Hybridné bunky spájajú najlepšie vlastnosti biologických a syntetických buniek. Využitie nájdu v medicíne

Skúmaním prírodných biologických buniek sa dozvedáme stále viac o tom, ako ich ovládať alebo vytvárať umelé verzie. Touto cestou sa vydali výskumníci z Imperial College v Londýne, ktorí vypracovali spôsob, ako spojiť silné stránky každej z nich a spo ...

26.3.2018
Predplatne 2018

CustomVision.AI: Využite už hotové počítačové videnie bez programovania jediného riadku kódu

Na vycvičenie vlastnej neurónovej siete netreba mať v malíčku programovanie umelej inteligencie. Custom Vision od Microsoftu je bezplatná služba, umožňujúce jej vyskúšanie každému. Celý proces je jednoduchý – najprv treba nahrať obrázky objektu, kto ...

22.3.2018

Logiscool učí deti všetkých vekových kategórií programovať hravou formou

Projekt, alebo presnejšie iniciatíva Logiscool učí programovať viac ako 12 000 žiakov na 50 školách v 9 krajinách. Vyučuje sa jednak v kurzoch a taktiež počas letných táborov.  Informácia o projekte nás zaujala, tak sme sa boli pozrieť ako táto inici ...

21.3.2018

Robotické rameno Googlu sa samo naučí, ako ustlať posteľ či vysypať smeti bez toho, aby bolo na to naprogramované

Naučiť deti (a niekedy aj dospelých), aby si v istej situácii poradili samy, môže byť výzva. No výskumníci z laboratória Googlu Deep Mind teraz zamýšľajú naučiť niečo podobné stroje. Chcú, aby samy vyriešili určité situácie. Robot dostane  jednoduch ...

7.3.2018

Oprava kritickej chyby v procesoroch Intelu spôsobí ich spomalenie

Základná chyba v návrhu procesorov Intelu spôsobuje, že spracovávaný kód sa môže dostať do adresného priestoru vyhradeného pre jadro systému. Priestory pre používateľa aj kernel sú totiž mapované spoločne a prístup k nim sa riadi pomocou privilégií. ...

5.1.2018

Arduino pre úplných začiatočníkov

Základom hobby projektov je programovateľný riadiaci systém. Pre začiatočníkov je jedna z najvhodnejších dosiek na riadenie čohokoľvek Arduino. Je to osvedčená vývojová doska, ktorá má za sebou už dlhú históriu a existujú pre ňu tisícky publikovaných ...

4.1.2018

Ako sa vyvíja štýl programovania

Imperatívne programovanie je prapôvodcom všetkých moderných, viac či menej efektívnych štýlov vývoja softvéru. Jednotlivé bloky kódu sa tvoria ako postupnosti príkazov, definujúce algoritmus riešenia úlohy, ktorú má softvérový kód vykonávať. Základný ...

8.3.2017

Seriál: ARDUINO/Atmel – Nabíjanie akumulátorov a ovládanie svetla

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V minulej časti sme k Arduinu pripojili dva reléové spínače, teplotný snímač a naučili sme sa ich ovládať cez webové rozhranie. Vytvorili sme jednoduchý diaľkovo ovládaný vykurovací ...

2.7.2016

Programujeme pre Android - Abstraktné triedy /15.časť

Táto časť seriálu bude teoretickou prezentáciou najnovších úprav, ktoré sme vykonali vo vzorovej aplikácii db_sync. Dôvodom doplnenia príslušných častí (tried a metód) programového kódu bola implementácia systému pripomienok (reminder). Naším cieľom ...

1.7.2016

Vývoj pre Android – Využitie senzorov / 14. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Moderné smartfóny a tablety majú bohatú senzorovú výbavu - spravidla ide o kompas, akcelerometer, gyroskop, merač intenzity osvetlenia, náklonomer a systém na určovanie polohy. Náklonomer a akcelerometer majú v t ...

1.7.2016

Programujeme pre Android /14. časť

V tomto článku sa plnou silou vrhneme na praktickú implementáciu pridávania súborov (konkrétne obrázkov) k položkám zoznamu a následnú synchronizáciu databáz. Napriek tomu, že budeme musieť mnoho vecí zjednodušiť, pokúsime sa opísať celý proces od vý ...

1.7.2016

Vývoj pre Android - Multimédia / 13. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Moderné telefóny a tablety majú kvalitný hardvér nielen na zobrazovanie fotografií, prehrávanie zvuku a videa, ale aj na ich snímanie a spracovanie. V prenosných zariadeniach sa často využíva možnosť nahrávať hla ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /13. časť

V tejto časti seriálu budeme pokračovať v procese vývoja vzorovej aplikácie db_sync. Zameriame sa na prácu so súbormi. V prvom rade uvedieme základné fakty týkajúce sa súborových systémov (file systems), ktoré dokáže využiť OS Android. Následne v str ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /12. časť

V tejto časti seriálu opíšeme nové bloky programového kódu aplikácie db_sync, pomocou ktorých sme ukončili implementáciu všetkých častí CRUD (Create Read Update Delete), teda skupiny príkazov umožňujúcich manipuláciu s údajmi uloženými v tabuľkách da ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Grafika / 11. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Grafika je jeden z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /11. časť

Po dvoch teoretických častiach seriálu, v ktorých sme sa venovali prepojeniu androidovej databázy SQLite s databázou MySQL, sa dostávame k časti, v ktorej teoretické poznatky „pretavíme" do praxe. Prílohou tejto časti seriálu je prvá verzia vzorovej ...

30.6.2016


Vývoj pre Android – Databázová aplikácia SQLITE / 10. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti sme ukázali vytvorenie databázovej vrstvy androidovej aplikácie využívajúcej internú databázu SQLite. V tejto časti doplníme databázovú aplikáciu o používateľské rozhranie. Na úvod stručn ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /10. časť

Vtejto časti seriálu opíšeme sled činností, ktorých vykonaním implementujeme synchronizáciu údajov uložených vinternej databáze SQLite (zariadenie s Androidom) súdajmi uloženými v externej databáze MySQL (W/LAMP webový server). Vpodstate ide opodobn ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Využitie lokálnej databázy SQLITE / 9. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Väčšina aplikácií potrebuje niekam ukladať rôzne údaje. Jedna z možností je interná databáza SQLite, ktorá je súčasťou operačného systému Android. Je to malá, ale výkonná klientska relačná databáza, pretože údaje ...

30.6.2016

Vyhľadávanie

ITAPA_2018

Najnovšie videá

ATOS_05_262
SWAN_05


PC forum button