Image
11.5.2017 0 Comments

Vyberáme tlačiareň pre malú firmu

Napriek stále väčšej elektronizácii sa dosiaľ žiadna firma v podstate nezaobíde bez tlačiarne. Hlavne v menších firmách s 3 – 10 zamestnancami sa v snahe ušetriť prostriedky často venuje výberu správnej tlačiarne minimálna pozornosť a kupuje sa bezhlavo „niečo lacné“. Žiaľ, práve tie zdanlivo lacné riešenia nakoniec vychádzajú najdrahšie, a keď si potom majiteľ firmy začne počítať náklady (ak začne), čuduje sa, prečo tlač vychádza tak draho. Poďme sa preto pozrieť, aké kritériá a aké funkcie by mala ponúkať tlačiareň pre menšiu firmu alebo pracovnú skupinu.  Úskalie vo výbere tlačiarne je v tom, že často sa na firemné účely kupuje tlačiareň určená do domácnosti. Takéto modely však nie sú stavané na každodennú prevádzku, keď majú vytlačiť niekoľko stoviek strán. Domáci používateľ tlačí malé objemy a iba občas. Preto je takáto tlačiareň lacnejšia. Používa však kartridže s malou kapacitou (a zväčša vysokou cenou, výrobca na niečom zarobiť musí), takže ich treba často vymieňať. Tlačiarne pre malé firmy alebo pracovné skupiny sú stavané na vyššiu záťaž a majú zväčša aj odlišnú výbavu, ktorú potrebujete práve v kancelárii. Na takéto použitie najviac vyhovujú multifunkčné zariadenia, teda v základe kombinácia skenera a tlačiarne, ktorá, samozrejme, dokáže fungovať aj ako kopírka. Veľmi dôležitá výbava je automatická duplexná jednotka na skenovanie aj tlač a možnosť pripojenia k sieti. Automatický duplex býva často pri kúpe podceňovaný, treba si však uvedomiť, že v kancelárii veľmi často potrebujete kopírovať či skenovať obojstranné dokumenty. Pri tlači zase, ak denne tlačíte viacstránkové dokumenty, ušetrí vám obojstranná tlač podstatnú časť nákladov, nehovoriac o tom, že šetríte miesto v zakladačoch a v neposlednom rade aj prírodu.  Výhodné, ale nie nevyhnutné je pripojenie Wi-Fi. Jeho hlavný prínos je možnosť priamej tlače z mobilných zariadení, v prípade notebooku je to však možné aj prostredníctvom siete, takže treba zvážiť, či to potrebujete. Kancelárske tlačiarne ma ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to 7

MS Power BI - ako vytvoriť graf z údajov z Wikipédie, či iného webu za 5 minút

21.01.2020 00:10

Microsoft Power BI je analytický a vizualizačný nástroj na analýzu a vizualizáciu údajov z rôznych zdrojov v reálnom čase. Umožňuje pripojiť sa na rôzne zdroje údajov, vrátane webových stránok, spraco ...

Ako na to 2

Business Intelligence v Exceli – kontingenčná tabuľka a graf

15.01.2020 00:00

Veľa manažérov, ekonómov a marketingových špecialistov v podnikovej sfére volá po kvalitných a dostupných nástrojoch pre BI analýzy, ktoré by im umožnili analyzovať údaje s ktorými pracujú. Potrebujú ...

Ako na to

Business intelligence v Exceli – analýza hypotéz (What-if analýza)

12.01.2020 00:10

Analýza hypotéz je what-if proces zmeny hodnôt v bunkách tabuľky, vďaka ktorému môžete vidieť, ako tieto zmeny ovplyvnia výsledky vzorcov v hárku. Pomocou nástrojov na analýzu hypotéz v Exceli môžete ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá