Image
17.1.2019 0 Comments

Výber správneho influencera nepodceňujte. Vyhnete sa hanbe

Influenceri sú veľkým marketingovým trendom súčasnosti, stavia na nich stále viac firiem nielen v zahraničí, ale aj u nás. Nie každá spolupráca s influencermi však splní očakávania. Niektoré zostanú zabudnuté bez úspechu, z iných sa zasa môže vykľuť hanba pre značku i samotného influencera. Jedným z kritérií úspechu je výber správneho influencera, pri čom je dôležité brať do úvahy niekoľko pravidiel.

Typ influencera
Typy influencerov môžeme rozlišovať podľa toho, na akej platforme sa pohybujú, ale aj aký druh obsahu tvoria. Najčastejšími platformami sú blog a sociálne siete Youtube, Instagram, prípadne Twitter alebo Facebook. Ďalej zohľadňujeme, čím sa influencer zaoberá, čo je stavebným kameňom jeho obsahu. Ak predávate oblečenie alebo kozmetiku, určite siahnete po beauty a fashion youtuberkách, hračky pre deti zase najlepšie odprezentuje mama blogerka. Niekedy to však nie je tak jednoduché a na prvý pohľad jasné. Niektoré produkty sa tiež hodia pre viacero typov influencerov, preto nie je potrebné sa obmedzovať len na jeden sektor. Vhodnosť influencera pre daný produkt sa nedá jednoznačne určiť či spočítať, ale je záležitosťou zdravého rozumu.

Johny Machette

Spolupráca s inými značkami
Keď už sa vám zdá, že sa influencer na základe obsahu hodí k vašej značke, nastal čas zistiť si, ako vyzerá jeho spolupráca. Nie je na tom nič zložité, stačí si prejsť pár jeho príspevkov, videí alebo článkov, kde pracuje s produktmi iných značiek. Ako produkty v jeho videách pôsobia, vie ich kreatívne odprezentovať? Samozrejme je horšie zistiteľné, čo všetko za spoluprácou stálo, a na základe jednej nešťastnej spolupráce nemôže influencera odpísať. Tiež si zistite, ako reagujú jeho fanúšikovia. Nie sú už napríklad otrávení z veľkého množstva propagovaných produktov?

Počet followerov
Niektoré firmy idú automaticky po influenceroch, ktorí majú najvyššie počty sledujúcich - followerov, čo sa dá považovať za logické, pretože sa tak dá očakávať vysoký zásah. Na druhej strane si však títo influenceri účtujú nemalé čiastky a vo finále môže ísť o vyhodené peniaze. Niekedy je lepšie staviť na "viac malých, koňov", než na jedného veľkého. Znižujete tým aj riziko, ktoré môže prameniť zo zamerania sa na jedného človeka. V prípade viacerých menších influencerov vás nebude toľko bolieť, keď spolupráca s jedným z nich nedopadne úplne podľa vašich predstáv.

Gabrielle Hecl

Cena
Tento bod úzko súvisí s tým predchádzajúcim, býva však často rozhodujúcim. Preto je potrebné ho spomenúť zvlášť. Influenceri mávajú svoje vlastné cenníky a môžu si účtovať určitú čiastku za jeden príspevok, zmienku alebo za dlhodobú spoluprácu. Menší influenceri bývajú ochotní spolupracovať za produkty zadarmo. Ceny sa zvyčajne odvíjajú od množstva followerov. Dôležité je nespoliehať na to, že vysoká cena bude znamenať vysoký účinok.

Komunikácia
To, či s daným influencerom chcete či nechcete spolupracovať, často zistíte aj z prvej komunikácie s ním. Ak sa všetko zbytočne tiahne a človeku je potreba neustále sa pripomínať a prosiť ho o odpovede na jednoduché emaily, asi ani od výsledku spolupráce nemôže mať vysoké očakávania. Spolupracovať chcete predovšetkým so spoľahlivými a zodpovednými influencermi. Nezabudnite každú spoluprácu potvrdiť podrobnou zmluvou.

Maxim Habanec

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 3

Takíto by ste boli bohatí, keby ste si namiesto produktov Apple kúpili jeho akcie

21.06.2019 00:00

Niekto si spomína na počítač Compaq Presario, iný na Sony Walkman, dvojkazetový stereofónny hi-fi systém JVC či sklápací telefón Ericsson. No čo keby sme si v tých časoch boli kúpili namiesto gadgetov ...

Biznis 1

Huawei očakáva, že pre americké sankcie mu klesnú príjmy o 30 miliárd USD

19.06.2019 00:00

Kampaň USA proti spoločnosti Huawei Technologies, najväčšiemu výrobcovi sieťových zariadení na svete a druhému najvýznamnejšiemu výrobcovi smartfónov, si vyberá svoju daň. Zakladateľ spoločnosti Ren Z ...

Biznis 1

Huawei predbehol Apple v rebríčku výrobcov smartfónov

29.05.2019 00:00

Podľa aktuálnej štatistiky predajov inteligentných telefónov od spoločnosti IDC trh zaznamenal už šiesty štvrťrok za sebou pokles. Objem dodávok sa v prvom kvartáli 2019 znížil o 6,6 % na 310,8 mil. s ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá