Image
11.1.2017 4 Comments

V Izraeli testujú „elektrické cesty“. Umožnia bezdrôtové nabitie elektromobilov za jazdy

Možno už v blízkej budúcnosti budú nabíjacie porty na elektromobiloch zbytočné. Vozidlá sa totiž nabijú počas jazdy a vodiči už nebudú musieť stáť pri nabíjacích staniciach.

Izraelský startup Electroad sa snaží dláždiť cestu k zelenšiemu svetu, a tak vykonal rekonštrukciu niekoľkých existujúcich ciest a zabudoval do nich cievky na indukčné nabíjanie elektromobilov. Tím už vykonal úspešné testy svojej technológie a chce uskutočniť jej širšiu demonštráciu za využitia verejnej autobusovej linky v Tel Avive.

Cieľom Electroad je znížiť emisie CO2 a ponúknuť nákladovo efektívny, účinný a čistejší spôsob cestovania. Technológia sa opiera o elektromagnetickú indukciu, základný princíp bezdrôtového nabíjania smartfónov, ale napríklad aj nabíjateľných elektrických zubných kefiek. Na podobnej možnosti pre elektrické vozidlá pracujú aj spoločnosti Qualcomm či KAIST. CEO Electroad Oren Ezer hovorí, že ich koncept je rovnaký, ale technológia je odlišná.

„Naša technológia je flexibilná,“ vysvetľuje Ezer. „Stačí meď a guma a nasadenie je rýchle a jednoduché. Jeden kilometer cesty ňou možno vybaviť len za pol dňa – z noci do rána.“ V asfalte treba vyhĺbiť pás s hĺbkou 8 cm, do ktorého sa nainštalujú prúžky na bezdrôtové nabíjanie, potom sa pás vyplní asfaltom. Pod elektromobilom bude cievka, ktorá bude energiu prijímať.

Technológia je určená pre verejnú dopravu. Vzhľadom na to, že autobus bude jazdiť po elektrickej ceste, nebude ho treba nabíjať, no aj tak bude mať vo výbave malú batériu, ktorá mu umožní päťkilometrovú jazdu bez elektrického prúdu.

Nová technológia prinesie aj úsporu nákladov. V porovnaní s naftovými autobusmi bude vraj mať polovičnú cenu.

Zdroj: inhabitat

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Západoslovenská distribučná modernizovala v projekte ACON jedno z najporuchovejších vedení

12.11.2019 21:43

Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) v rámci medzinárodného projektu ACON Smart Grids investovala vyše 840 000 EUR do modernizácie jedného z najporuchovejších  vedení, ktoré zabezpečovalo dist ...

Technológie

Video: inžinieri vypustili roboty Mini Cheetah pohrať sa vonku

12.11.2019 07:50

Ak sa vás v minulosti pri pohľade na robotického psa MIT nazývaného Mini Cheetah zmocňoval strach, nové zábery z ich posledného výletu môžu vaše obavy zmierniť. Tím inžinierov totiž vypustil svoje rob ...

Technológie

Elon Musk: Na vybudovanie prvého mesta na Marse budeme potrebovať 1000 rakiet a 20 rokov

12.11.2019 08:00

CEO spoločnosti SpaceX sa nedávno rozhovoril o časovom harmonograme a požiadavkách na nosné rakety Starship, ktoré sú potrebné nielen na to, aby sa ľudia dostali na Mars, ale aby tam aj vytvorili udr ...

4 Comments

  1. Cena cesty reakcia na: V Izraeli testujú „elektrické cesty“. Umožnia bezdrôtové nabitie elektromobilov za jazdy
    18.1.2017 21:01
    Kym v turecku zmaknu kilometrik za noc a X penazi, u nas to bude tak 1 tyzden a 5 nasobok ich ceny.
    Reagovať
  2. ..trolejbus.. reakcia na: V Izraeli testujú „elektrické cesty“. Umožnia bezdrôtové nabitie elektromobilov za jazdy
    11.1.2017 10:01
    .. takze trolejbusy su zle .. ale sialene investicie do cesty .. hm... niekde sa stala chyba..
    Reagovať
  3. retardovany napad - preco nie troleje ked chceme zeleny sposob hromadnej dopravy reakcia na: V Izraeli testujú „elektrické cesty“. Umožnia bezdrôtové nabitie elektromobilov za jazdy
    11.1.2017 07:01
    wireless ma efektivitu 40-60% a k tomu je drahsia a vytvara polia.
    1. nikto nechce atomove elektrarne ale ako chceme potom zabezpecit dostatok elektriny ked sa ma zacat tento sposob rozsirovat
    2. stale nieje zdokumentovane dlhodobe posobenie magnetickych (alebo ele. vo vseobecnosti) poli na nase organizmi ale uz teraz su indicie ze to je rakovina, migreny, nabyte prachove castice v plucach, ... (staci si precitat o elektrosmogu)
    3. cim hlbsie to zakopu (aby to neprekazalo pri udrzbe ciest) tym viac energie bude treba nato aby to dokazalo dodavat potrebne mnozstvo
    4. baterie - drahe, neekologicka vyroba, kopec odpadu, relativne rychla degradacia

    Napr. preco sa radsej nezameraju nato ako uskladnit elektrinu v nejakom materialy (napr.kvapaline) . Prisiel by si na cerpacku a vymenili by ti dve kvapaliny v nadrziach, jedna nabita kladne jedna zaporne. Jazdenim by sa potencial v oboch kvapalinach vyrovnal a na cerpackach by sa zase presuvali elektrony naspat z jedneho do druheho cize zase by tam vznikol kladny a zaporny naboj a tak stale dokola.
    Reagovať
    • RE: retardovany napad - preco nie troleje ked chceme zeleny sposob hromadnej dopravy reakcia na: retardovany napad - preco nie troleje ked chceme zeleny sposob hromadnej dopravy
      11.1.2017 09:01
      jediné s čím nesúhlasim je účinnosť wireless tá moze dosiahnut aj 95% ak je to rezonančná konfiguracia pozri si witricity plus mozem aj ja potvrdit kedze na takejto praci robym
      Reagovať

Vyhľadávanie

Najnovšie videá