V japonskej pobočke Microsoftu pracovali zamestnanci len 4 dni v týždni. Ich produktivita sa zvýšila o 40 %
Pracovníci spoločnosti Microsoft Japan si počas tohto leta užívali závideniahodné výhody: pracovali iba štyri dni v týždni, mali trojdňový víkend a dostávali svoju normálnu päťdňovú výplatu. Výsledkom je podľa spoločnosti zvýšenie produktivity o 40 %.
Microsoft Japan tvrdí, že sa tak stal efektívnejším v niekoľkých oblastiach. Náklady na elektrinu klesli o 23 %, a keďže zamestnanci nepracovali počas piatich piatkov, vytlačili o takmer 60 % menej strán. Na piatky dostali pracovníci špeciálnu platenú dovolenku.
Z dôvodu kratšieho pracovného týždňa sa obmedzili aj pracovné porady. Trvanie schôdze sa zo štandardných 60 minút skrátilo na 30 a bežná účasť na týchto zasadnutiach bola obmedzená na päť zamestnancov. Spoločnosť vyzvala svojich ľudí, aby namiesto „zbytočných“ e-mailov a stretnutí používali spoločné četovacie kanály.
Štvordňové pracovné týždne odskúšala už na jar v roku 2018 novozélandská spoločnosť Perpetual Guardian, ktorá oznámila 20-percentný nárast produktivity zamestnancov a 45-percentné zvýšenie rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom zamestnancov počas skúšobnej doby, keď im platila riadny plat za štyri dni práce. Vlani v októbri potom zaviedla túto prax natrvalo.
Microsoft sa nevyjadril, či otestuje štvordňový pracovný týždeň aj v iných lokalitách. Neuviedol ani to, či zvažuje nasadenie tejto praxe natrvalo.
Hoci zamestnávatelia by mohli experimentovať s dĺžkou pracovného týždňa, podľa analytikov sa zrejme viac zamerajú na iný faktor: flexibilitu. Najmä mladí ľudia si totiž veľmi cenia flexibilitu práce, uprednostňujú ju pred výhodami poskytovanými v oblasti zdravotnej starostlivosti. Pružné rozvrhnutie práce a štvordňový pracovný týždeň sú dva spôsoby, ako môžu zamestnávatelia zmierniť to, čo sa v súčasnosti nazýva syndróm vyhorenia. Moderné technológie uľahčujú prácu z domu, no zároveň sťažujú zamestnancom úplné „odstrihnutie“ od práce, keď nie sú v kancelárii.
Zdroj: npr.org
Mohlo by Vás zaujímať
Pripravujeme našich stredoškolákov dostatočne na povolania budúcnosti?
Špeciálny projekt Ôsmeho novembra sa v priestoroch Fakulty informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave konala vďaka spolupráci študentov Dominika Hamaja a Pet ...
Čína nastavuje pravidlá pre mladých hráčov: max 90 minút denne a s „večierkou“ o 22:00
Čínska vláda vydala nové pravidlá zamerané na potlačenie závislosti od videohier medzi mladými ľuďmi. Tvrdí, že to je dôvod zlého prospechu v škole a nárastu počtu krátkozrakých ľudí. Predpisy zakazu ...
Slovenský tím a robot pre finále súťaže FIRST Global Challenge 2019 v Dubaji
Každý rok sa mladí ľudia vo veku 15 až 18 rokov stretávajú, aby súťažili v konštrukcii, dizajne a programovaní robotov. Olympiády sa zúčastňujú študenti zo všetkých kútov sveta. Aj tento rok sa predst ...
Žiadne komentáre