Image
20.11.2019 0 Comments

Aplikácie na posielanie správ používa čoraz viac ľudí Väčší dôraz kladieme na kvalitu obsahu

Komunikácia snáď nikdy nebola jednoduchšia. Doslova na dosah ruky máme nekonečné virtuálne možnosti. Online médiá, bloggeri, vlogeri, YouTuberi, aplikácie, komunikačné aplikácie, sociálne médiá... Všetci bojujú o miestečko na displeji našich smartfónov. A tiež o svoje miesto na trhu.

Počas ostatných rokov si môžeme všímať globálne rýchly pokles virtuálneho životného cyklu mnohých špecializovaných mobilných aplikácií. Dôvod je jasný. Existuje príliš veľa aplikácií s nekonečným množstvom špecializovaných funkcií, ktoré navyše často ponúkajú rovnaké služby. V reálnom živote je však prakticky nemožné používať stovky alebo čo i len desiatky aplikácií a neustále medzi nimi preklikávať. A práve táto situácia vytvorila priestor pre nástup komunikačných aplikácií, ktoré sú na jednej platforme schopné ponúkať rôzne služby a kombinovať rôzne riešenia. Četovacie aplikácie sú rýchlym a pohodlným komunikačným kanálom, ktorý ponúka oveľa viac než len posielanie textových správ a telefonovanie. Používatelia po celom svete s ich pomocou komunikujú so svojimi priateľmi a rodinou, ale aj so svojimi obľúbenými značkami a celebritami, objednávajú si jedlo alebo si prezerajú produkty od rôznych firiem priamo zo svojej četovacej aplikácie.

Všetci najväčší hráči na trhu, teda Whatsapp, Messenger a Viber, rýchlo prichádzajú s novými spôsobmi, ako prilákať používateľov, ponúknuť viac obsahu, nové služby a speňažiť ich prostredníctvom svojej rozsiahlej používateľskej základne. Skutočnosť, že jednotlivci trávia viac času v četovacích aplikáciách než na sociálnych sieťach, je zrejmá už od roku 2015. Už vtedy publikoval renomovaný časopis Business Insider informáciu, že počet používateľov štyroch najväčších četovacích aplikácií na svete, teda WhatsApp, Messengera, WeChatu a Viber, prekonal najväčšie sociálne siete, teda Facebook, Twitter a Instagram (The Messaging Apps Report). Aký je teda dôvod rastúcej obľúbenosti četovacích aplikácií?

Na rozdiel od sociálnych sietí četovacie aplikácie neprinášajú príbeh vášho života. Ich cieľom je umožniť rýchlu a pohodlnú komunikáciu a vytvoriť prostredie, v ktorom používatelia komunikujú s ľuďmi, projektmi alebo značkami, ktoré ich zaujímajú. Na rozdiel od sociálnych sietí, ktoré používateľa zahŕňajú rastúcim množstvom nezaujímavého obsahu, ponúkaju komunikačné aplikácie bezpečné prostredie pre komunikáciu, o ktorú majú používatelia naozaj záujem. A práve element súkromia dozaista hrá dôležitú úlohu v rastúcej obľube tohto spôsobu komunikácie.

Dve najväčšie komunikačné aplikácie na svete, teda Messenger a Whatsapp, patria do kontroverzného kráľovstva Facebooku, ktorý čoraz častejšie čelí obvineniam zo zneužívania osobných informácií svojich používateľov. Nasleduje Viber, ktorý je populárny v strednej a východnej Európe, na Blízkom východe, v juhovýchodnej Ázii a Afrike. Viber je pôvodne izraelská aplikácia, ktorú si však pod svoje krídla zobrala silná japonská finančná a e-commerce skupina Rakuten. Viber je tiež partnerom mnohých popredných športových klubov po celom svete, z ktorých najznámejší je futbalový klub FC Barcelona. Viber je veľkým propagátorom zabezpečenia súkromia svojich používateľov a všetky konverzácie a hovory, ktoré v rámci tejto aplikácie prebiehajú, sú šifrované na oboch koncoch konverzácie. Viber po celom svete využíva viac ako jedna miliarda ľudí, ktorí oceňujú možnosť komunikovať z jednej aplikácie a využívať priamo v nej rôzne ďalšie funkcie ako Booking, Giphy, Youtube, Games, Tunemoji, Getty a mnohé iné. Viber tiež požívateľom ponúka možnosť komunikovať s ich obľúbenými celebritami, značkami alebo projektmi. V blízkej budúcnosti tiež plánuje zahrnúť do aplikácie možnosť online nákupov, ktorá sa už testuje v USA.

V júni tohto roka predstavil Viber novú verziu s elegantným dizajnom prispôsobeným pre lepší zážitok používateľov a väčší výkon aplikácie, prinášajúci vyššiu rýchlosť, prehľadnosť a vylepšené ovládanie desktopovej verzie umožňujúce uzamykať obrazovku. „Sme radi, že ľuďom dávame nové možnosti komunikácie," povedal Djamel Agaoua, generálny riaditeľ Viber. „Viber napĺňa svoju hlavnú misiu a prináša tak rýchlejšiu, jednoduchšiu a zábavnejšiu komunikáciu. Zároveň však zaisťuje bezpečnosť, súkromie a ochranu osobných údajov a využíva šifrovanie na oboch koncoch komunikácie vo všetkých súkromných i skupinových konverzáciách." Viber plánuje v budúcom roku ďalšie novinky, chystá sa upevniť si pozíciu medzi četovacími aplikáciami a ďalej rozširovať počet svojich používateľov.

 

Autor: Lukáš Beňa

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Prieskum AKO: Štyria z piatich Slovákov by dcére odporučili prácu v IT

13.12.2019 14:21

Takmer 80 percent obyvateľov Slovenska si myslí, že je potrebné zvyšovať zastúpenie žien v sektore informačných technológií. Vyplýva to z prieskumu realizovaného prieskumnou agentúrou AKO, ktorého obj ...

Tlačové správy

Súťaž EY Cyber Security Trophy pozná víťazov

13.12.2019 09:17

Spoločnosť EY zverejnila výsledky druhého ročníka unikátneho konceptu súťaže EY Cyber Security Trophy. Absolútnym víťazom sa stal Milan Kyselica. Víťaz okrem prestížneho titulu získal aj príležitosť ú ...

Tlačové správy

Zvýhodnené úvery na financovanie inovácií pre malé a stredné podniky

13.12.2019 09:12

Malé a stredné podniky môžu vďaka spolupráci Slovenskej sporiteľne s National Development Fund II. (NDF II.)  získať zvýhodnené úvery na financovanie výskumu, vývoja a inovácií. Požičať si môžu až 1,8 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá