Image
6.10.2019 0 Comments

Bosch v ére Industry 4.0 využíva výhody zdieľania údajov medzi firmami

Sprievodným znakom digitalizácie je zber, spracovanie a analýza údajov s cieľom získať podklady pre kvalifikované rozhodovanie. Senzorické systémy a komunikačné prostriedky generujú obrovské množstvá online dát, ktoré sa dajú využiť ako cenné aktívum. Sofistikované analýzy veľkých dát využívajúce neurónové siete, deep learning a ďalšie AI technológie umožňujú získať cenné informácie, ktoré sa dajú využiť pri transformácii v celom hodnotovom reťazci s cieľom dosiahnutia vyššej produktivity a efektívnosti. Preto jednou z dominantných tém Trend konferencie venovanej Industry 4.0 bol aj zber, spracovanie a predovšetkým zdieľanie údajov

Dátový špecialista Tomáš Jirotka zo spoločnosti Bosch zdôraznil, že Industry 4.0 sa často nesprávne chápe len ako zber údajov z výrobných a logistických procesov. Údaje samotné však nemajú veľkú cenu. Ich hodnota sa však zvyšuje analýzou, ktorá z údajov vyťaží informácie. Hodnota takýchto informácií sa ďalej znásobuje ich zdieľaním. Éru efektívneho využívania zdieľaných informácií Bosch označuje ako Connected industry.

Nie vždy je na finálne spracovanie informácií a vyhodnotenie údajov najvýhodnejšia strojová inteligencia, nech by bola akokoľvek sofistikovaná. Veľmi dôležitá je však aj ľudská inteligencia, ktorá umožňuje vnímať fakty komplexne, v širších súvislostiach. Pojem „v širších súvislostiach“ je potrebné chápať nielen ako pochopenie súvislostí v rámci firmy, ale aj mimo nej. 

Ako príklad bola na prednáške uvedená optimalizácia výroby čerpadla na dávkovanie AdBlue, čiže zmesi močoviny a destilovanej vody na zníženie emisií dieselových motorov. Rovnomernosť dávkovania záleží v tomto prípade od sily elektromagnetu a hrúbky jednej z podložiek, pričom silnejší elektromagnet je potrebné vykompenzovať hrubšou podložkou. Aj malé tolerancie jednotlivých súčiastok má na presnosť čerpadla veľký vplyv.

Výroba čerpadiel už bežala naplno a integrovanie zariadenia na meranie sily elektromagnetu by bolo nákladné a zložité. Našťastie sa zistilo, že výrobca elektromagnetov pri výstupnej kontrole každý kus zmeria a každý magnet má svoje unikátne identifikačné číslo.

Údaje má výrobca elektromagnetov vo svojom dátovom sklade a po vzájomnej dohode bol ochotný tieto údaje poskytnúť. Pomocou skriptu v cloudovej platforme tretej strany sa získajú údaje z FTP servera výrobcu magnetov a prenesú sa na dátové servery spoločnosti Bosch

Takéto poskytovanie údajov je výhodné pre obidve strany. Inžinierov z firmy vyrábajúcej magnety potešilo, že o ich údaje je záujem a že s nimi odberateľ komponentov aktívne pracuje.

.

 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Inovácie

Neprenáhlite sa s kúpou nového smartfónu. Možno sa oplatí počkať na Galaxy S11

14.10.2019 00:00

Niekoľko webov už uverejnilo správy o priekopníckom fotoaparáte smartfónu Samsung Galaxy S11 a jeho prekvapivo skorej dostupnosti. Podľa webu The Elec bude mať fotoaparát 5× optický zoom, ktorý je už ...

Inovácie 1

Nová verzia Windows 10 umožní z počítača aj telefonovať

11.10.2019 00:20

Do nového testovacieho zostavenia Windows 10 pre insiderov (s číselným označením 18999 – build 19H1) pridal Microsoft možnosť prijímať a uskutočňovať hovory z počítača. Píše o tom v novom blogovom pr ...

Inovácie 1

Technológia tlače elektroniky otvára cestu k elektronickým tetovaniam a biosenzorom

10.10.2019 00:10

Inžinieri z Duke University vynašli technológiu na tlač elektroniky, ktorá je dostatočne jemná na fungovanie na chúlostivých povrchoch, ako je napríklad papier či ľudská pokožka. Umožnilo by to vytvo ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá

SlovakiaTech 2019