ITPro

C++ pod Windows / Záver / 26. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V tejto časti sa pri seriáli C++ pod Windows stretávame naposledy. Predchádzajúcich 25 častí bolo venovaných čisto programovaniu a riešeniu rôznych programátorských úloh. Teraz síce ...

30.6.2016
MSI_jun 2019

Vývoj pre Android - Multimédia / 13. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Moderné telefóny a tablety majú kvalitný hardvér nielen na zobrazovanie fotografií, prehrávanie zvuku a videa, ale aj na ich snímanie a spracovanie. V prenosných zariadeniach sa často využíva možnosť nahrávať hla ...

30.6.2016

C++ pod Windows / How to... II / 24. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Čo sme načali v predchádzajúcej časti, tým budeme teraz pokračovať. Pozrieme sa na tlač a komponenty ActiveX. Opäť uplatníme čisto praktický (how-to) prístup, aj keď pri tlači a Act ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /13. časť

V tejto časti seriálu budeme pokračovať v procese vývoja vzorovej aplikácie db_sync. Zameriame sa na prácu so súbormi. V prvom rade uvedieme základné fakty týkajúce sa súborových systémov (file systems), ktoré dokáže využiť OS Android. Následne v str ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. ...

30.6.2016
Samsung_mobil_042018

Programujeme pre Android /12. časť

V tejto časti seriálu opíšeme nové bloky programového kódu aplikácie db_sync, pomocou ktorých sme ukončili implementáciu všetkých častí CRUD (Create Read Update Delete), teda skupiny príkazov umožňujúcich manipuláciu s údajmi uloženými v tabuľkách da ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Grafika / 11. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Grafika je jeden z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /11. časť

Po dvoch teoretických častiach seriálu, v ktorých sme sa venovali prepojeniu androidovej databázy SQLite s databázou MySQL, sa dostávame k časti, v ktorej teoretické poznatky „pretavíme" do praxe. Prílohou tejto časti seriálu je prvá verzia vzorovej ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Databázová aplikácia SQLITE / 10. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti sme ukázali vytvorenie databázovej vrstvy androidovej aplikácie využívajúcej internú databázu SQLite. V tejto časti doplníme databázovú aplikáciu o používateľské rozhranie. Na úvod stručn ...

30.6.2016
itfitness.sk

Programujeme pre Android /10. časť

Vtejto časti seriálu opíšeme sled činností, ktorých vykonaním implementujeme synchronizáciu údajov uložených vinternej databáze SQLite (zariadenie s Androidom) súdajmi uloženými v externej databáze MySQL (W/LAMP webový server). Vpodstate ide opodobn ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Využitie lokálnej databázy SQLITE / 9. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Väčšina aplikácií potrebuje niekam ukladať rôzne údaje. Jedna z možností je interná databáza SQLite, ktorá je súčasťou operačného systému Android. Je to malá, ale výkonná klientska relačná databáza, pretože údaje ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /9. časť

Táto časť seriálu bude tvoriť teoretický úvod k pomerne rozsiahlemu bloku, vktorom sa budeme venovať interakcii medzi aplikáciami písanými pre Android aúdajmi uloženými aspravovanými databázou MySQL. Napriek tomu, že Android dokáže pristupovať ktakto ...

30.6.2016

Programujeme pre Android / 8.časť

Úlohou tejto časti seriálu je opísať zmeny vykonané v našej vzorovej aplikácii, týkajúce sa jej novej funkcionality, a ozrejmiť dotknuté oblasti súvisiacej teórie. Medzi najnovšou (v.3) a predošlou (v.2) verziou aplikácie planovac sú dva funkčné rozd ...

29.6.2016
CANON_062019

Programujeme pre Android /7.časť

V tejto časti seriálu sa zameriame na implementáciu tzv. poskytovateľov, resp. vyhodnocovačov obsahu (content providers, resolvers) a takisto komponentov (tried), ktoré s nimi určitým spôsobom súvisia. Pretože používanie výrazov poskytovateľ, resp. v ...

29.6.2016

Vývoj pre Android – Práca s údajmi vo formátoch XML a JSON / 8. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál V zadaní na vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá sa pripája na externý zdroj údajov, dostanete adresu servera alebo webovej služby, ktorá poskytuje údaje. V praxi to znamená, že sa budete musieť prispôsobiť a apl ...

29.6.2016

Programujeme v Jave /9.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Menu a pop-up menu V tejto časti seriálu o programovaní v Jave nadviažeme na tú predošlú, budeme sa teda venovať komponentom na tvorbu menu. Minule sme si ukázali, ako vytvoriť kla ...

27.6.2016

Programujeme v Jave /8.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Udalostný model JTree a komponenty na prácu s menu V predošlej časti sme sa venovali dosť zložitým a užitočným komponentom JTable a JTree. Toto pokračovanie začneme tam, kde sme mi ...

27.6.2016


Programujeme v Jave /7.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Komponenty JTable a JTree Aj keď sa nám rok prehupol do druhej polovice a vonku zúria leto a prázdniny, možno ste si našli chvíľku času na to, aby ste zasadli za svoj počítač a ven ...

27.6.2016

Programujeme v Jave /5.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Komponenty V tomto pokračovaní seriálu sa budeme venovať ďalším komponentom poskytovaným knižnicou Swing a udalostiam, ktoré s nimi súvisia. V predchádzajúcej časti ste sa mali mož ...

27.6.2016

Programujeme v Jave /4.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Po predchádzajúcej – verím, že dosť náročnej – časti, venovanej správcovi umiestnenia GridBagLayout, tentoraz dokončíme rozprávanie o umiestňovaní komponentov na plochu kontajnera. ...

27.6.2016

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá