Image
9.11.2016 0 Comments

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je vysoký grafický a výpočtový výkon, trochu obmedzená je kapacita pamäte, ktorú má aplikácia k dispozícii. Pre aplikáciu bežiacu na popredí je limit 1 GB, pre aplikáciu na pozadí je to 128 MB. Aplikácia, ktorá tieto limity prekročí, bude násilne ukončená s príslušnou chybou. Vytvorenie projektu aplikácie Postup vytvorenia projektu aplikácie vo vývojovom prostredí Visual Studio 2015 je rovnaký ako pre aplikácie UWP určené pre iné hardvérové platformy, teda desktop, tablet, prípadne smartfón s Windows 10. Vytvorte nový projekt typu Blank App. Šablónu nájdete v zložke Windows, vnorenej zložke  Universal. Podľa svojich preferencií si môžete vybrať buď tandem programovacieho jazyka  C# a návrhového jazyka XAML, alebo C++, prípadne HTML/JavaScript. Po vytvorení projektu sa zobrazí návrhové zobrazenie používateľského rozhrania aplikácie. Odpo­rúčame prepnúť náhľad do módu 42 palcov a rozlíšenia 1920 × 1080 s aplikáciou mierky 150 percent. Nebudeme riešiť, čo aplikácia robí, odporúčame začať jednoduchou hrou, princípy vývoja sú rovnaké ako pri  aplikáciách UWP pre iné hardvérové platformy. Zameriame sa na odlišnosti hernej konzoly  Xbox One z pohľadu vý­vojára. Týkajú sa hlavne filozofie ovládania a zobrazovania. Prispôsobenie aplikácie možnostiam Xbox One Zabudnite na myš Pri návrhu používateľského rozhrania aplikácie musíte úplne zabudnúť na myš, klávesnicu a dotykovú obrazovku a sústrediť sa na to, čo má používateľ po vybalení Xbox One zo škatule k dispozícii. Pri prvom povrchnom pohľade iba ovládač typu gamepad, netreba však zabúdať na snímanie pohybu osôb pred konzolou pomocou Kinectu. Podpora ovládania cez Kinect je pre aplikáciu veľká pridaná hodnota. Možno namietnete, že Xbox One predsa ovládanie pomocou myši podporuje. Máte pravdu, ale koľko používateľov hernej konz ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Made in Slovakia / Predstavujeme zaujímavé produkty, projekty a startupy

14.07.2019 10:53

Už takmer rok uverejňujeme v tejto rubrike úspešné IT produkty a IT projekty, semifinalistov súťaže z roku 2018, ktorej vyhodnotenie sa uskutočnilo vlani na jeseň na slávnostnom večeri IT GALA 2018. V ...

ITPro

Praktická kryptológia (26. časť) / Hašovacie nástroje

15.07.2019 10:49

V tejto časti seriálu vám v stručnosti predstavíme dva známe a veľmi často používané kryptografické nástroje, ktoré okrem iného ponúkajú možnosť výpočtu resumé správ, resp. hašov. Prvý z nich je robus ...

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (41. časť) / Git branching a merging

14.07.2019 10:45

V tejto časti seriálu doplníme základné informácie týkajúce sa systému git o časti, ktoré majú súvis s aplikáciou vetvenia a spájania vývojových vetiev (línií). Budeme sa venovať obsahu git repozitáro ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá