Image
3.5.2018 0 Comments

Vyhovieť podmienkam GDPR pomôže pri obchodných oznámeniach double opt-in. Dvojitý súhlas navyše zlepšuje efektivitu kampaní

Blížiaci sa začiatok platnosti GDPR, teda nového nariadenia pre nakladanie s osobnými údajmi, robí vrásky na čele nejednej firme. Pre e-shopy a ďalších obchodníkov znamená komplikáciu aj v zasielaní reklamných e-mailov, newsletterov  a iných obchodných oznámení, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou ich marketingu. Práve v tomto prípade je pre nich ideálnym riešením zavedenie takzvaného double opt-in(u), teda dvojitého súhlasu so zasielaním obchodných oznámení.

Práve s májovým nástupom nariadenia Európskej únie je double opt-in nanajvýš aktuálnou témou. Obchodníci budú musieť byť od 25. mája vo vzťahu k svojim klientom úplne transparentní, teda informovať ich presne o rozsahu spracúvaných údajov a ich využití. To znamená, že obchodné oznámenia už nebudú môcť zasielať nikomu, kto neposkytne súhlas s využitím svojich osobných údajov, v tomto prípade e-mailovej adresy.

Double opt-in v e-mailingu funguje práve ako dvojité potvrdenie súhlasu so zasielaním obchodných oznámení. Pokiaľ záujemca o newsletter potvrdí svoj súhlas iba v rámci webového formulára, ide o takzvaný jednoduchý single opt-in. Double opt-in zahŕňa ešte jeden krok navyše: budúci príjemca newsletteru dostane potvrdzujúci e-mail s odkazom. Jeho súhlas tak firma získava až vo chvíli, keď na tento odkaz klikne.

Krokom navyše však získa istotu, že súhlas dostala naozaj od človeka, ktorého e-mail bol zadaný do formulára. Týmto spôsobom sa najlepšie zabráni situáciám, keď príjemca začne dostávať e-maily, o ktoré nikdy nepožiadal. Stáva sa tak napríklad vtedy, keď ho na odber prihlásil niekto iný – či už schválne alebo napríklad nechtiac kvôli preklepu vo vlastnej e-mailovej adrese.

Dvojité potvrdenie má popri vyhovení podmienkam GDPR ešte jednu výhodu. Vďaka nutnosti vykonať vedome dva úkony sa do databázy kontaktov dostávajú len ľudia, ktorí o obchodné a iné e-maily naozaj majú záujem. Tým sa dvíha doručiteľnosť a často aj preklikovosť všetkých kampaní a celý e-mail marketing je tak efektívnejší.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Priemerný mesačný prenos dát cez smartfón sa do roku 2025 zvýši na 24 GB

29.11.2019 00:05

Spoločnosť Ericsson očakáva, že v priebehu nasledujúcich šiestich rokov vzrastie celosvetový počet užívateľov pripojených k 5G na 2,6 miliardy, predovšetkým vďaka dynamike a rýchlemu rozvoju 5G ekosys ...

Internet 1

Microsoft integruje Gmail, Disk Google aj Google Kalendár do Outlook.com

22.11.2019 00:15

Microsoft plánuje integrovať Gmail, Disk Google a Kalendár Google do svojho webmailového klienta Outlook.com. Spoločnosť nedávno začala integráciu testovať na niektorých účtoch. Po krátkom nastavovaní ...

Internet

Vzostup umelých influencerov. Na sociálnych sieťach sa množia syntetické postavy

19.11.2019 00:20

Zdá sa, že celebrity budúcnosti budú navrhnuté algoritmom od nuly. Rovnako ako Lil Miquela, umelá Beyoncé, ktorá má na Instagrame 1,6 milióna nasledovateľov. Robí modelku pre značky Prada a Calvin Kle ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá