Image
25.4.2016 0 Comments

Zisk a tržby Microsoftu klesli. Cloudové služby nie sú také silné, aby vyvážili pokles tržieb z PC sektora.

Spoločnosť Microsoft vykázala vo svojom treťom účtovnom kvartáli, ktorý sa skončil 31. marca, čistý zisk vo výške 3,76 mld. USD, čo predstavuje 47 centov na akciu. V rovnakom období vlaňajška Microsoft dosiahol čistý zisk 4,99 mld. USD, teda 61 centov na akciu. Jednou z príčin menšieho čistého zisku bola podľa firmy vyššia než očakávaná sadzba dane.

Americký gigant v svojom treťom účtovnom kvartáli evidoval aj pokles tržieb, a to na 20,53 mld. USD, pričom v rovnakom období predchádzajúceho roka dosiahol tržby 21,73 mld. USD. Pod horšie výsledky firmy sa podpísali aj nižšie prevádzkové zisky dvoch z troch hlavných oblastí, ktorým sa firma venuje, a to cloudových služieb a serverových softvérov.

Zdá sa, že sektor cloudových služieb, ktorý priťahuje najviac pozornosti, nie je dostatočné silný, aby vyvážil pokles hlavného segmentu firmy, osobných počítačov. Dopyt po osobných počítačoch sa znižuje, a tým aj dopyt po produktoch americkej spoločnosti. Technologická výskumná spoločnosť IDC informovala, že celkové svetové dodávky osobných počítačov v prvom kvartáli tohto roka klesli o 11,5 %.

Autor: SITA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 6

Ktoré profesie budú najviac odolné zmenám na trhu práce?

31.12.2019 00:05

Automatizácia by v nasledujúcich rokoch mohla spôsobiť zrušenie miliónov pracovných miest. Ak ste v produktívnom veku, musíte sa týmto trendom zaoberať. V globálnej ekonomike totiž prebiehajú zmeny, k ...

Biznis

Business Intelligence z pohľadu developerky: Nové kompetenčné centrum v Košiciach

19.12.2019 00:12

V poslednej dobe sa business intelligence čoraz častejšie spája s konceptom ďalšej generácie reportingu (new generation reporting). Súhrn postupov, metód a analýz na prepájanie oblastí biznisu má pris ...

Biznis

Už aj firemný softvér chcú manažéri nakupovať cez e-shop

29.11.2019 00:10

Manažéri chcú nakupovať firemný softvér rovnako, ako si v súkromí objednávajú bežné potreby do domácnosti. Teda online. Príklon B2B segmentu k „e-shopom“ potvrdil nový prieskum od Futurum Research, do ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá