Image
26.9.2019 5 Comments

Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?

Klasické obrnené vozidlá vrátane tankov používajú motory poháňané naftou alebo benzínom. Jazda 60-tonových vozidiel v teréne si vyžaduje veľa energie, tá je navyše potrebná aj pre palebné systémy, senzory a systémy podpory pre posádku. Preto majú tanky silné motory s výkonom až 1500 koní. A takéto motory vyžadujú obrovské množstvo paliva.

Všetky obrnené vozidlá obrnenej divízie americkej armády môžu za jeden deň spotrebovať takmer 2 milióny litrov paliva, ktoré treba dopraviť hneď za prednú líniu, zvyčajne z kontinentálneho územia USA. Situáciu ešte komplikuje skutočnosť, že tank Abrams M1A2 používa benzín, zatiaľ čo bojové vozidlo M2 Bradley, samohybná húfnica M109 Paladin a ďalšie vozidlá potrebujú naftu. Čo keby sa obidva druhy paliva dali nahradiť jedným – elektrinou?

Existuje niekoľko dôvodov, prečo prejsť na elektrický pohon. Po prvé by sa znížilo množstvo paliva, ktoré treba dopraviť do oblastí boja. Takisto by sa znížil počet veľmi zraniteľných konvojov s palivom. Po druhé elektrické a hybridné pohonné systémy sa dajú ľahšie modernizovať a v prípade potreby vymeniť. A po tretie je prevádzka takýchto systémov lacnejšia a šetrnejšia k životnému prostrediu.

Samozrejme, aj používanie elektrických pohonných systémov by si vyžadovalo energiu, ale iného druhu. Mohli by sa síce používať dieselové generátory, ale cieľom je zbaviť sa závislosti od fosílnych palív. Alternatívou sú vymeniteľné batérie alebo poľné systémy na výrobu energie založené na obnoviteľných zdrojoch vrátane solárnych, prípadne mobilné jadrové reaktory.

Zdroj: popularmechanics.com.

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Technológie

Nová elektromotorka Zero s maximálkou 200 km/h a dojazdom 260 km

21.02.2020 00:15

Výrobca Zero predstavil nový cestný elektrický motocykel SR/S s maximálnou rýchlosťou 200 km/h a dojazdom 260 km v základnej konfigurácii. Ide o prvý motocykel spoločnosti Zero s úplnou kapotážou – so ...

Technológie 5

Bojíte sa krátkeho dojazdu elektromobilu? Riešením môže byť prívesný vozík s náhradnou batériou

21.02.2020 00:05

Ak máte pred sebou dlhú cestu, na ktorú 320-kilometrový dojazd vášho elektromobilu nestačí, môžete k nemu pripojiť 60 kWh batériový príves na nabíjanie za jazdy, aby sa dojazd zdvojnásobil. Toto aspoň ...

Technológie

Teslu oklamali úpravou dopravnej značky tak, že začala zrýchlovať na 135 km/h

20.02.2020 00:20

Členovia tímu pre pokročilý výskum hrozieb spoločnosti McAfee oklamali kamerový systém MobilEye EyeQ3 automobilu Tesla jemnou zmenou značky obmedzenia rýchlosti pri ceste tak, aby ju systém nesprávne ...

5 Comments

  1. adkoo reakcia na: Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?
    29.9.2019 00:09
    to bol zase clanok
    ako jarny vanok
    nedoniesol vobec nic
    na redakciu velky bic

    na slovensku nie je veda?
    tento clanok to je bieda
    zdvihnut rite zo sedacky
    nepiste len same sra*ky

    aj v sk sa vyskum robi
    vela stien tu diplom zdobi
    Banic, Murgas, Kornel Hell
    nie su dalsi? to je ciel!

    Reagovať
  2. kto reakcia na: Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?
    27.9.2019 12:09
    kto sa zaujma o zivotne prostredie ked ma nasadene tanky vo vojne???

    ako by pouzili solarnu techniku? Nerealne..ten reaktor je skor realny..
    ale ak by vedel protivnik ze ma reaktor
    zamorenie oblasti jeho znicenim by skor neriskovali
    Reagovať
  3. No hura reakcia na: Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?
    26.9.2019 20:09
    Som rád že aj keď sa jedná o zbrane, tak je životné prostredie na druhom mieste. Na prvom je totiž komfort budúcich obetí.
    Reagovať
  4. ... reakcia na: Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?
    26.9.2019 08:09
    mohli by bla bla. Tak ako u automobilov sú batérie nezmysel, ktorý predpokladám už onedlho skončí, tak aj u tankov a iných vozidiel príde na rad vodík a vodíkové palivové články. Špeciálne po ohlásení možnosti LACNÉHO získania vodíku z už vyťažených ropných polí.
    Scientists have developed a large-scale economical method to extract hydrogen (H2) from oil sands (natural bitumen) and oil fields. This can be used to power hydrogen-powered vehicles, which are already marketed in some countries, as well as to generate electricity; hydrogen is regarded as an efficient transport fuel, similar to petrol and diesel, but with no pollution problems. The process can extract hydrogen from existing oil sands reservoirs, with huge existing supplies found in Canada and Venezuela. Interestingly, this process can be applied to mainstream oil fields, causing them to produce hydrogen instead of oil.

    Hydrogen powered vehicles, including cars, buses, and trains, have been in development for many years. These vehicles have been acknowledged to be efficient, but the high price of extracting the Hydrogen from oil reserves has meant that the technology has not been economically viable. Now a group of Canadian engineers have developed a cheap method of extracting H2 from oil sands. They are presenting this work at the Goldschmidt Geochemistry Conference in Barcelona.
    Reagovať
  5. wtf reakcia na: Budú raz v budúcnosti jazdiť na elektrinu aj tanky?
    26.9.2019 01:09
    to co za splet nerealnych a nelogickych uvah je tu zas?
    Reagovať

itSMF 2020

Videá