Facebook zvažuje možnosť verzie založenej na predplatnom

0

Facebook po škandále s únikom osobných údajov nedávno uskutočnil prieskum, ktorého cieľom bolo zistiť, či by uvedenie spoplatnenej verzie bez reklám podnietilo viac používateľov pripojiť sa na túto sociálnu sieť.

Spoločnosť zvažovala možnosť predplatného už v minulosti, ale teraz má na to pádnejšie dôvody. Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg dlho premýšľa o takejto alternatíve – ani nie tak o zmene obchodného modelu sociálnej siete, ale o odstránení dôvodu, pre ktorý ju ľudia najčastejšie opúšťajú. Facebook vlani zarobil na cielených reklamách 41 miliárd dolárov.

Vlastný prieskum spoločnosti v uplynulých rokoch ukázal, že ľudia nebudú možnosťou predplatného nadšení, pretože to budú pokladať za prejav chamtivosti Facebooku. Firma sa však nazdáva, že pocity používateľov sa mohli medzičasom zmeniť.

Facebook stratil dôveru mnohých ľudí po tom, čo ich vývojár poskytol osobné informácie o miliónoch používateľov politickej poradenskej spoločnosti Cambridge Analytica. Vedúci pracovníci spoločnosti teraz čelia ťažkým otázkam zo strany zamestnancov, napríklad o tom, či má Facebook vôbec ponúkať politickú reklamu.

„Samozrejme, premýšľali sme o mnohých formách monetizácie vrátane predplatného a naďalej budeme zvažovať všetky možnosti,“ povedala Sheryl Sandberová, prevádzková riaditeľka Facebooku. Aj sám Mark Zucjkerberg necháva otvorené dvierka pre možnosť predplatného, zároveň však dodáva: „Vždy bude existovať aj verzia Facebooku, ktorá je zadarmo.“

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
Facebook internet web chat aplikácia

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať