Image
28.11.2018 0 Comments

iDar je nový senzor pre autonómne autá. Kombinuje kameru a lidar, ale je omnoho lepší

Niektorí analytici predpovedajú, že do roku 2030 bude na cestách 10 miliónov autonómnych vozidiel. Preto nečudo, že podľa ich odhadov by trh so zariadeniami LIDAR, čo sú senzory, ktoré merajú vzdialenosť cieľových objektov pomocou laseru, mal za päť rokov dosiahnuť hodnotu 1,8 miliardy dolárov.

Nie všetky lidary sú však rovnaké. Startup AEye zo San Francisca tvrdí, že jeho inovatívna senzorová technológia môže rozsahom a rýchlosťou skenovania prekonať bežné lidary. A v nedávnom kole financovania získala spoločnosť 40 miliónov dolárov investícií, čo znamená, že AEye má už o niečo viac ako 61 miliónov dolárov.

Spolu s oznámením o financovaní spoločnosť predstavila aj svoj nový solid-state senzor iDar, ktorý dokáže sledovať vozidlo vo vzdialenosti 1000 m, čo je zhruba štvornásobok dosahu väčšiny súčasných systémov. V teste uskutočnenom na letiskovej dráhe v kalifornskom meste Byron detegoval senzor 6-metrové nákladné auto na vzdialenosť 914 m a pri teste mimo dráhy ho identifikoval vo vzdialenosti viac ako 1000 metrov. Hlavnú časť výskumu na projekte iDar vedie Dr. Allan Steinhardt, ktorý predtým pôsobil v agentúre DARPA, kde skúmal vesmírne, pozemné a námorné radarové systémy.

Najdôležitejšia inovácia systému iDar je v schopnosti zlúčiť dáta z lidaru a farebný obraz snímaný 360° kamerou a vytvoriť cloud z bodov, ktorý AEye nazýva True Color Lidar. Údaje z neho firma označuje ako „dynamické vixely“, čo je množina pixelov a voxelov (voxely sú prvky v trojrozmernom priestore, ktoré tvoria hĺbkové mapy senzorov). A ďalšiu časť technológie tvorí umelá inteligencia. Keď iDar generuje bodový cloud, AI vyhodnotí okolie so zámerom nájsť ciele na sledovanie a označí zaujímavé objekty.

Dáta zozbierané kamerou a lidarom v systéme iDar umožňujú technológii vnímať objekty, ako je bicykel, brzdové svetlá alebo nápisy, a rozlišovať dva objekty rovnakej farby. Okrem toho je schopný vnímať kontextuálne zmeny v prostredí, ako keď človek otočí hlavu, než vstúpi na cestu.

iDar poskytuje flexibilitu pri mapovaní prostredia. Prostredníctvom softvérového rozhrania API môžu výrobcovia automobilov prispôsobiť tisíce algoritmov strojového učenia zabudovaného v senzore, aby upravili rozlíšenie bodového cloudu za prevádzky v závislosti od toho, ktoré objekty sú v dosahu senzora. Môžu napríklad znížiť rozlíšenie oblohy a zároveň zvýšiť počet dynamických vixelov zameraných na chodcov alebo cyklistov.

AEye tvrdí, že systém iDar má 16-krát väčšie pokrytie a 10-násobnú frekvenciu snímok – až 100 Hz – oproti konkurenčným senzorom, okrem toho je jeho energetická účinnosť 8 až 10-krát vyššia. Navyše ide o modulárny systém. Pritom sa spoločnosti podarilo udržať jeho cenu pod hranicou 3000 dolárov. Na porovnanie, lidar VLP-16 od firmy Velodyne začína s cenou na 4000 dolároch a jeho maximálny dosah je 100 m.

Zdroj: venturebeat.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Nová 3D tlačiareň vyrába súčiastky pevnejšie ako oceľ a ľahšie ako hliník

11.11.2019 07:45

3D tlač sa ukázala ako veľmi užitočná, znamená prínos najmä pre lekársky, automobilový a elektronický priemysel. A teraz sa vďaka novej stolovej tlačiarni stala ešte dostupnejšou. Model Fiber LT od s ...

Technológie

iPhone s celotelovým displejom by mohol byť skutočne revolučný

11.11.2019 08:15

Apple každoročne predstavuje nový iPhone a mnohé funkcie či dizajnové prvky označuje ako „revolučné“. No tentoraz môže dôjsť ku skutočne revolučnej zmene dizajnu iPhonu. Americký patentový úrad nedáv ...

Technológie

Vrcholom vedeckej jesene je Cena za vedu a techniku. Kto si odnesie palmu víťazstva za rok 2019?

05.11.2019 00:00

Včera sa oficiálne začal už šestnásty ročník podujatia Týždeň vedy a techniky na Slovensku – TVT 2019 a potrvá až do nedele 10. novembra 2019. Vyvrcholí tak vedecká jeseň nabitá aktivitami zameranými ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA_2019

Najnovšie videá