Image
3.5.2018 0 Comments

Vyhovieť podmienkam GDPR pomôže pri obchodných oznámeniach double opt-in. Dvojitý súhlas navyše zlepšuje efektivitu kampaní

Blížiaci sa začiatok platnosti GDPR, teda nového nariadenia pre nakladanie s osobnými údajmi, robí vrásky na čele nejednej firme. Pre e-shopy a ďalších obchodníkov znamená komplikáciu aj v zasielaní reklamných e-mailov, newsletterov  a iných obchodných oznámení, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou ich marketingu. Práve v tomto prípade je pre nich ideálnym riešením zavedenie takzvaného double opt-in(u), teda dvojitého súhlasu so zasielaním obchodných oznámení.

Práve s májovým nástupom nariadenia Európskej únie je double opt-in nanajvýš aktuálnou témou. Obchodníci budú musieť byť od 25. mája vo vzťahu k svojim klientom úplne transparentní, teda informovať ich presne o rozsahu spracúvaných údajov a ich využití. To znamená, že obchodné oznámenia už nebudú môcť zasielať nikomu, kto neposkytne súhlas s využitím svojich osobných údajov, v tomto prípade e-mailovej adresy.

Double opt-in v e-mailingu funguje práve ako dvojité potvrdenie súhlasu so zasielaním obchodných oznámení. Pokiaľ záujemca o newsletter potvrdí svoj súhlas iba v rámci webového formulára, ide o takzvaný jednoduchý single opt-in. Double opt-in zahŕňa ešte jeden krok navyše: budúci príjemca newsletteru dostane potvrdzujúci e-mail s odkazom. Jeho súhlas tak firma získava až vo chvíli, keď na tento odkaz klikne.

Krokom navyše však získa istotu, že súhlas dostala naozaj od človeka, ktorého e-mail bol zadaný do formulára. Týmto spôsobom sa najlepšie zabráni situáciám, keď príjemca začne dostávať e-maily, o ktoré nikdy nepožiadal. Stáva sa tak napríklad vtedy, keď ho na odber prihlásil niekto iný – či už schválne alebo napríklad nechtiac kvôli preklepu vo vlastnej e-mailovej adrese.

Dvojité potvrdenie má popri vyhovení podmienkam GDPR ešte jednu výhodu. Vďaka nutnosti vykonať vedome dva úkony sa do databázy kontaktov dostávajú len ľudia, ktorí o obchodné a iné e-maily naozaj majú záujem. Tým sa dvíha doručiteľnosť a často aj preklikovosť všetkých kampaní a celý e-mail marketing je tak efektívnejší.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Wikipédii stúpne počet článkov v ďalších jazykoch. Pomôže jej integrovaný Prekladač Google

15.01.2019 00:15

Google pomáha nadácii Wikimedia dosiahnuť cieľ, aby články z Wikipédie boli dostupné vo viacerých jazykoch. Nadácia integrovala Prekladač Google do svojho nástroja na preklad obsahu, ktorý môžu dobrov ...

Internet

OS Fuchsia od Google bude môcť používať aplikácie pre Android. Časom možno nahradí aj Chrome OS

09.01.2019 00:05

Zrejme potrvá ešte niekoľko rokov, kým sa operačný systém Googlu Fuchsia začne objavovať na zariadeniach. No keď sa tak stane, pravdepodobne umožní aj používanie aplikácií pre Android. Nasvedčuje tomu ...

Internet

Herná platforma Meditations ponúkne každý jeden deň novú hru

07.01.2019 00:05

Nová herná platforma Meditations by sa mohla výborne hodiť ľuďom, ktorí si radi zahrajú denne nejakú krátku online hru, aby sa uvoľnili. Sľubuje totiž, že každý deň v roku 2019 vydá novú „malú hru“, s ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button