Image
3.5.2018 0 Comments

Vyhovieť podmienkam GDPR pomôže pri obchodných oznámeniach double opt-in. Dvojitý súhlas navyše zlepšuje efektivitu kampaní

Blížiaci sa začiatok platnosti GDPR, teda nového nariadenia pre nakladanie s osobnými údajmi, robí vrásky na čele nejednej firme. Pre e-shopy a ďalších obchodníkov znamená komplikáciu aj v zasielaní reklamných e-mailov, newsletterov  a iných obchodných oznámení, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou ich marketingu. Práve v tomto prípade je pre nich ideálnym riešením zavedenie takzvaného double opt-in(u), teda dvojitého súhlasu so zasielaním obchodných oznámení.

Práve s májovým nástupom nariadenia Európskej únie je double opt-in nanajvýš aktuálnou témou. Obchodníci budú musieť byť od 25. mája vo vzťahu k svojim klientom úplne transparentní, teda informovať ich presne o rozsahu spracúvaných údajov a ich využití. To znamená, že obchodné oznámenia už nebudú môcť zasielať nikomu, kto neposkytne súhlas s využitím svojich osobných údajov, v tomto prípade e-mailovej adresy.

Double opt-in v e-mailingu funguje práve ako dvojité potvrdenie súhlasu so zasielaním obchodných oznámení. Pokiaľ záujemca o newsletter potvrdí svoj súhlas iba v rámci webového formulára, ide o takzvaný jednoduchý single opt-in. Double opt-in zahŕňa ešte jeden krok navyše: budúci príjemca newsletteru dostane potvrdzujúci e-mail s odkazom. Jeho súhlas tak firma získava až vo chvíli, keď na tento odkaz klikne.

Krokom navyše však získa istotu, že súhlas dostala naozaj od človeka, ktorého e-mail bol zadaný do formulára. Týmto spôsobom sa najlepšie zabráni situáciám, keď príjemca začne dostávať e-maily, o ktoré nikdy nepožiadal. Stáva sa tak napríklad vtedy, keď ho na odber prihlásil niekto iný – či už schválne alebo napríklad nechtiac kvôli preklepu vo vlastnej e-mailovej adrese.

Dvojité potvrdenie má popri vyhovení podmienkam GDPR ešte jednu výhodu. Vďaka nutnosti vykonať vedome dva úkony sa do databázy kontaktov dostávajú len ľudia, ktorí o obchodné a iné e-maily naozaj majú záujem. Tým sa dvíha doručiteľnosť a často aj preklikovosť všetkých kampaní a celý e-mail marketing je tak efektívnejší.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Útočník kradne šteklivé fotky ľudí z Pokecu, ktorí naleteli škodlivej aplikácii

20.07.2018 00:15

ESET analyzoval škodlivý kód, ktorého autora zaujímajú šteklivé súkromné fotografie používateľov sociálnej siete Pokec. Prihlasovacie údaje kradne používateľom tak, že ich naláka na inštaláciu škodliv ...

Internet

Kvantový generátor pravých náhodných čísel by mohol zaručiť 100% bezpečnosť pri online komunikácii

11.07.2018 00:20

ytvorenie prvého praktického kvantového generátora náhodných čísel môže urobiť tradičné kybernetické útoky úplne nemožnými. Tvrdia to výskumníci zo spoločnosti Quantum Base a z Lancesterskej univerzit ...

Internet 2

Instagram TV je „zabijak YouTube“. Zameriava sa na vertikálne videá a vyzerá sľubne

27.06.2018 00:15

Facebook chce konkurovať YouTube a využije na to Instagram. V týchto dňoch spustil službu Instagram TV (IGTV), ktorá funguje ako aplikácia pre iOS a Android. Je určená najmä pre mladých ľudí a špeciál ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button