SAMSUNG_102020 SAMSUNG_102020 SAMSUNG_102020 Advertisement

PEUGEOT 2008 / Svalnáč nabitý technológiami

0

Rozmermi ide o naozajstné SUV, ktoré osloví vlastným štýlom. Vďaka viacerým druhom pohonu ponúka voľnosť výberu medzi tromi druhmi motorizácie: elektrickou, benzínovou a naftovou.

Vyvážené línie a celkové proporcie patria do segmentu SUV, posunuté čelné sklo vytvára priestor na výraznú horizontálnu líniu kapoty. Vozidlo dobre sedí na kolesách, má široké ramená a zároveň svalnatý vzhľad, ktorý vyžaruje istotu a bezpečnosť. Výsledkom je príťažlivý vzhľad s ostrými líniami. Všetky línie sa zbiehajú na veku batožinového priestoru, čím vzniká prepojený jednoliaty celok.

K odolnému a robustnému vzhľadu prispievajú aj veľkorozmerné (690 mm) disky kolies. Disky kolies s priemerom 18 palcov prinášajú jednoduchšie možnosti individualizácie, ako aj citeľné zníženie hmotnosti. Pri všetkých štyroch kolesách až o 4 kg.

Zvýšenie exkluzivity potvrdzuje aj dvojfarebné vyhotovenie so strechou lakovanou čiernou farbou Black Diamond a nápisy na C stĺpiku vo verziách GT Line a GT.  Nový tvar dostali aj výrazné tri pazúry z LED. Svietia v noci aj cez deň, dostali sa do všetkých verzií výbavy a v tých najvyšších aj do predných svetlometov. 

Útulný interiér verzií GT Line a GT ozvláštňujú podsvietené lišty. Ich podsvietenie ponúka na výber jednu z ôsmich verzií, ktoré sa dajú vyberať prostredníctvom dotykovej obrazovky.

Peugeot i‑Cockpit prináša maximálnu ergonómiu a prispieva k tomu, aby boli zmysly vodiča neustále bdelé. K jeho hlavným súčastiam patrí inovatívna prístrojová doska s 3D zobrazením, umiestnená v zornom poli vodiča, veľká dotyková obrazovka HD a kompaktný volant, ktorý sa dobre uchopí a dá sa s ním dobre manévrovať.

Vozidlo dostalo viacero prvkov výbavy a asistenčných systémov, ktoré sú v tomto segmente inak nedostupné a pochádzajú z vyšších segmentov. Medzi ne patrí Drive Assist na aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, spojené so systémom Lane Positionning, umožňujúcim vybrať si pozíciu v jazdnom pruhu. Patrí sem aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go či Park Assist, ktorý automaticky zaparkuje a vyparkuje vozidlo, pričom odstup medzi stojacimi vozidlami môže byť iba 60 cm. Najnovší systém automatického brzdenia cez deň aj v noci dokáže odhaliť už aj chodcov a cyklistov a pracuje pri rýchlostiach od 5 km/h až do 140 km/h. K asistentom patrí aj aktívny systém výstrahy pred nežiaducim opustením jazdného pruhu alebo vozovky, automatické prepínanie diaľkových svetiel, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek (jednosmerná premávka, stop) so zobrazovaním maximálnej povolenej rýchlosti či snímanie mŕtveho uhla.

Obrazovky smartfónov sa môžu zrkadliť na stredovú obrazovku, pričom využívajú technológiu MirrorScreen, kompatibilnú s rozhraniami MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Okrem indukčného nabíjania sú v závislosti od verzie k dispozícii až štyri zásuvky USB (dve vpredu vrátane USB‑C a dve vzadu).

Na výpočet ideálnej trasy slúži 3D online navigácia TomTom Traffic, ktorá v reálnom čase poskytuje údaje o dopravnej situácii a podľa toho automaticky prepočíta a upraví trasu. Vodič sa takisto dozvie o nebezpečných zónach, zaujímavých miestach v okolí a na ovládanie môže používať aj hlasové pokyny. O kvalitný zvuk sa stará desať reproduktorov FOCAL, rozmiestnených po celom vozidle.

Nové SUV Peugeot 2008 využíva novú modulárnu platformu CMP (Common Modular Platform), a tak sa pod jeho kapotou môžu nachádzať viaceré motory. V závislosti od potrieb konkrétneho používateľa ponúka na výber čisto elektrický, benzínový alebo naftový pohon. S výbavou vozidla súvisí aj výber jazdných režimov Eco, Normal a Sport. Na objavovanie nových ciest dostane vozidlo na požiadanie do výbavy aj prvky ako Grip Control a asistenciu pri zjazde z kopca (HADC), ktoré umožnia pohodlne a bezpečne zvládnuť aj zjazdy z príkrych svahov.

Konštruktéri pri vývoji intenzívne mysleli aj na maximálne zvýšenie účinnosti pohonných jednotiek a na zníženie ich spotreby. Všetky motorizácie dostali elektronicky ovládané zatváranie mriežky chladiča, aerodynamické disky kolies či zakrytý podvozok. To všetko slúži na zlepšenie prúdenia vzduchu okolo vozidla a zároveň na zníženie odporu vzduchu.

Priestor na zadných sedadlách (aktuálny rekord s novou platformou CMP) robí z nového SUV Peugeot 2008 mimoriadne variabilné SUV. Jeho dĺžku 4,30 m a rázvor 2,60 m dopĺňa aj veľký objem batožinového priestoru s hodnotou 434 dm3 (podľa normy VDA V210), a to bez ohľadu na motorizáciu a vrátane úplne elektrickej verzie. Variabilitu podporuje dvojité dno batožinového priestoru (v závislosti od verzie), ktoré po sklopení operadiel zadných sedadiel vytvára takmer rovnú plochu.

Množstvo premyslene rozmiestnených odkladacích priestorov na palube poskytuje mnoho možností na odloženie každodenných drobností – do tradičných vreciek vo dverách či do skrinky  pred spolujazdcom, do veľkej schránky v stredovej konzole a do priečinka pred radiacou pákou. Nenápadné odkladacie miesto sa nachádza aj na spodnej časti stredovej konzoly. Ide o praktické miesto na bezdrôtové indukčné nabíjanie, pričom otvorený kryt odkladacieho priestoru premyslene udrží mobilný telefón. Precíznosť a noblesu na palube možno oceniť nielen zrakom, ale aj dotykom, nech už ide o použitie zmäkčených plastov na palubnej doske, či viacero miest čalúnených materiálmi ako alcantara alebo koža nappa. Panely dverí a palubná doska dostali lišty s karbónovým vzhľadom. Volič automatickej prevodovky EAT8 je po novom plne elektronický (shift and park by wire), čo umožňuje jednoduché a intuitívne používanie. Dopĺňajú ho radiace páčky pod volantom, pripravené na to, aby vodič vzal radenie ôsmich prevodových stupňov do vlastných rúk.

Technické parametre:

›  Zdvihový objem motora [cm3]: 1499
›  Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: 96(130)/3750
›  Maximálna rýchlosť [km/h]: 195
›  Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:  9,3
›  Komb. spotreba paliva (NEDC) [l/100 km]: 3,8
›  Batožinový priestor [l]: 434
›  Objem nádrže [l]: 41
›  Prevádzková hmotnosť [kg]: 1404
›  Základná cena modelu – Peugeot 2008 ACTIVE 1.2 PureTech 100k BVM6:15 490 EUR
›  Základná cena testovanej verzie –   Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 130 k EAT8: 23 390 EUR
›  Záruka: 4 roky/60 000 km

 

Zobrazit Galériu

Martin Drobný

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať