Image
11.3.2019 0 Comments

Zuckerberg chce zmeniť priority Facebooku. Budúcnosť vidí v súkromných správach aj keď z nich nemá biznis

Je jasné, že Facebook si cení súkromný messaging. V roku 2014 zaplatil 19 miliárd dolárov za WhatsApp a jeho vlastná služba Messenger má už viac ako 1,3 miliardy používateľov. Mark Zuckerberg nedávno objasnil, že zasielanie súkromných správ nie je len dôležité pre budúcnosť Facebooku, ale je to budúcnosť Facebooku.

Vo svojom blogovom príspevku uviedol, že súkromný messaging bude čoskoro najpopulárnejší spôsob, ako ľudia interagujú na produktoch Facebooku. „Keď sa zamýšľam nad budúcnosťou internetu, verím, že súkromná komunikačná platforma bude ešte dôležitejšia ako dnešné otvorené platformy,“ píše Zuckerberg. „Očakávam, že budúce verzie Messengera a WhatsApp sa stanú hlavným spôsobom komunikácie ľudí v sieti Facebook.“

Je to veľmi dôležité tvrdenie, pretože naznačuje odklon od toho, čo urobilo Facebook masívnou globálnou silou. Navyše prichádza v čase, keď je spoločnosť vyšetrovaná v súvislosti s problematickými postupmi pri ochrane osobných údajov, ktoré umožnili zdieľanie alebo ukradnutie používateľských údajov. Sociálna sieť Facebook ani Instagram nie sú zamerané na súkromné správy. Spájajú síce používateľov s príbuznými a priateľmi, ale takisto s cudzími ľuďmi či dokonca so značkami.

Celé podnikanie spoločnosti Facebook je postavené na používateľských profiloch, ktoré obsahujú významné informácie – čo vás zaujíma, kde žijete, kto sú vaši priatelia. To sú dôležité údaje pre personalizáciu a podporu cielených reklamných aktivít Facebooku. A zdá sa, že Zuckerberg chce od toho odstúpiť. Je presvedčený, že ľudia budú pri komunikácii čoraz opatrnejší a budúcnosťou komunikácie sú privátne šifrované služby, kde si používatelia môžu byť istí, že to, o čom vzájomne komunikujú, je zabezpečené a správy a obsah sa nebudú uchovávať navždy.

Facebook má povesť, že aktívne a neviazane narába s používateľskými dátami, a je za to často kritizovaný. Preto Zuckerberg pripúšťa, že jeho zameranie na súkromnú komunikáciu môže pre niektorých pôsobiť ironicky.

No spoločnosť má na budovanie takejto budúcnosti naozaj dobrú pozíciu. Vlastní WhatsApp s viac ako 1,5 miliardou používateľov mesačne, kde sú správy už zašifrované. Jej Messenger má takisto 1,3 miliardy používateľov (toto číslo nebolo od roku 2017 oficiálne aktualizované). To vysvetľuje, prečo Zuckerberg pomýšľa na prepojenie všetkých messagingových služieb Facebooku, aby ich používatelia mohli medzi sebou komunikovať.

Sú tu však aj problémy. Súkromný messaging nie je veľmi výnosné podnikanie. Facebook zaplatil za WhatsApp celý majetok, no neplynú mu z neho prakticky žiadne peniaze. Messenger má platené reklamy už viac ako dva roky, ale stále sa nestal hlavnou súčasťou podnikania Facebooku.

A potom je tu ešte šifrovanie. Správy so šifrovaním typu end-to-end nie sú viditeľné pre Facebook. To je síce skvelé pre súkromie používateľov, ale prináša to bezpečnostné problémy. Keď technologická spoločnosť nemôže čítať správy, nemôže ani zabrániť zločincom v používaní jej služieb. Takisto je ťažké zastaviť šírenie takzvaných falošných správ.

Zuckerberg pripúšťa, že šifrovanie si bude žiadať kompromisy. „Nájdenie správnych spôsobov ochrany súkromia a bezpečnosti je niečo, čím sa spoločnosti zaoberajú už dlho,“ napísal. „Verím však, že pracovať na implementácii end-to-end šifrovania pre všetky súkromné komunikácie je správna vec, ktorú treba urobiť.“ Na záver dodáva, že to všetko bude trvať roky. Ale je presvedčený, že posun do messagingu môže byť najdôležitejším krokom Facebooku.

Zdroj: recode.net.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 2

Deklarácie digitálnej nezávislosti: Pripravuje sa štrajk proti Facebooku, Instagramu a spol.

03.07.2019 00:15

Ľudia by mali tento týždeň, konkrétne 4. a 5. júla, na 48 hodín prestať používať sociálne siete. Vyzýva ich na to Dr. Larry Sanger, spoluzakladateľ online encyklopédie Wikipedia. Dôvody vysvetľuje na ...

Internet

Affinity Publisher: Podstatne lacnejšia konkurencia pre Adobe InDesign

25.06.2019 00:15

Britská firma Serif uvoľnila finálnu verziu publikačného nástroja Affinity Publisher pre Windows a Mac, ktorý konkuruje programom ako Adobe InDesign.  Ide o softvér na tvorbu digitálnych aj tlačených ...

Internet 10

Tri dôvody, prečo nová kryptomena Facebooku zrejme neuspeje

21.06.2019 00:15

Facebook urobil nedávno veľké ohlásenie – oznámil dlho očakávanú kryptomenu libru a súbor technológií na vytvorenie trhu pre ňu. Hoci ide o ambiciózny projekt, ktorý má niekoľko jedinečných aspektov, ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá