Image
27.4.2018 0 Comments

Virtuálna asistentka Alexa sa veľa smeje. Zatiaľ to pôsobí skôr strašidelne

Na Twitteri sa viedla diskusia o tom, že asistentky dávajú o sebe zbytočne vedieť, čo je otravné. Mali by sa ozývať len, keď ich človek vyzve, aby mu povedali, aké je počasie, aby nastavili podľa pokynov kuchynské hodiny, ale najmä aby nekomunikovali smejúc sa. 

Keď sa virtuálne asistentky smejú, je to čudný smiech, keďže nie sú živé. Timo Baumann z jazykovedného technologického inštitútu na univerzite Carnegie Mellon tvrdí, že ľudia sú spoločenské bytosti, a preto aj stroje, ktoré konštruujú, by mali byť sociálne. Zaoberá sa vzájomným pôsobením medzi ľuďmi a virtuálnymi asistentkami, a medzi ľuďmi navzájom. Jeho doterajšie výsledky hovoria, že pre ľudí je veľmi dôležité budovať si vzťahy, aj keď ide o syntetické “ vzťahy“ na tej druhej strane.

V laboratóriách inštitútu testovali virtuálneho animovaného hovoriaceho asistenta, viditeľného na obrazovke. Jeho úlohou bolo odporúčať záujemcom filmy.  Existovali dve verzie takéhoto asistenta, pričom jedna bola omnoho spoločenskejšia. Účastníkom testovania sa oveľa viac páčila práve táto verzia a aj jej filmové odporúčania hodnotili výrazne pozitívnejšie. Samozrejme, filmové ponuky boli pre obe verzie asistentov úplne rovnaké.

Kto má skúsenosť so Siri alebo Alexou vie, že ich „osobnosti“ sú stále vo vývoji. Je veľmi ťažké napodobniť sociálne správanie ľudí. Výskumné tímy sa preto snažia aspoň o čo najväčšie priblíženie sa realite. 

Pretože rozprávať vtipy na požiadanie alebo smiať sa na povel, je úplne iné, než spontánne správanie sa. Vedci sa preto snažia dostať asistentov aspoň do stavu, kedy budú vedieť „prečítať“ náladu svojho ľudského partnera a podľa toho upravovať aj svoje správanie. Je to oveľa ťažšie, ako odpovedať na vtip vtipom.

Amazon reagoval na pripomienky o zvláštnom smiechu svojej virtuálnej asistentky a upravil ho. V zriedkavých prípadoch, môže Alexa počuť nesprávne povedanú frázu: „Alexa, smej sa“. Preto zmenil túto frázu na otázku: „Alexa, môžeš sa smiať?“ , čo znie oveľa pozitívnejšie a okrem toho zmenili odpoveď z jednoduchého zasmiatia sa na odpoveď: „Iste, môžem sa smiať“ a až potom nasleduje smiech.  

Ak bude vedieť virtuálna asistentka prečítať našu náladu a bude sa môcť potom smiať v správnom čase, nemuselo by to byť také strašidelné, ako teraz. Mohlo by to byť celkom priateľské. Veď uvidíme.

Zdroj: popsci.com

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Pozvánka na veľtrh Hannover Messe 2020

20.02.2020 00:05

Na medzinárodnom veľtrhu Hannover Messe, ktorý sa bude konať v termíne 20 – 24 apríl bude nosnou témou priemyselná transformácia. Očakáva sa účasť 5 500 vystavovateľov zo 70 krajín. Tento rok je partn ...

Technológie

Prvý akrobatický dron predviedol extrémne letecké manévre

19.02.2020 00:15

Video nakrútené v Chorvátsku ukazuje 12-rotorovú koaxiálnu multikoptéru zostrojenú spoločnosťou Drone Champions AG s cieľom propagovať jej videohru Drone Champions League (DCL). Zo šasi z uhlíkových v ...

Technológie

Autonómne roboty pomáhajú šľachtiteľom vytvárať plodiny budúcnosti

17.02.2020 00:10

Vedci z Illinoiskej univerzity v Urbana-Champaign testujú na pokusnom poli robot TerraSentia, pripomínajúci odolnejšiu verziu kosačky na trávu. Robot je vybavený terénnymi kolesami a kamerou s vysokým ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Hackkosice_2020

Najnovšie videá