Image
27.4.2018 0 Comments

Virtuálna asistentka Alexa sa veľa smeje. Zatiaľ to pôsobí skôr strašidelne

Na Twitteri sa viedla diskusia o tom, že asistentky dávajú o sebe zbytočne vedieť, čo je otravné. Mali by sa ozývať len, keď ich človek vyzve, aby mu povedali, aké je počasie, aby nastavili podľa pokynov kuchynské hodiny, ale najmä aby nekomunikovali smejúc sa. 

Keď sa virtuálne asistentky smejú, je to čudný smiech, keďže nie sú živé. Timo Baumann z jazykovedného technologického inštitútu na univerzite Carnegie Mellon tvrdí, že ľudia sú spoločenské bytosti, a preto aj stroje, ktoré konštruujú, by mali byť sociálne. Zaoberá sa vzájomným pôsobením medzi ľuďmi a virtuálnymi asistentkami, a medzi ľuďmi navzájom. Jeho doterajšie výsledky hovoria, že pre ľudí je veľmi dôležité budovať si vzťahy, aj keď ide o syntetické “ vzťahy“ na tej druhej strane.

V laboratóriách inštitútu testovali virtuálneho animovaného hovoriaceho asistenta, viditeľného na obrazovke. Jeho úlohou bolo odporúčať záujemcom filmy.  Existovali dve verzie takéhoto asistenta, pričom jedna bola omnoho spoločenskejšia. Účastníkom testovania sa oveľa viac páčila práve táto verzia a aj jej filmové odporúčania hodnotili výrazne pozitívnejšie. Samozrejme, filmové ponuky boli pre obe verzie asistentov úplne rovnaké.

Kto má skúsenosť so Siri alebo Alexou vie, že ich „osobnosti“ sú stále vo vývoji. Je veľmi ťažké napodobniť sociálne správanie ľudí. Výskumné tímy sa preto snažia aspoň o čo najväčšie priblíženie sa realite. 

Pretože rozprávať vtipy na požiadanie alebo smiať sa na povel, je úplne iné, než spontánne správanie sa. Vedci sa preto snažia dostať asistentov aspoň do stavu, kedy budú vedieť „prečítať“ náladu svojho ľudského partnera a podľa toho upravovať aj svoje správanie. Je to oveľa ťažšie, ako odpovedať na vtip vtipom.

Amazon reagoval na pripomienky o zvláštnom smiechu svojej virtuálnej asistentky a upravil ho. V zriedkavých prípadoch, môže Alexa počuť nesprávne povedanú frázu: „Alexa, smej sa“. Preto zmenil túto frázu na otázku: „Alexa, môžeš sa smiať?“ , čo znie oveľa pozitívnejšie a okrem toho zmenili odpoveď z jednoduchého zasmiatia sa na odpoveď: „Iste, môžem sa smiať“ a až potom nasleduje smiech.  

Ak bude vedieť virtuálna asistentka prečítať našu náladu a bude sa môcť potom smiať v správnom čase, nemuselo by to byť také strašidelné, ako teraz. Mohlo by to byť celkom priateľské. Veď uvidíme.

Zdroj: popsci.com

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Nové výskumné a vývojové centrum batérií BMW Group v Mníchove

16.11.2019 11:03

Spoločnosť BMW Group predstavila nové špecializované centrum pre výskum a vývoj batérií, BMW Group Battery Cell Competence Centre v Mníchove. Zámerom interdisciplinárneho špecializovaného centra je na ...

Technológie

Prečo ísť na konferenciu FutureNow 2019?

15.11.2019 00:04

Konferencia FTRNW je popredným technologickým a inovačným podujatím v strednej Európe. Predstavuje významný spoločný priestor pre všetkých, ktorí sa chcú stretnúť a zamyslieť sa, ako riešiť problémy v ...

Technológie

Západoslovenská distribučná modernizovala v projekte ACON jedno z najporuchovejších vedení

12.11.2019 21:43

Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) v rámci medzinárodného projektu ACON Smart Grids investovala vyše 840 000 EUR do modernizácie jedného z najporuchovejších  vedení, ktoré zabezpečovalo dist ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Brother_300x600

Najnovšie videá