Image
2.8.2018 0 Comments

Zákazníci stále viac dôverujú e-shopom. Okrem ceny a kvality rozhoduje aj rýchlosť a dobu dodania

Zo štatistík Zásielkovňa.sk, SAEC a ďalších spoločností vyplýva, že zákazníci na Slovensku stále väčšmi dôverujú on-line nakupovaniu. Oceňujú široký výber, pohodlné prezeranie z domu, alebo smartfónu a tiež lepšie ceny, ako v kamenných obchodoch. Stúpa tiež využívanie služieb komfortného doručenia a vyzdvihnutia v blízkosti bydliska.

Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere (realizovaný bol v období 28.5.2017 – 4.6.2018) až 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru (služby), 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a dobu dodania. Dôležitým atribútom, ktorý zákazník zohľadňuje pri výbere on-line predajcu, je možnosť osobného vyzdvihnutia zásielky, napríklad cestou z práce, alebo v blízkosti svojho bydliska.  

Dôkazom stúpajúcej dôvery v e-commerce, je výška útraty. Tí, ktorí nakúpili za tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201-500€, ale až 25 % respondentov tam minulo viac ako 500€ (v minulom roku to bolo 21 %). Kvalifikovaný odhad vychádzajúci z údajov cenových porovnávačov hovorí, že celkové tržby on-line za rok 2017 atakovali hranicu jednej miliardy eur.

Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40% platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá. Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok.

Ak sa pozrieme na presné dôvody nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o vadách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne. Dve tretiny opýtaných (67 %) uviedli, že poznajú, že je internetový obchod seriózny a dôveryhodný podľa skúseností a odporúčaní iných používateľov.

Vplyv na zvýšenie dôveryhodnosti určite bude mať aj nová legislatíva o ochrane osobných údajov známa pod skratkou GDPR, rôzne certifikáty a pečate kvality od nezávislých autorít. Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Lifestyle 1

Technológia Separated Sound Zone ponúka každému sedadlu v aute vlastné audio

14.08.2018 00:25

Vďaka technike podobnej, ako sa používa v slúchadlách na potlačenie okolitého hluku, umožňuje technológia Separated Sound Zone spoločnosti Hyundai-Kia Motors štyrom osobám v aute mať vlastný zvukový s ...

Lifestyle

Nová štúdia potvrdila, že modré svetlo z displejov telefónov a tabletov napomáha vzniku slepoty

14.08.2018 00:15

Dlhodobé vystavenie modrému svetlu zo smartfónov, notebookov a ďalších digitálnych zariadení spúšťa tvorbu toxických molekúl v sietnici, ktoré môžu spôsobiť degeneráciu makuly. Zistili to výskumníci z ...

Lifestyle

Kto sa vydrží najdlhšie tváriť vážne? Facebook prináša do Messengera hry s rozšírenou realitou

13.08.2018 00:05

Najnovšia funkcia Facebook Messengera umožňuje používateľom hrať po bežných typoch hier aj hry s rozšírenou realitou, a to až so šiestimi priateľmi. V týchto dňoch boli vydané dve hry: Don’t Smile, kd ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button