Image
24.9.2018 0 Comments

Významný pokrok v oblasti umelej inteligencie: Nová služba deteguje zaujatosť a vysvetľuje, ako sa UI rozhoduje

Spoločnosť IBM predstavila technológiu, ktorá podnikom prináša novú transparentnosť v oblasti umelej inteligencie, čo im umožní naplno využiť jej silu. Softvérová služba, ktorá automaticky deteguje zaujatosť a vysvetľuje, ako sa umelá inteligencia rozhoduje - ako prebieha dané rozhodnutie pomáha organizáciám spravovať systémy umelej inteligencie od širokej škály priemyselných hráčov.  

IBM uvoľní do komunity open source nástroj pre detegciu a zmiernenie predsudkov umelej inteligencie, ktorý prináša ďalšie nástroje, ktoré povzbudia globálnu spoluprácu pri riešení predpojatosti v prostredí umelej inteligencie. Tento vývoj prichádza na pozadí nového výskumu, ktorý odhaľuje, že zatiaľ čo 82% podnikov zvažuje nasadenie umelej inteligencie, 60% sa obáva zodpovednosti a 63% nemá dostatok vlastných schopností na to, aby vierohodne riadili túto technológiu.

Nové funkcie Trust a Transparency pracujú s modelmi postavenými na základe širokej škály strojových učebných rámcov a AI-build prostredí ako sú Watson, Tensorflow, SparkML, AWS SageMaker a AzureML. To znamená, že organizácie môžu využívať tieto nové ovládacie prvky pre väčšinu populárnych rámcov umelej inteligencie používaných firmami.

Softvérová služba môže byť tiež naprogramovaná tak, aby monitorovala jedinečné rozhodovacie faktory každého podnikového pracovného postupu, čo umožňuje prispôsobenie konkrétnemu organizačnému využitiu. Plne automatizovaná softvérová služba vysvetľuje rozhodovania a zisťuje predpojatosť v modeloch umelej inteligencie za behu - ako sa prijímajú rozhodnutia – a zachytáva potenciálne nespravodlivé výsledky, keď sa vyskytnú. Dôležité je tiež, že automaticky odporučí dáta, ktoré sa do modelu pridávajú, aby pomohla zmierniť prípadné skreslenie, ktoré zistila.

Vysvetlenia sú uvedené v jednoducho zrozumiteľných termínoch, ktoré ukazujú, ktoré faktory boli brané do úvahy pri rozhodnutiach. Takisto záznamy o presnosti, výkonnosti a spravodlivosti modelov umelej inteligencie možno ľahko sledovať a korigovať z dôvodov zákazníckych služieb, z regulačných dôvodov alebo z dôvodov plnenia požiadaviek - ako je napr. zhoda s GDPR.

Viac informácií nájdete: TU.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Kvalitný systém CRM ako hlavná konkurenčná výhoda firiem

15.05.2019 00:10

Špeciálny projekt Riadenie vzťahov so zákazníkmi je súhrn obchodných, servisných, komunikačných a marketingových procesov podporovaných zákaznícky orientovanou kultúrou spoločnosti a moderným CRM sys ...

Technológie

Štartuje prvá komerčná 5G sieť v Európe

09.05.2019 00:15

Ericsson a Swisscom, najväčší poskytovateľ telekomunikačných služieb vo Švajčiarsku, spustili ako prvý komerčnú 5G sieť v Európe, ktorá podporuje bežne dostupné chytré telefóny. Obe firmy sú už nieko ...

Technológie 2

Microsoft pridá do Windows 10 vlastné linuxové jadro

09.05.2019 13:16

Microsoft už niekoľko rokov robí vlastné linuxové projekty. Na vývojárskej konferencii Build teraz informoval o tom najnovšom. Chce vytvoriť vlastné linuxové jadro, ktoré sa stane súčasťou systému Win ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA 2019

Najnovšie videá

RECFRUIT 2019


PC forum button