TV do našich domovov. Rozmenené na drobné to znamená, že sa na vás vyvalí viac reklám prostredníctvom známych filmových a televíznych kanálov na inteligentných televízoroch.

Tieto kanály sa delia o príjmy z reklám s výrobcami, ako sú Samsung či LG. A profitujú aj z toho, že predávajú vaše údaje o histórii pozerania tvorcom programov a marketérom. Výrobcovia monitorovali správanie sa divákov cez smart TV už niekoľko rokov, ale až od roku 2017 začali spotrebitelia kupovať smart prístroje, ktoré nepotrebujú streamovacie zariadenia ako Roku či Fire Stick, aby ponúkli online zábavu od Netflixu či Hulu.

Prakticky všetky televízory, ktoré sa dnes predávajú, sú inteligentné televízory, hovorí Steve Koenig z americkej Consumer Technology Association. Umožňujú teda výrobcom zarábať peniaze, len čo sa dostanú do vášho domova, a to vďaka streamingovým kanálom podporovaným reklamami, ktoré sa delia o výnosy z reklamy s výrobcami. Ide napríklad o Channel Plus na televízoroch LG, Tubi na TV Samsung a Xumo na modeloch Panasonic, Sanyo a Sharp.

Výrobcovia v snahe o vyššie marže hľadajú obsah a služby, ktorými získajú viac príjmov. Keď smart TV začali naberať na popularite, výrobcovia zbadali novú príležitosť. Ich zariadenia môžu byť oknom do domácnosti na pozorovanie našich zvyklostí. Informácie o nich začali poskytovať za poplatok marketérom.

Napríklad spoločnosť Vizio, americký výrobca televízorov, sa v roku 2017 dohodla s Federálnou obchodnou komisiou na 2,2 miliónoch dolárov, keď bola poverená zhromažďovaním údajov bez súhlasu používateľov. V súčasnosti naďalej zhromažďuje údaje, ale používateľom dáva možnosť vypnúť funkciu Automatic Content Recognition (ACR) v nastaveniach televízora.

Výrobcovia hovoria, že nerobia nič zlé, sledujú len vaše pozeranie, aby zistili úspešnosť relácií, navyše to robia anonymne. Ako hovorí na svojej webovej stránke spoločnosť Inscape Data Services, dcérska firma výrobcu televíznych prijímačov Vizio, ktorá zbiera dáta z viac ako 10 miliónov inteligentných televízorov Vizio, zhromažďuje len údaje „bez informácií identifikujúcich osobu“ a zisťuje len sledovanosť relácií a IP adresu pripojeného zariadenia. Podľa ochrancov súkromia však nie je nič také ako anonymné sledovanie a existujú spôsoby, ako dáta priradiť k televízoru.

Možno to porovnať so smartfónom, ktorý sleduje každý váš pohyb – ten fyzický po dome, ale aj v zariadení. Vie, na ktorých webových stránkach ste boli, s kým ste volali a komu ste písali textovú správu, aké výrobky ste kúpili, či ste sa prihlásili na Facebook alebo na Google, pozná váš vek, demografické údaje, plat atď.

Zdroj: eu.usatoday.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Bezpečnosť 1

Americké námorníctvo vybaví torpédoborce laserom schopným ničiť drony aj lietadlá

16.07.2019 00:05

Do námorných bojov by sa mohli čoskoro zapojiť laserové zbrane, čím boje na otvorenom mori dostanú novú dimenziu. Do roku 2021 budú americké torpédoborce vybavené lasermi schopnými identifikovať a sp ...

Bezpečnosť

Bezpečnostné kamery Wyze iba za 20 dolárov dokážu pomocou UI identifikovať ľudí

11.07.2019 07:58

Spoločnosť Wyze aktualizovala softvér svojich bezpečnostných kamier, a tak sú trochu inteligentnejšie. Dokážu identifikovať ľudí prostredníctvom umelej inteligencie. Táto funkcia je k dispozícii pre ...

Bezpečnosť

Satelity vás už nájdu kedykoľvek a kdekoľvek na planéte

04.07.2019 00:10

 V roku 2013 polícia v Grants Pass (Oregon, USA) dostala tip, že istý muž nezákonne pestuje marihuanu vo svojom dvore. Skontrolovala preto aplikáciu Google Earth a satelitný obraz spred 4 mesiacov sku ...

q

4 Comments

  1. Dobrej kauf reakcia na: Prečo televízory zlacneli? Lebo smart TV vás sleduje a zarába tak ďalšie peniaze
    27.2.2019 13:02
    Ak máme vďaka tomu lacnejšie TV, tak je to výhodný deal. Nech zbierajú dáta, veď sa to využíva len na skvalitňovanie služieb pre nás, divákov takže je to v konečnom dôsledku win-win.
    Reagovať
    • RE: Dobrej kauf reakcia na: Dobrej kauf
      27.2.2019 13:02
      Pokial na ňom nepozeráš detskú pornografiu.
      Reagovať
  2. oooooooooooo reakcia na: Prečo televízory zlacneli? Lebo smart TV vás sleduje a zarába tak ďalšie peniaze
    26.2.2019 18:02
    odpajat od nettu a mozu odosielat)
    Reagovať
  3. Špehovanie reakcia na: Prečo televízory zlacneli? Lebo smart TV vás sleduje a zarába tak ďalšie peniaze
    26.2.2019 09:02
    Toto môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti. Kúpil som si QLED TV Samsung a až po hlbšom hrabaní sa v nastaveniach som náhodne objavil defaultne zaškrtnuté súhlasy so zasielaním informácií o navštívených stránkach Samsungu a ich spracovaní na reklamné účely, odosielaní hlasových povelov (čiže čohokolvek čo poviem), a dokonca súhlas so zasielaním vzoriek sledovaných programov na TV.
    Samozrejme som to všetko hneď odškrtol, ale aj tak nemám istotu, že všetky tieto informácie Samsung si neodosiela aj bez môjho vedomia a súhlasu.
    Reagovať

Videá