Vyskúšali sme si hybridnú Honda Jazz a elektromobil budúcnosti Honda e

Technológie
1

Spoločnosť HONDA začiatkom mesiaca spustila na Slovensku  predaj dvojice, respektíve trojice veľmi očakávaných modelov. Tým prvým je HONDA JAZZ ktorá prichádza už vo svojej 4. generácii a to rovno v dvoch karosárskych variantoch Jazz a Jazz Crosstar.

Zaujímavosťou je, že v najnovšej generácii prichádza Jazz už výhradne iba s pohonom hybridným systémom e:HEV, žiadne iné motorizácie neponúka.

Vozidlá sa vyznačujú vynikajúcou technologickou výbavou ktorej základom je systém HONDA Sensing v ktorom už od základnej verzie nechýbajú pokročilé asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém zmiernenia následkov nehody s detekciou cyklistov a chodcov a to aj v noci a ďalšie. Interiér vozidla je vybavený pre maximálne pohodlie a pôsobí luxusným dojmom.

Nový multimediálny systém využíva veľkoplošný antireflexný dotykový displej s hardvérovými ovládačmi hlavných funkcií. Exkluzívne podporuje Android Auto aj Apple Car Play, oba v bezdrôtovom režime. Súčasťou výbavy je interaktívny osobný asistent Honda a rozšírené možnosti konektivity vrátane mobilnej aplikácie My Honda+.  Nový, plne digitálny prístrojový panel umožňuje konfiguráciu zobrazenia podľa požiadaviek používateľa a jeho povrch je tiež antireflexný. Honda Jazz má už tradične veľmi široké možnosti konfigurácie zadných sedadiel ktoré okrem zarovnania s batožinovým priestorom možno vrátane sedáku zaistiť v hornej polohe čím vznikne veľký prepravný priestor za prednými sedadlami. Je to umožnené vďaka nekonvenčnému umiestneniu nádrže pod prednými sedadlami.

Verzia Jazz Crosstar reaguje na súčasnú túžby zákazníkov po „terénnych“ vozidlách a prichádza s bohatým oplastovaním v spodných partiách karosérie a možnosťou dvojfarebného lakovania. Vypadá to veľmi efektne a musíme priznať že to novému Crosstaru naozaj pristane.

Nový Jazz je už na našom trhu dostupný za cenu od 19 590 eur, verzia Crosstar je k dispozícii iba v najvyššej výbave Executive za 23 990 eur.

Ďalšou novinkou ktorú sme si mohli vyskúšať je revolučný elektromobil nazvaný stroho HONDA e. Vozidlo je mierené na moderných užívateľov ktorý sa chcú odlíšiť a majú radi najnovšie technológie.

Už svojim dizajnom evokuje auto zo Sci-fi filmu a tento dojem sa po nastúpení dovnútra iba umocní. Interiér je spracovaný ako by ste sedeli u vás v obývačke. Celú šírku palubnej dosky zaberá jedinečná pätica veľkoplošných displejov aké dnes nenájdete v žiadnom inom modeli. Dva bočné displeje fungujú ako elektronické spätné zrkadlá ktoré ponúknu kvalitný obraz aj za zhoršených svetelných podmienok.

Ak by ste displejom mali málo, elektronické je aj stredné spätné zrkadlo. Vozidlo môže byť vybavené až 8 kamerami ktoré sledujú celé okolie a slúžia tiež pre vyspelých asistentov. Displeje umožňujú veľmi variabilné zobrazenie množstva informácií či multimédií, váš spolujazdec si dokonca pomocou HDMI môže pripojiť hernú konzolu aby sa nenudil na dlhých trasách. Ak zostanete stáť niekde v zápche, môžete si na displejoch zobraziť živé akvárium alebo ukľudňujúce veľkoplošné obrázky prírody. Možnosti sú obrovské. Samozrejmosťou je bohatá konektivita vrátane bezdrôtového Android Auto aj Apple Car Play a aplikácie My Honda+.

Veľmi pozitívne hodnotíme že displejová kabína vrátane elektronických spätných zrkadiel je súčasťou základnej výbavy rovnako ako systém HONDA Sensing v ktorom nájdete pokročilé asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém zmiernenia následkov nehody s detekciou cyklistov a chodcov , upozornenie na pohyb vozidla vpredu a predkolízny systém pri malých rýchlostiach.

Vozidlo má zadný náhon, vďaka čomu má veľmi dobrú manévrovateľnosť pre mestské podmienky s polomerom otáčania iba 4,3 m . Dodáva sa v dvoch veriách , Honda e a Honda e Advance s výkonom 100 kW respektíve 113 kW a krútiacim momentom 315 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h podľa verzie dosahuje 9,5s  respektíve 8,3s a dojazd podľa WLTP je 220 km. Vozidlo umožňuje 66 kW DC nabíjanie a má vstavanú 6,6 kW 1f AC nabíjačku.

Vozidlo bude v predaji od augusta tohto roku za cenu od 34 990 eur za verziu Honda e a 37 990 eur za verziu Advance.

Ďalšie informácie si môžete pozrieť v priloženom videu. V blízkom čase vám prinesieme aj redakčné testy týchto vozidiel. 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

1 komentár

. reakcia na: Vyskúšali sme si hybridnú Honda Jazz a elektromobil budúcnosti Honda e

20.6.2020 13:06
Hnojaci redakcia, honda-e nie je elektromobil buducnosti, klamete zase!

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať