SAMSUNG_112020 SAMSUNG_112020 Advertisement

e-Bajk Spirit Joy2: Skladačka do mesta s elektrickým pohonom

2

Priaznivcom e-bajkov, ktorí hľadajú skladné, ľahšie a cenovo dostupnejšie riešenie, je určený tento šikovný model českého výrobcu Spiritbike. Skladací e-bajk s 20" obvodom kolies a  16" rámom je vhodný najmä do mestskej premávky, na  vozenie sa do školy, do práce, na nákupy alebo len tak na výlety do prírody. Menšie kolesá poskytujú menší polomer otáčania, čo sa v meste pri obchádzaní rôznych prekážok zvlášť hodí a umožňuje výborné manévrovanie, čo zase poteší mladšie, akčnejšie ročníky. Nízky nástup a širokú sedačku zase ocení najmä staršia generácia, ktorej nevyhovuje klasický rám a má už problém s nasadaním.

Skladacia konštrukcia umožní zložiť e-bajk v strede a sklopiť ešte aj tyčku s riadidlami, ktoré sú takisto ľahko vyberateľné z tyče. Na záver skladania dostanete balík 85 × 37 × 71 cm a s hmotnosťou 23 kg, ktorý v pohode dáte aj do kufra stredne veľkého auta.

E-bajk je vybavený systémom pohonu PAS  (pedal assistant), keď snímač otáčania stredovej osky deteguje pedálovanie a na základe toho riadiaca jednotka nastaví výpomoc motora. Ovládanie elektropohonu je jednoduché – stačí kľúčom odistiť batériu a zapnúť ovládaciu jednotku na riadidlách. Potom už len nasadnete, tlačidlom aktivujete elektropohon a na rukoväti pridáte plyn. Bicykel je totiž vybavený aj akcelerátorom na plynulý rozbeh do 6 km/h a na rozdiel od klasických e-bajkov sa rozbehnete aj bez šliapania do pedálov. Asistenčný výkon motora si možno nastaviť v 3 režimoch - LOW na pohodové jazdenie s rýchlosťou okolo 12 – 15 km/h, MEDIUM s rýchlosťou okolo 20 km/h a HIGH, keď motor bude maximálne pomáhať až do ­rýchlosti 25 km/h. 250 W bezkefový motor s planétovou prevodovkou je uložený v zadnom kolese. Li-lon batéria je vybavená bezpečnostným zámkom, čas nabíjania sa pohybuje okolo 4 až 6 hodín, čo zabezpečí dojazd približne 120 km. Na riadidlách je umiestnený indikátor stavu batérie. Pokiaľ zaznamenáte pokles stavu nabitia, je vhodné batériu pri najbližšej príležitosti pripojiť na nabíjačku. Životnosť batérie je 500 – 800 ­nabíjacích cyklov, pri pravidelnom vybíjaní a nabíjaní tak jej životnosť dosiahne asi 3 roky.  Nosnosť skladačky je 100 kg, takže unesie aj ­statného chlapa.

PARAMETRE:

■ Motor: 36 V/250 W bezkefový motor, batéria: 36 V/10 Ah Li-lon , čas nabíjania: 4 – 6 h (nabíjačka je súčasťou balenia), max. rýchlosť: 25 km/h, systém pohonu: trojstupňový pedálový asistent (PAS), rám: 16", predná vidlica: odpružená ZOOM Q120, viackoliesko: 6-koliesko 14-28z (skrutkovacie), príslušenstvo: osvetlenie, blatníky, zadný nosič, bočný stojan, zvonček, hmotnosť bicykla: 23 kg (vrátane batérie)
■ Zapožičal: PARTIS
■ Cena: 810 EUR

Nastavenie elektropohonu je možné v troch režimoch

Zvonček, prehadzovačka, aktivačné tlačidlo elektropohon a  „plyn“ na rukoväti

Čelné LED svetlo

Stredový rozkladací mechanizmus

Manipulácia s batériou je vďaka úchopnému držadlu veľmi jednoduchá

Rozkladací mechanizmus prednej riadiacej tyčky

Masívny blatník na ochranu v sychravom počasí a robustný nosník napr. na košík s nákupom

Širokú sedačku ocení najmä staršia generácia

Zobrazit Galériu

Martin Drobný

Všetky autorove články
e-Bajk Spirit Joy2

2 komentáre

Cena reakcia na: e-Bajk Spirit Joy2: Skladačka do mesta s elektrickým pohonom

17.10.2016 09:10
Urcite je cena 169 € spravna ?
Reagovať

To je cena reakcia na: e-Bajk Spirit Joy2: Skladačka do mesta s elektrickým pohonom

16.10.2016 10:10
za zapožičanie? Lebo výrobca ponúka predaj bicykla za cca 900 eur. Môže to byť šikovný stroj do mesta, ale pri jeho váhe si neviem predstaviť používať ho v paneláku. Do poschodia ho nedostanete a v kočíkárni dlho nezostane. Taktiež starší ľudia budú mať problém s jeho transportom inak, ako po vlastnej ose. A tiež ten dojazd, myslím, že je to písané veľmi optimsticky, fungovať to bude len po rovine a len s najmenšou asistenciou. V praxi je to celkom inak a kopčeky v meste z dojazdu celkom dosť ukroja. Moje skúsenosti na webe cykloturistika. net/moje-prvni-elektrokolo/ som popísal tu. Ale trend vývoja je jasný, teraz už len presvedčiť ľudí, aby to začali používať. A kým nebudú v kancelárskych budovách parkovacie/dobíjacie miesta, tak to fungovať nebude.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať