Image
15.8.2019 0 Comments

Môžu byť záchranou planéty dehydrované výrobky?

Podľa organizácie Ellen MacArthur Foundation viac ako 90 percent typického čistiaceho prostriedku tvorí voda. Dehydratáciou čistiacich a kozmetických prípravkov by sme mohli pomôcť životnému prostrediu. Zmenšil by sa tak ich objem, a teda aj počet kamiónov či lodí potrebných na ich prepravu. Znížila by sa takisto ich hmotnosť, a teda aj emisie uhlíka spojené s ich prepravou. A zmenšilo by sa takisto množstvo plastového odpadu, pretože takýto koncentrát by si vyžadoval menší obal.

Podľa odhadov by sa 20 percent jednorazových plastových obalov mohlo nahradiť opakovane použiteľnými obalmi, keby sa dodávali len aktívne ingrediencie. Len 5 percent plastov vyrobených na celom svete sa recykluje. Oceány sú znečistené veľkým množstvom plastov, jednorazové vrecká z rôznych produktov predstavujú pohromu pre naše rieky a pláže.

A zrazu prišli na trh produkty bez vody, ktoré nás majú zachrániť. Ich použitie umožní „večne“ opakovane napĺňať flakón tabletami na ústnu vodu, baliť šampóny do papierových škatúľ či opätovne napĺňať dezodoranty. Napríklad spoločnosť Truman's ponúka štyri koncentrované čistiace prostriedky na sklo, podlahy, kúpeľne a viacúčelové výrobky dodávané v malých recyklovateľných a opakovane plniteľných plastových obaloch či opätovne použiteľných plastových rozstrekovačoch.

V roku 2018 predstavila siedmu generáciu „ultrakoncentrovaného“ pracieho prostriedku, ktorý podľa spoločnosti používa o 50 percent menej vody a o 60 percent menej plastov a je o 75 percent ľahší ako štandardný obal na prací prostriedok. Fľaša automaticky dávkuje správne množstvo saponátu jedným stlačením a predáva sa iba online.

V marci Amazon uviedol na trh vlastný produktový rad s názvom Clean Revolution. Fľašu s koncentrátom, ktorá sa rovná šiestim náplniam, treba priskrutkovať na dno dávkovača mydla a doplniť vodu. Používatelia si to pochvaľujú ako ekologické riešenie. Spoločnosť Replenish má vlastný produkt s názvom CleanPath. Ide o predplatenú službu doplňovania piatich čistiacich prostriedkov, pričom za doplatok 7,95 dolára máte možnosť vybrať si vôňu, farbu fľaše a základne.

Všetky spomínané produkty sľubujú, že budú netoxické, ich cieľovým trhom sú teda ekologicky zameraní spotrebitelia. V Európe spoločnosť Unilever začala dodávať ekonáplň čistiaceho prostriedku Cif obsahujúcu 10-násobne koncentrovanú tekutinu pre bežný rozstrekovač Cif, ktorý vám teraz podľa výrobcu vydrží na celý život. A ak sa rozstrekovač pokazí, dodá vám nový. Skutočnosť, že ide o koncentrát, podľa Unilever znamená, že sa bude prepravovať o 97 percent menej vody, čo bude mať za následok o 87 percent menej nákladných vozidiel na ceste a nižšie emisie skleníkových plynov.

Znie to síce skvelo, ale skutočnosť je taká, že distribúcia produktov spoločnosti Unilever predstavuje iba 3 percentá emisií skleníkových plynov produkovaných firmou. Nejde však len o emisie uhlíka. Unilever, ktorý si je vedomý rastúceho odporu proti jednorazovo použiteľným plastom, sa zaviazal znížiť do roku 2020 hmotnosť svojich obalov o jednu tretinu, znížiť množstvo odpadu súvisiaceho s likvidáciou svojich výrobkov na polovicu a do roku 2025 používať iba opätovne použiteľné, recyklovateľné alebo kompostovateľné obaly.

Unilever je však len jeden článok reťaze v ambicióznom pilotnom projekte Loop spájajúcom viacero značiek, ktoré sa zaviazali dodávať pred vaše dvere opakovane použiteľné obaly so všetkým od dezodorantov až po zmrzlinu a po ich vyprázdnení ich z rovnakého miesta vyzdvihnúť. Na tento cieľ Unilever prerobil zubnú pastu Signal do podoby tabliet v recyklovateľnom a znovu naplniteľnom obale. Stačí, ak jednu požujete a potom ústa vypláchnete a zuby máte čisté.

Zdroj: vox.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Inovácie

Huawei predstavil Ascend 910 - najvýkonnejší procesor UI s kapacitou až 256 TeraFLOPS

23.08.2019 00:55

Spoločnosť Huawei dnes oficiálne predstavila najvýkonnejší procesor umelej inteligencie na svete – Ascend 910 – a taktiež platformu, na ktorej bude tento procesor fungovať a vykonávať operácie s prakt ...

Inovácie 4

Google po prvýkrát od roku 2014 redizajnoval značku Android. A nebude už používať názvy sladkostí

23.08.2019 00:50

Google predstavil novú tvár značky Android. Je to jej tretí oficiálny dizajn odvtedy, čo patrí Googlu, a prvá zmena od roku 2014. Nápis Android dostáva novú farebnú paletu a oficiálne logo bude namies ...

Inovácie 1

Volocopter odhaľuje svoje prvé komerčné lietadlo, vzdušné taxi VeloCity

22.08.2019 00:10

Nemecký startup Volocopter robí ďalší kľúčový krok v oblasti taxislužieb - založených na elektrických vertikálnych vzletových a pristávacích lietadlách - keď odhalil svoje prvé lietadlo určené na sku ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá