Vyskúšali sme nové hybridy a plug-in hybridy s technológiou Renault E-TECH

0

Pri príležitosti uvedenia nových elektrifikovaných modelov usporiadala spoločnosť Renault predvádzacie jazdy. Mali sme možnosť zajazdiť si v nových modeloch, hybridnom Renault Clio E-TECH Hybrid a dvojici plug-in hybridov Captur E-TECH a Megane E-TECH.

 Obe verzie – hybrid aj plug-in-hybrid – využívajú rovnakú pohonnú jednotku E-TECH hybrid, ktorá je pri hybridnej verzii naladená na výkon 104 kW a pri plug-in hybridnej na 116 kW. Tá sa skladá z benzínového atmosférického štvorvalca s objemom 1,6 l a elektromotora. Hybridná verzia využíva batériu s napätím 200 V a kapacitou 1,2 kWh, plug-in-hybrid batéria pracuje s napätím 400 V a kapacitou 9,8 kWh.

Prenos hnacej sily je zabezpečený novo vyvinutou automatickou prevodovkou, ktorá v hybridnom režime využíva štyri prevodové stupne a v elektrickom režime dva prevodové stupne. Systém je bezspojkový a synchronizáciu prevodových stupňov zabezpečuje pomocný elektrický motorgenerátor.

 Renault Clio E-TECH Hybrid je prvé úplne hybridné vozidlo skupiny Renault. Oceňujem veľmi kvalitné spracovanie interiéru a efektný dvojfarebný dizajn.

Batéria má na pomery hybridov relatívne vysokú kapacitu a umožňuje tak efektívnu rekuperáciu vo všetkých podmienkach. Vďaka tomu možno až 80 % času jazdy v meste jazdiť v elektrickom režime. Hybridné Clio sa tak bude v mestských podmienkach cítiť ako doma a je tu veľký potenciál na úsporné jazdenie.

My sme pri testovacej jazde, pochopiteľne, spotrebu nehodnotili, pretože na to, aby ju bolo možné objektívne zhodnotiť, je potrebné najazdiť niekoľko sto kilometrov a takú možnosť sme v rámci testovacích jázd nemali. Clio však príjemne prekvapilo dobrými jazdnými vlastnosťami a veľmi slušnou technologickou výbavou s veľkým centrálnym displejom multimediálneho systému a plne digitálnym i-cockpitom. Jazdný prejav hybridného systému je veľmi kultivovaný a vôbec nepoznáte prípadné radenie prevodovky.

Celkový dojem z nového Clio E-TECH je veľmi dobrý a určite si nájde veľa priaznivcov, ktorí potrebujú ďalšie auto do rodiny na mestské a prímestské jazdenie. Nové Clio E-TECH je k dispozícii vo verziách Zen, Intens a RS-line. Jeho cena sa začína od 18 100 eur.

Nový Renault Captur E-TECH v ponuke výrobcu dopĺňa motorizácie tohto SUV v segmente B. Ide o veľmi obľúbený model, a preto je predpoklad, že aj jeho plug-in hybridná verzia bude veľmi žiadaná.

Ako sme už uviedli, Captur má rovnakú technológiu ako model Megane E-TECH, takže využíva batériu s kapacitou 9,8 kWh a výkon hybridnej sústavy je 116 kW. Podľa metodiky WLTP by mal zvládnuť dojazd v kombinovanom cykle 50 km, v mestskom cykle až do 65 km. To sme, pochopiteľne, pri testovacích jazdách nemali možnosť vyskúšať a dozviete sa to až po našom redakčnom teste. V čisto elektrickom režime umožňuje pohon jazdu rýchlosťou až 135 km. Reakcie pohonného systému sú svižné, vozidlo má dobré jazdné vlastnosti.

Elektromotor má výkon 51 kW a bez problémov zvláda väčšinu jazdných režimov. Pri potrebe väčšej akcelerácie alebo jazde do väčšieho stúpania sa automaticky pripája spaľovací motor. Oceňujem kvalitné spracovanie i materiály v interiéri, ako aj kvalitný multimediálny systém. Digitálny prístrojový panel je o niečo väčší ako pri modeli Clio a poskytuje viac možností.

Vozidlo je, žiaľ, osadené iba 3,7 kW nabíjačkou, takže aj na wallboxe si počkáte minimálne 3 hodiny na nabitie. Vcelku sa mi Captur veľmi páčil a teším sa na jeho redakčný test. Cena nového Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid sa začína už od 28 000 eur.

 Megane E-TECH Plug-in sme si mohli vyskúšať vo verzii Combi, ktorá je ideálna na úlohu rodinného auta. V plug-in hybridnej verzii tak môžete využívať denné dochádzanie do práce alebo vozenie detí do školy v čisto elektrickom režime, pričom nie je problém kedykoľvek sadnúť do vozidla a vydať sa na dovolenku.

Jazda v aute je pohodlná a podvozok má skôr mäkšie naladenie na vyšší komfort z jazdy. Dojazd v čisto elektrickom režime aj maximálna rýchlosť sú rovnaké ako pri modeli Captur.

Tak ako ostatné plug-in hybridy aj Megane možno využívať aj bez nabíjania batérie, keď jazdí v hybridnom režime, takže úsporu paliva využijete aj na dlhších cestách.

Vo výbave je nový multimediálny displej Renault EASY LINK s uhlopriečkou 9,3” a 10,2” digitálnym prístrojovým štítom. Ponúka takisto nastavenia Multi-Sense s tromi jazdnými režimami.

Nový Renault E-TECH Plug-in je k dispozícii v troch verziách – Zen, Intens a R.S. line – so zľavou už od 27 290 eur.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať