Image
12.4.2017 0 Comments

Vyberáme soundbar k televízoru

Pri sledovaní multimediálnej zábavy všetkých žánrov je kvalitný zvuk rovnako dôležitý, ak nie dôležitejší, ako obraz. Na podporu tohto tvrdenia uvedieme dva presvedčivé argumenty. Pod názvom domáce kino si nekupujete zobrazovacie, ale zvukové reprodukčné zariadenie, a keď si pozorne pozriete napríklad videoklip, zaznamenáte prestrihnutie obrazu často aj niekoľkokrát za sekundu a vôbec to nepôsobí rušivo. No keby vo zvukovej stope klipu bolo praskanie či iné poruchy, hoc aj ojedinele, pôsobilo by to veľmi rušivo. Limity reproduktorov v TV Všetci sa tešíme z postupného zmenšovania hrúbky moderných televízorov. Tenký televízor má z používateľského hľadiska prakticky len samé výhody, dá sa umiestniť kamkoľvek, prípadne zavesiť na stenu. Klesajúca hrúbka však predstavuje výzvu pre konštruktérov zvukového subsystému, ako dosiahnuť čo najlepšiu kvalitu reprodukovaného zvuku. Problém nie je ani tak objem, pri hrúbke bežného TV 5 cm a ploche 1 m2 je vnútorný objem 50 litrov, takže aj po odpočítaní priestoru na elektroniku a displej bude k dispozícii 20 – 30 litrov na ozvučnicu. Iná vec je však tvar ozvučnice, tuhosť jej stien či zatlmenie. Takisto nie je jednoduché skonštruovať reproduktor s hrúbkou 2 cm vrátane magnetu, ktorý by dokázal reprodukovať čo najnižšie frekvencie. V rozumnej tolerancii ± 6 dB je limitná dolná frekvencia bežných televízorov na reprodukciu basov 60 – 70 Hz. Nepriaznivé z hľadiska reprodukcie najnižších frekvencií je aj typické umiestnenie televízora na stene alebo nábytku vo výške 60 cm a viac. Najlepšie je umiestniť subwoofer či basový reproduktor na podlahu. Na ilustráciu sme odmerali frekvenčnú charakteristiku plochého (4 cm) LCD televízora vyššej strednej triedy. Bol umiestnený na skrinke vo výške 50 cm nad podlahou. Zvukový subsystém sa snaží čo najviac zvýrazniť nízke frekvencie, teda tie, ktoré zvýrazniť dokáže, v našom prípade išlo o interval 90 – 300 Hz. Udávaný výkon nízkofrekvenčných zosilňovačov a vstavaných reproduktorov zabudovaných ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to 7

MS Power BI - ako vytvoriť graf z údajov z Wikipédie, či iného webu za 5 minút

21.01.2020 00:10

Microsoft Power BI je analytický a vizualizačný nástroj na analýzu a vizualizáciu údajov z rôznych zdrojov v reálnom čase. Umožňuje pripojiť sa na rôzne zdroje údajov, vrátane webových stránok, spraco ...

Ako na to 2

Business Intelligence v Exceli – kontingenčná tabuľka a graf

15.01.2020 00:00

Veľa manažérov, ekonómov a marketingových špecialistov v podnikovej sfére volá po kvalitných a dostupných nástrojoch pre BI analýzy, ktoré by im umožnili analyzovať údaje s ktorými pracujú. Potrebujú ...

Ako na to

Business intelligence v Exceli – analýza hypotéz (What-if analýza)

12.01.2020 00:10

Analýza hypotéz je what-if proces zmeny hodnôt v bunkách tabuľky, vďaka ktorému môžete vidieť, ako tieto zmeny ovplyvnia výsledky vzorcov v hárku. Pomocou nástrojov na analýzu hypotéz v Exceli môžete ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá