Image
11.11.2019 0 Comments

Peugeot 508 GT Line / Keď si pomýliš triedu

S novým Peugeotom 508 som sa po prvýkrát stretol na minuloročnom autosalóne v Ženeve, kde budil veľkú pozornosť. Po teste musím priznať, že zaslúženú. Výrobca tentoraz stavil na karosársku verziu fastback a veľmi ladné línie s výraznou prednou maskou a nezameniteľnou grafikou denného svietenia. Zadná časť má skupinové LED svetlá elegantne zapracované do tmavého pása tiahnuceho sa cez celý kufor. Auto vyzerá fakt dobre a tento pocit vám zostáva aj po usadnutí do kabíny. Pri nastupovaní zaujmú bezrámové okná a nízky profil kabíny. Palubná doska a interiér vyzerajú ako v nejakom koncepčnom vozidle, tu sa však dostali do sériového modelu. Peugeot svoj systém nazýva i-Cockpit a v novinke je už jeho 2. generácia. Volant je menší, ako je v tejto kategórii obvyklé, a digitálny prístrojový panel s 12,5" displejom je umiestnený vyššie, takže sa naň pozeráte ponad volant. Prístrojový panel umožňuje 5 typov zobrazenia, medzi ktorými sa môžete prepínať tlačidlami na volante.

Môžete si zvoliť jednoduché zobrazenie prístrojov, zobrazenie navigácie, ktorá názorne ukazuje mapu vrátane budov vo veľkých mestách a situácie na križovatkách, prácu jazdných asistentov, a čo je v tejto kategórii unikát, aj nočné videnie. Nová 508-ka má totiž možnosť príplatkového nočného videnia, ktoré sme dosiaľ stretávali iba v prémiovej triede. Navyše tento systém funguje veľmi dobre. Obraz je čiernobiely a osoby a zvieratá systém automaticky deteguje a orámuje žltým štvorčekom. Multimediálny displej je dotykový s uhlopriečkou 10" a je vysunutý a natočený na vodiča. Pod ním sa nachádza 7 „klavírnych“ tlačidiel, ktoré zabezpečujú priamy prístup k hlavným funkciám. Ovládanie je pomerne jednoduché, ale má svoju filozofiu a chvíľu si naň treba zvykať. Klimatizácia nemá samostatný panel, tlačidlami sa prepínajú iba režimy prúdenia vzduchu a vyhrievanie, hlavné ovládanie je však cez dotykový displej. Je to riešené vcelku dobre, preto to nie je problém. Stredný tunel je posadený pomerne vysoko, a tak máte volič jazdných režimov hneď poruke. Vpravo od neho je veľký ukladací priestor s preklopnými dvierkami. V zadnej časti je zdvojený držiak na nápoje, ten však už žiadne dvierka nemá. Miesto na mobil s bezdrôtovým nabíjaním a USB port sú umiestnené pod stredovým tunelom. Priestor je však zle prístupný a pripájanie USB nepatrí k najpraktickejším.



Digitálny CocKpit má viac druhov zobrazenia. Unikátom v tejto kategórii je nočné videnie

Vozidlo zaujme bohatou ponukou asistenčných systémov. Adaptívny tempomat pracuje do nulovej rýchlosti, takže je užitočný aj pri posúvaní v kolóne. Vo výbave je aj systém čítania značiek, ktorý v tomto prípade zobrazuje obmedzenie rýchlosti, stop, zákaz predchádzania a jednosmernú cestu. Rýchlosť zo značky možno jednoducho preniesť do tempomatu, žiaľ, systém neumožňuje korekciu rýchlosti. Táto funkcia je navyše priradená malému prepínaču zo spodnej strany páčky tempomatu, takže jeho ovládanie nie je veľmi intuitívne. Páčil sa mi systém automatického parkovania. Umožňuje pozdĺžne aj priečne parkovanie na obe strany a aj vyparkovanie z pozdĺžneho miesta. Vyhľadanie parkovacieho miesta je rýchle a presné. Pri manévri musíte iba držať tlačidlo a systém celý manéver vykoná autonómne. Nastavenie je však zbytočne rýchle, takže vždy som radšej trochu pribrzďoval. Systém navyše na klasickom parkovisku cúva, až pokiaľ sa nezastaví o obrubník. Spoľahlivo však detegoval prekážky a manéver upravil podľa nich. Vo výbave je systém sledovania mŕtvych uhlov aj sledovanie premávky za vozidlom.

Samozrejmosť je systém núdzového automatického brzdenia pracujúci s údajmi z kamery aj radaru. LED svetlá majú automatické prepínanie diaľkových. To funguje veľmi dobre a ani raz sa mi nestalo, že by mi vodiči blikali. Za­ujímavý je systém stieračov Magic Wash, ktorý nepoužíva klasické ostrekovanie okna, čistiaca kvapalina sa rozleje po dĺžke stierača a ten ju nanáša pri pohybe po okne. Funguje to vcelku dobre. Kamerový systém sa správa ako 360°, používa však na to jednu fintu. V skutočnosti má iba prednú a zadnú kameru, ktoré pri pohybe auta postupne skenujú podklad a zobrazujú ho, akoby tam boli ďalšie kamery. Vyzerá to zvláštne, ale je to funkčné. Multimediálny systém má veľmi kvalitný zvuk a umožňuje súčasné pripojenie dvoch mobilov cez bluetooth, jedného na hudbu. Žiaľ, druhý mobil systém nevedel znova pripojiť automaticky, vždy ho bolo treba znova zvoliť v menu. Podporované sú aj Apple CarPlay a Android Auto, navigácia však v tomto prípade môže byť zobrazená iba na stredovom displeji. O pohodlie sa starajú predné masážne sedadlá. Pomocou multimediálneho systému možno nakonfigurovať dve „nálady“. Do týchto predvolieb možno zvoliť masážne režimy oboch sedadiel, náladové osvetlenie a niektoré ďalšie parametre. Masážne funkcie však možno ovládať aj samostatne pre každú sedačku.

Testované vozidlo je poháňané najvýkonnejším dieselom 2.0 BlueHDi s výkonom 180k (133 kW) a s krútiacim momentom 400 Nm, ktorý spolupracuje s 8-stupňovým automatom s pohonom prednej nápravy. Podvozok je adaptívny a vozidlo má vďaka tomu veľmi dobrý jazdný prejav s minimálnymi náklonmi v zákrutách. Práca prevodovky je svižná a bez váhania. Autom sa veľmi dobre jazdí a poteší aj slušná spotreba. Po 1160 km som nameral 6,3 l/100 km, pričom takmer 500 km bolo s plným obsadením a asi 25 % tvorila diaľnica. Kufor nie je najväčší, ale na bežné rodinné používanie bohato postačí.

Peugeot 508 GT Line príjemne prekvapil. Vďaka kvalitnému spracovaniu, jazdnému komfortu aj vysokej technologickej výbave pôsobí dojmom prémiovej triedy, a preto je aj vyššia cena ospravedlniteľná.

„Úsporné rodinné auto s výborným spracovaním a bohatou výbavou.“

Parametre:

• Model: Peugeot 508 2,0 BlueHDi GT Line, výkon 133 kW, objem motora (cm3): 1997, krútiaci moment (Nm): 400, ­maximálna rýchlosť (km/h): 233, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s, emisie CO2  (g/km): 123, objem nádrže (l): 55, počet sedadiel: 5, rozmery (mm): dĺžka: 4750, šírka: 1907, výška: 1390, objem vnútorného priestoru (l): 487, hmotnosť (kg): 1683

• Cena: od 26 690 EUR, testované vozidlo: 45 360 EUR

PLUSY, MÍNUSY:

+ Technologická výbava, jazdné vlastnosti, spracovanie, spo­treba, nočné videnie
- Nemá odvetranie sedačiek

HODNOTENIE:

Jazdné vlastnosti: 95 %
Spotreba: 95 %
Priestor, pohodlie: 100 %
Technol. výbava: 100 %
Ostatná výbava: 90 %
Ovládanie: 95 %
Vyhotovenie: 100 %
Celkovo: 96 %

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Magazín

BMW 530e xDrive Sedan / Výkon aj ekonomická prevádzka

03.12.2019 13:33

Plug-in hybrid BMW 530e som testoval aj v minulom roku, tentoraz sa mi však dostala do rúk modernizovaná verzia a rovno v konfigurácii s pohonom xDrive. Novinka je zvonku v podstate zhodná s pred ...

Magazín

Ako sa vyvíjajú batérie do elektromobilov

04.12.2019 13:09

Mali sme možnosť nahliadnuť do nového centra BMW Group Battery Cell Competence Centre v Mníchove, špecializovaného na výskum a vývoj batérií. Zameraním tohto interdisciplinárneho centra je napredovať ...

Magazín

Nabíjacia infraštruktúra pre elektromobily

04.12.2019 12:50

Nová európska legislatíva tlačí výrobcov ­automobilov prísnejšími limitmi pre produkciu CO2. Hranica maximálnej priemernej flotilovej produkcie CO2 je 95 gramov na kilometer. Ide o priemernú hodnotu p ...

Žiadne komentáre

ACER_122019

Videá