Image
11.1.2019 0 Comments

Čo by sa podľa expertov malo v oblasti umelej inteligencie udiať v roku 2019

Prinášame vám stručný prehľad toho, k akému vývoju by podľa odborníkov na umelú inteligenciu malo dôjsť v tejto oblasti v roku 2019.

Podľa startupu Dialpad zameraného na AI, ktorý vytvorili pôvodní zakladatelia služby Google Voice, humbug okolo robotických asistentov, ktorí môžu telefonovať namiesto vás, je predčasný. Roboty sa síce v tomto roku pokúsia syntetizovať ľudský hlas, ale fungovať to bude zatiaľ len v niekoľkých oblastiach. Syntéza reči, technológia prevodu textu na reč, nebude schopná viesť rozhovor okrem niektorých špecifických oblastí ešte aspoň niekoľko ďalších rokov.

Dan Sommers, riaditeľ divízie Market Intelligence spoločnosti Qlik, sa na to pozerá z inej perspektívy. Umelá inteligencia ešte nie je pripravená nahradiť ľudskú pracovnú silu vo všetkých oblastiach, ale v mnohých odvetviach sa stáva neoceniteľným nástrojom. V roku 2019 sa bude vyvíjať tak, aby pomáhala človeku. Ale zatiaľ viac pracovných miest vytvorí, ako ich vezme. Eliminovať bude najmä manuálne pracovné procesy. Pomôcť však môže aj pri čítaní dát, ich skúmaní a kritickej analýze.

Eyal Gura, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Zebra-Med, startupu zameraného na využitie AI v lekárstve, si myslí, že v roku 2019 sa trh začne normalizovať a zrno (skutočne fungujúca AI) sa oddelí od plevy (AI, okolo ktorej je len zbytočný humbug). Priestor sa vyčistí od spoločností, ktoré AI používajú iba ako buzzword, pretože priemysel si uvedomuje, že potrebné sú začínajúce firmy, ktoré majú skutočné produkty, obchodné modely a dostatok financií. Tento trend sa ešte rozšíri v rokoch 2020 – 2021.

Rana el Kaliouby, generálna riaditeľka a spoluzakladateľka spoločnosti Affectiva, sa nazdáva, že rok 2019 bude rokom novej „spoločenskej zmluvy“ medzi ľuďmi a AI, keďže AI bude preberať stále viac úloh, ktoré tradične vykonávali ľudia. Náš vzťah k technológii sa mení postupne, ako čoraz častejšie komunikujeme s virtuálnymi asistentmi, ako je Siri či Alexa, doma, ale aj spolupracujeme s AI v odvetviach, ako je zdravotníctvo, automobilový priemysel, reklama a pod. Centrom tejto spoločenskej zmluvy musí byť vzájomná dôvera. Len vtedy budú mať AI a ľudia produktívne vzťahy. Na vybudovanie vzájomnej dôvery je však dôležité, aby AI bola schopná porozumieť všetkému ľudskému vrátane emócií, poznávania a pod. a zodpovedajúcim spôsobom aj reagovať, prejavujúc pochopenie a empatiu.

Čím viac úloh AI preberie na pracovisku, tým viac sa bude posudzovať nielen jej IQ, ale aj EQ – emocionálna inteligencia. Schopnosť vnímať a rozumieť všetkému ľudskému je jedno z kritérií pri rozhodovaní o tom, ktoré riešenie AI zvolí firma pre svoje pracovisko, ale aj pri rozhodovaní spotrebiteľov o tom, ktorý systém s virtuálnym asistentom alebo inteligentný reproduktor umiestnia do svojich domovov.

A napokon Michele Goetz z Forrestera vo svojom blogovom príspevku predpovedá, že v roku 2019 sa budú firmy zaoberať pragmatickou stránkou AI. Už začínajú rozpoznávať, čo je a čo nie je AI, čo môže a čo nemôže robiť. Firmy zamerajú svoju pozornosť na kreatívne prístupy k budovaniu a využívaniu schopností AI, zapoja ju do podnikových procesov a začnú vytvárať mechanizmy na pochopenie toho, prečo AI koná tak, ako koná.

Zdroj: thenextweb.com

Autor: redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Informatizácia 1

Vedci vytvorili umelú inteligenciu, ktorej výkon sa zlepšuje, ak ju nechajú oddýchnuť a pospať si

19.02.2019 00:15

Spánok je skvelá vec. U ľudí má množstvo výhod, napríklad udržiava mozog zdravým tak, že nechá neuróny prerušiť zbytočné synaptické spojenia, ktoré sa vytvorili počas dňa. Tento proces zabraňuje tomu, ...

Informatizácia

Spoločné české a slovenské semifinále súťaže First Lego League vyhral slovenský tím TalentumSAP

17.02.2019 00:15

V sobotu 9. februára 2019 sa na Fakulte informatiky a informačných technológií (FIIT) STU v Bratislave konalo FLL Semifinále Slovensko & Česko. Semifinále sa zúčastnilo 18 tímov, 13 zo Slovenska a ...

Informatizácia 1

IT štúdium musí reagovať na požiadavky trhu

18.02.2019 00:00

Svet informačných technológií prechádza inováciami, ktoré reflektujú potreby celej spoločnosti. Je dôležité, aby vzdelávacie inštitúcie s IT odbormi reagovali na súčasné trendy v IT priemysle. Spoluza ...

q

Žiadne komentáre

Apsara Yogaton

Videá



PC forum button