PC REVUE
Image
2.8.2018 0 Comments

Zákazníci stále viac dôverujú e-shopom. Okrem ceny a kvality rozhoduje aj rýchlosť a dobu dodania

Zo štatistík Zásielkovňa.sk, SAEC a ďalších spoločností vyplýva, že zákazníci na Slovensku stále väčšmi dôverujú on-line nakupovaniu. Oceňujú široký výber, pohodlné prezeranie z domu, alebo smartfónu a tiež lepšie ceny, ako v kamenných obchodoch. Stúpa tiež využívanie služieb komfortného doručenia a vyzdvihnutia v blízkosti bydliska.

Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere (realizovaný bol v období 28.5.2017 – 4.6.2018) až 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru (služby), 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a dobu dodania. Dôležitým atribútom, ktorý zákazník zohľadňuje pri výbere on-line predajcu, je možnosť osobného vyzdvihnutia zásielky, napríklad cestou z práce, alebo v blízkosti svojho bydliska.  

Dôkazom stúpajúcej dôvery v e-commerce, je výška útraty. Tí, ktorí nakúpili za tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201-500€, ale až 25 % respondentov tam minulo viac ako 500€ (v minulom roku to bolo 21 %). Kvalifikovaný odhad vychádzajúci z údajov cenových porovnávačov hovorí, že celkové tržby on-line za rok 2017 atakovali hranicu jednej miliardy eur.

Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40% platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá. Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok.

Ak sa pozrieme na presné dôvody nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o vadách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne. Dve tretiny opýtaných (67 %) uviedli, že poznajú, že je internetový obchod seriózny a dôveryhodný podľa skúseností a odporúčaní iných používateľov.

Vplyv na zvýšenie dôveryhodnosti určite bude mať aj nová legislatíva o ochrane osobných údajov známa pod skratkou GDPR, rôzne certifikáty a pečate kvality od nezávislých autorít. Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Lifestyle

Komentár: Do roku 2022 nebude potrebná takmer štvrtina súčasných pracovných pozícií

02.10.2018 00:05

Trh práce bude v nasledujúcich rokoch v dôsledku digitalizácie a inovácií prechádzať zmenami. Mnohé pracovné pozície už nebudú tak žiadané ako v súčasnosti, na druhej strane mnohé nové vzniknú. Z aktu ...

Lifestyle

Potrebuje Slovensko skutočne viac žien v technológiách?

01.10.2018 00:00

Debata o ženách v technológiách má celosvetový charakter. Tech spoločnosti sa usilujú prilákať viac žien do svojich radov, vznikajú lokálne iniciatívy na podporu tech vzdelávania a aj veľké technologi ...

Lifestyle 5

Komentár: S dosluhujúcou batériou meníme celý smartfón. Nové trendy by mali tento neekologický prístup zmeniť

25.09.2018 00:05

Dosluhujúca batéria v dnešnej dobe znamená výmenu celého mobilného telefónu. Málokoho už dnes napadne, že namiesto nového smartfónu stačí samotná výmena batérie a zariadenie môže ďalej slúžiť aj nieko ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_09

Najnovšie videá

Marketing thets sells 2018


PC forum button