ISE 2020: Epson predstavuje riešenia pre zážitkové nakupovanie či zábavu

0

Spoločnosť EPSON tento rok na veľtrhu ISE predstavila celý rad nových AV riešení pre obchod, vzdelávanie a maloobchod. Medzi novými produktami sme mohli vidieť špičkový laserový projektor so svietivosťou 30 000 ANSI lúmen (EB-L30000U). Projektor bol predvádzaný v špeciálnej inštalácii kedy dvojica projektorov synchrónne zobrazovala obraz na rovnaké miesto pre dosiahnutie dvojnásobnej svietivosti až 60 000 ANSI lúmen. Ide o cenovo výhodné dosiahnutie 4K projekcie s tak vysokou svietivosťou.

Ďalšou zaujímavosťou bol vystavený sortiment objektívov pre projektory. Epson si zakladá na kompatibilite aj starších objektívov s novými modelmi projektorov čím zákazník samozrejme šetrí významnú časť nákladov. Dlhá životnosť objektívov je daná robustnou konštrukciou z kombinácie kovu a skla. Nový objektív Ultra Short Throw (ELPLX03) pre laserové projektory s vysokou svietivosťou 25 000 - 30 000 ANSI lúmen ponúka ako ostatné modely objektívov EPSON riešenie nulového posunu UST. Objektív je preto vhodný aj pre viacprojektorové zostavy pri ktorých je nutné bezošvé prelínanie obrazov.

V expozícii sme si mohli pozrieť aj nový laserový projektor s objektívom UST pre obchodné rokovania BrightLink 1485Fi. Ide o interaktívny 3LCD projektor s rozlíšením 1080p. Dosahuje svietivosť 5 000 ANSI lúmen a prakticky bezúdržbový  laserový zdroj svetla so životnosťou až  20 000 hodín. Projektor poskytne 100 " obraz s pomerom strán 16: 9 alebo superširoký 120" s pomerom strán 16: 6, ktorý ponúka až o 95 percent viac priestoru oproti 75"plochému panelu.

Zaujímavá je aj dvojica nových malých takzvaných značkovacích projektorov EB-W70 a EB-805F, prvý pre maloobchodné predajne a druhý pre firemné použitie. Projektory sú primárne určené pre nasvietenie produktov alebo značiek vo výkladoch alebo na inštaláciách v rámci predajní a obchodných priestorov. V expozícii bolo niekoľko takýchto projektorov použitých na nasvietenie rôznych produktov od pohovky až po dámsku kabelku či voňavku.

Vrcholom expozície bola veľká trojrozmerná scéna nasvietená niekoľkými výkonnými projektormi ktorá vypovedala celý príbeh na ktorého konci ktorého sa zjavila skutočná formula nasvietená pomocou videomapingu.

Zameranie expozície Epson na zážitkové prezentácie pri predaji ale nebolo náhodné.  Výskum spoločnosti Epson Experiential Future hľadal názory na tému použitia pohlcujúcich technológií na rôznych miestach a situáciách ako pri rekreácii, atrakcie pre návštevníkov múzeí, kultúrnych podujatí pohostinských a maloobchodných zariadení v celej Európe. Výskumníci sa pýtali spotrebiteľov na ich skúsenosti s veľkoplošnými projekciami, interaktívnymi displejmi, hologrammi, virtuálnou a rozšírenou realitou. Výsledky výskumu zdôraznili výrazný spoločenský posun postojov u spotrebiteľa s rastúcim dopytom po pohlcujúcich zážitkoch na akciách, atrakciách pre návštevníkov a  maloobchodných predajniach u všetkých vekových skupín v európskej spoločnosti. Účastníci podujatia dnes nechcú byť okoloidúci - chcú byť ponorení a zapájať sa do diania udalosti alebo atrakcie. Návštevník, ktorý vyvoláva emócie a vytvára silné spojenie s publikom, môže nielen pomôcť podniku pritiahnuť nových spotrebiteľov, ale podporuje aj opakované návštevy. Hlavne mladší účastníci podujatia požadujú zážitkový charakter akcie. Takmer 7 z 10 opýtaných  z generácie-X 69% súhlasí s tým, že skúsenosť je budúcnosťou udalostí, spolu so 66% z generácie baby boom a 59% generácie Z. Skúsenosti budú mať zásadný význam pre predajne či pohostinské zariadenia, nielen aby prilákali nových spotrebiteľov, ale aj na podporu opakovaných návštev.

Tieto zistenia ukazujú, že maloobchodné predajne majú jasnú príležitosť začať využívať silu zážitkovosti. Od videomapingov a hologramov až po ovládanie gestami a sledovanie pohybu a tváre,  môžu používať zážitkové technológie na poskytovanie jedinečných zážitkov, ktoré ohromia a potešia zákazníkov a prehĺbia vzťahy medzi zákazníkmi a predajcami či poskytovateľmi služieb. Samozrejme, od podnikateľského prostredia to bude vyžadovať investície do nových technológií na zvýšenie konkurencieschopnosti.

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať