Image
11.4.2017 1 Comments

e-volo predstavil Volocopter 2X, 18-rotorová multikoptéra poslúži od roku 2018 ako lietajúci taxík

Nemecký startup e-volo už dlhší čas vyvíja svoju 18-rotorovú multikoptéru a po šiestich rokoch prác má za sebou Volocopter 2X Aero svoju premiéru vo Friedrichshafene. Model 2X vznikol vývojom prototypu VC200 smerom k možnosti každodenného použitia. Využíva systém náhradných batérií, ktoré sa dajú rýchlo vymeniť počas prevádzky. Zefektívnil sa aj dizajn, dvojmiestna multikoptéra má presklené dvere a čalúnené kožené sedadlá. Ovládať ju možno aj diaľkovo, dokonca je schopná letieť aj úplne autonómne.

Volocopter 2X je lietadlo s vertikálnym vzletom a pristátím (VTOL – vertical take-off and landing) a s čisto elektrickým pohonom, čo znamená, že je bez emisií a takmer nehlučné. Ultraľahké lietadlo je veľmi jednoducho manévrovateľné a po udelení certifikácie multikoptéry ho bude môcť používať ktorýkoľvek športový pilot. Startup však má v pláne od roku 2018 využívať Volocopter 2X ako lietajúci taxík.

Hoci multikoptéra je konštruovaná tak, že umožňuje diaľkové ovládanie aj autonómny let, e-volo predpokladá, že spočiatku ju bude v úlohe taxíka riadiť pilot vzhľadom na aktuálne platné predpisy. Neskôr však bude môcť podľa potreby fungovať aj bez obsluhy.

Volocopter 2X má byť k dispozícii na nemeckom trhu v roku 2018; e-volo plánuje začať práce aj na 4-sedadlovej verzii multikoptéry s medzinárodným schválením.

Zdroj: Designboom

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy 2

Nový startup Fragments platí ľudom za riešenie jednoduchých úloh na mobile

30.04.2018 00:15

Mobilná aplikácia Fragments je nový globálny projekt, kde si ľudia budú zarábať peniaze plnením rýchlych mikroúloh. Riešenia týchto jednoduchých úloh sú dátovým základom pre pokročilé učenie umelej in ...

1 Comments

  1. Mala kapacita litiovych baterii reakcia na: e-volo predstavil Volocopter 2X, 18-rotorová multikoptéra poslúži od roku 2018 ako lietajúci taxík
    15.4.2017 01:04
    a ich znacna hmotnost obmedzuje dobu letu do cca 30 minut. Male vrtule su nehospodarnejsie(menej ucinne) nez jedna velka a neumoznuju autorotaciu v pripade vypadku pohonu.
    Ja vidim to uplatnenie velmi bledo...
    Reagovať

Vyhľadávanie

ITAPA_2018

Najnovšie videá

ATOS_05_262
SWAN_05


PC forum button