SAMSUNG_0920_W SAMSUNG_0920_W SAMSUNG_0920_W Advertisement

Diaľkové ovládanie pre autonómne autá, ktoré sa dostanú do ťažkostí. Keď zlyhá softvér, zasiahne teleoperátor

Bezpečnosť
2

Ani tie najpokročilejšie autonómne autá ešte dnes nemôžu jazdiť na cestách tak pohodlne ako ľudskí vodiči. Možno po diaľnici by to ešte šlo, ale takéto vozidlá zápasia s nepriaznivým počasím, problémy im robia chodci a iní vodiči svojím nepredvídateľným správaním, niekedy dokonca aj tiene. Preto startup Designated Driver z Oregonu vytvoril systém, ktorý umožňuje ľudským vodičom v úlohe teleoperátora na diaľku prevziať kontrolu nad autonómnym vozidlom, ak má poruchu alebo čelí zložitej situácii.

To znamená, že by sme nemuseli čakať na úplne perfektnú technológiu autonómnej jazdy, kým začneme jazdiť v relatívne bezpečných autonómnych vozidlách. Teleoperačný systém startupu sa skladá z troch častí, ako sa uvádza na webovej stránke spoločnosti.

Prvú časť tvorí hardvér a softvér pridaný do autonómneho vozidla. Druhú časť predstavuje hardvér a softvér na strane teleoperátora. Skladá sa zo šiestich displejov, kde vidieť obraz z kamier autonómneho vozidla, a z hardvéru, ktorý teleoperátor potrebuje na ovládanie vozidla, a to vrátane volantu a pedálov. A tretia časť systému je sám teleoperátor, ktorého by Designated Driver poskytoval ako službu.

Zatiaľ má startup iba jediného zákazníka, spoločnosť AutonomouStuff, ktorá je dodávateľom robotiky a autonómnych technológií. No CEO Designated Driver Manuela Papadopol a CTO Walter Sullivan dúfajú, že by v nasledujúcich rokoch mohli získať 20-percentný podiel na trhu teleoperácií.

Je to dosť odvážna vízia vzhľadom na to, že každý významný hráč od spoločnosti Waymo cez General Motors až po Uber pracuje na vlastnom systéme. No každopádne možno predpokladať, že teleoperátor autonómnych vozidiel bude jedno z najperspektívnejších profesií v budúcnosti.

Zdroj: futurism.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
autonom auto doprava smart city AI bezpečnosť ochrana softver

2 komentáre

To je nereálne reakcia na: Diaľkové ovládanie pre autonómne autá, ktoré sa dostanú do ťažkostí. Keď zlyhá softvér, zasiahne teleoperátor

3.4.2019 11:04
Asi chalani moc hrávaju závodne hry, ked si to predstavujú tak jednoducho.
Ved tu ide o ludské životy a nie že game over a loading. Tam o tom či človek prežije alebo neprežije nejakú kriticku situaciu rozhodojú zlomky sekundy, periferne videnie prichádzajuceho auta ktoré nam nedalo prednosť a okamžitu reakciu, tam kamery nemôžu sprostredkovať dostatok informácii ako je napriklad odozva auta a či to môžem ešte stočiť alebo či dostanem nekontrolovatelny šmyk, je to dosť nereálne prevádzkovať takúto službu. Jediné využitie vidím napriklad pred nakupným centrom ked nebude vedieť nejaká slečna zaparkovať :-)
Reagovať

:D reakcia na: Diaľkové ovládanie pre autonómne autá, ktoré sa dostanú do ťažkostí. Keď zlyhá softvér, zasiahne teleoperátor

3.4.2019 05:04
Juuj pobavil ma ten clanok. :D
1. A prenos? Ak si predstavim, ze clovek potrebuje aspon 2 kamery popripade viac, tak datovy tok je vysoky.
2. Odozva sustavy? Aku predstavu maju o rychlosti ovladania auta? Kolko milisekund potrebuje operator, aby sa vosiel medzi 2 auta? Cim ide auto rychlejsie, tak tym nizsia musi byt odozva.
3. Ako rychlo bude vediet operator prebrat autonomne auto? Ak to bude 5 sekund, tak auto v 130km/h bude o 36 metrov dalej. Potom sa uz nemusi pripajat, ale volat zachranku a hasicov. :D
4. Kolko ten operator bude mat aut? Je jasne, ze to bude sluzba. Cim viac aut, tak tym lacnejsia sluzba. Ale tym vyzsi cas na prebranie auta.
5. Kolko bude moct sediet za tym virtualnym kokpitom? V kamione mmoze sediet sofer iba 8 hodin denne s prestavkou.
Podla mna je vela veci, ktore nemozu byt tak lahko poriesene. Chce to cas na poriesenie. Hlavne ten bod 1. je podla mna dost neprekonatelny.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať