Ako na to

Vývoj pre Android – Fragmenty: spoločná aplikácia pre telefón aj tablet / 7. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál S príchodom tabletov sa začala pre vývojárov dilema. Keby ste aplikáciu určenú pre telefóny spustili na veľkom displeji tabletu, väčšina obrazovky by bola nevyužitá. Opačne, keby sme aplikáciu navrhli primárne pr ...

29.6.2016
MSI_jun 2019

Programujeme pre Android /6.časť

Po úvodných článkoch venovaných teórii sa dostávame k zaujímavejšej praktickej časti. K článku prvýkrát prikladáme zdrojový kód vzorovej aplikácie. Pri jeho opise sa nebudeme venovať detailom, to by ďaleko presiahlo rozsah tohto seriálu. Ako sme však ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /5.časť

Napriek tomu, že hlavnou náplňou tohto seriálu je programovanie, ktorého výsledkom majú byť spustiteľné aplikácie, stále sa mu nemôžeme naplno venovať. Špecifická štruktúra aplikácií určených pre OS Android nám nedovoľuje začať programovať bez vysvet ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /4.časť

Po stručnom úvode je čas na ešte stručnejšie predstavenie základných stavebných prvkov aplikácií písaných pre OS Android. Začneme opisom súborovej štruktúry a možností rozmiestnenia (layouts) grafických prvkov (widgets). Poznámka: Vývoj budeme reali ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /3.časť

Skôr ako začneme písať prvé riadky programového kódu, musíme sa oboznámiť s niekoľkými principiálnymi rozdielmi medzi programovacími jazykmi C++ a Java. Je trúfalé tieto rozdiely sumarizovať v rámci jediného článku, ale z dôvodu zamerania sa na progr ...

29.6.2016
Samsung_mobil_042018

Programujeme pre Android /2.časť

Meškanie tohto seriálu voči dátumu vydania Android 1.0 SDK (Software Development Kit) je viac ako 5 rokov. Z dôvodu zníženia tohto časového sklzu musíme postupovať rýchlo čo bude badateľné najmä v prvých článkoch. Aby sme však dali šancu aj začiatočn ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /1.časť

Pri sledovaní našich starších seriálov o Linuxe a OpenGL ste si určite všimli, že nami zadané úlohy sme riešili v rámci OS Linux. No a práve linuxové jadro (kernel) je základom OS Android. Na prípravu našich vzorových aplikácií sme používali programo ...

29.6.2016

C++ pod Windows / How to... I / 23. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Vítam vás pri ďalšom pokračovaní seriálu. V predchádzajúcej časti sme dobrali všetko, čo som na začiatku označil ako rozumný základ, po ktorého zvládnutí budete pripravení na získav ...

29.6.2016

C++ pod Windows / Serializácia aplikácií MDI / 22. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Nastal máj, lásky čas. Dúfam, že keď čítate tieto riadky, počasie sa už umúdrilo a je pekne teplo a slnečno, tak ako sa na máj patrí. A prečo som začal práve o počasí? Práve keď píš ...

29.6.2016
itfitness.sk

Seriál: Programujeme pre Windows

Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...

29.6.2016

Seriál: Programujeme pre Android

Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...

29.6.2016

C++ pod Windows / Serializácia SDI aplikácií II. / 21. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Vítam vás pri ďalšom pokračovaní nášho rozprávania o programovaní pod Windows. V tejto časti uvedením ukážkového príkladu dokončíme opis serializácie aplikácií SDI. Vytvoríme jednod ...

28.6.2016

C++ pod Windows / Serializácia SDI aplikácií I / 20. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V tejto časti budeme pokračovať v začatom rozprávaní o serializácii a preberieme si serializáciu aplikácií typu SDI (Single Document Interface). Uvedieme si dva ukážkové príklady. P ...

28.6.2016
CANON_062019

ARDUINO – Interaktívna komunikácia Arduina s počítačom /6.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V predošlej časti sme vysvetlili, ako Arduino prijíma znaky z počítača a ako ich odosiela späť. Zároveň sme objasnili, čo je to premenná, aké má vlastnosti, a venovali sme sa podmie ...

28.6.2016

ARDUINO - programujeme mikrokontroléry /1.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Naučme sa programovať mikrokontroléry Atmel ľahko a jednoducho Tento seriál vznikol na základe skúseností a informácií o rýchlo rastúcej potrebe znalostí programovania jednočipovýc ...

28.6.2016

Seriál: ARDUINO

Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...

28.6.2016

C++ pod Windows / Súbory a serializácia / 19. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Keď čítate tieto riadky, nové Visual Studio je už realitou. Uvidíme, ako sa uchytí, každopádne každý, kto chce zostať „in“, by s ním mal začať pracovať čo najskôr. Niektorí ste sa m ...

27.6.2016


C++ pod Windows / Kolekcie / 18. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Rok 2002 sa už stal realitou. Zase nám bude pár týždňov trvať, než prestaneme na dokumnety písať „01“ či „2001“ a „zosynchronizujeme sa s našou časovou osou“, ako by povedal nejeden ...

27.6.2016

Programujeme v Jave /11.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Použitie pop-up menu a udalostí vstupu, desktopové aplikácie V tejto časti seriálu o programovaní v Jave sa najprv vrátime k predchádzajúcemu pokračovaniu, kde som sľúbil príklad n ...

27.6.2016

Programujeme v Jave /10.časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Udalosti menu, klávesnice a myši Tentoraz si skompletizujeme svoje vedomosti o tvorbe a obsluhe udalostí menu rozprávaním o udalostnom modeli komponentu JPopupMenu a JMenuItem a po ...

27.6.2016

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá