Image
17.4.2018 0 Comments

Umelá inteligencia sa uplatní aj v maloobchode

Reálne nasadenie umelej inteligencie je možno bližšie, než predpokladáme. Jednou z oblastí, kde by sa mohla uplatniť, je maloobchod. Profitovať by z nej mohli obidve zainteresované strany, majitelia predajní aj zákazníci. Stačí letmý pohľad na počet predavačiek v mnohých butikoch s luxusným tovarom a aj laik si uvedomí, že takto zabezpečená asistencia pri nákupe sa signifikantne prejaví na cene tovaru. Protipólom je situácia, keď bezradný chlap, ktorý nepozná ani svoju veľkosť, príde do samoobslužnej predajne s veľkou predajnou plochou doslova pretekajúcou tovarom a v predajni je okrem pokladníčky ledva ešte jedna predavačka. Riešením takejto situácie by mohlo byť nasadenie inteligentných asistentov využívajúcich umelú inteligenciu. Mohli by zákazníkom radiť a pomáhať v podobe humanoidných robotov,  tabletov na nákupnom vozíku, panelov, hologramov... možnostiam a predstavivosti sa jednoducho medze nekladú.

Umelá inteligencia v digitálnom biznise bola aj nosnou témou medzinárodnej konferencie „Digital business & AI. From buzzwords to real world solutions.“, ktorá sa konala 11. apríla v historickom zámku Schlosshof v Rakúsku neďaleko slovenských hraníc.  Podujatie usporiadali spoločnosti Adastra a Instarea, aby ukázali, ako sa reálne dajú využiť Big Data - či už pre užitočnú umelú inteligenciu, zdroj príjmov alebo pri zmene na „smart“ firmu.

Témy konferencie sú zhrnuté v našom videu

O využití AI a Big Data prednášajúci diskutovali s klientami v oblasti malobochodu aj telekomunikačných spoločností z Nemecka, Rakúska, Saudskej Arábie, Slovenska a Čiech. Séria workshopov bola zameraná na pochopenie a zdieľanie konkrétnych prípadových štúdií s využitím umelej inteligencie v maloobchode či už fyzickom alebo e-shopovom.

Z veľkých dát sa dá vydolovať množstvo cenných informácií na podporu biznisu

Maskot konferencie – robot Pepper – predviedol, ako môže strojové učenie sa na základe obrovského množstvá dát priniesť reálne hodnoty biznisu vo forme zvyšovania efektivity, úspešného zákazníckeho servisu a samozrejme úspory nákladov.

Príklad personalizovanej ponuky

Jedna vec je poskytnúť jedinečné služby zákazníkom, ktorí navštívia predajňu alebo e-shop, zrealizujú nákup a opäť sa vrátia. Ale na druhej strane je potrebné cieľovú skupinu identifikovať a osloviť, a to sa musí udiať v správnom čase a na správnom mieste. Tomu sa venovala druhá časť konferencie, ako využiť Big Data, ako ich monetizovať  a vytvárať populačné analýzy na časovú aj priestorovú identifikáciu potenciálnych zákazníkov.

Prezentácie z podujatia sú na instarea.com.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Alza Gamebox GTX1060: Technológia Intel Optane v hernom počítači

10.12.2018 00:15

Laického záujemcu o herný počítač upúta predovšetkým dizajn zaujímavo tvarovanej prednej steny a bočná sklenená stena umožňujúca pohľad dovnútra na hardvér a hlavne systém chladenia.  Videorecenzia z ...

Technológie

Smartfóny Pixel 3 dostanú funkciu prepisu hovorov. Pomôže to odfiltrovať „agentov s teplou vodou“...

07.12.2018 00:15

Funkcia Call screen je jeden z najpôsobivejších prínosov smartfónov Pixel 3. Umožňuje totiž odfiltrovať spamové hovory. A zavedením novej vlastnosti sa ešte zlepší. Call Screen používa Asistenta Goog ...

Technológie

Tachyum: Vývoj čipu pre umelú inteligenciu sa posúva do fázy prípravy výroby, možno to bude práve na Slovensku

06.12.2018 00:20

Spoločnosť Tachyum s dcérskymi spoločnosťami v americkom San Jose a v Bratislave, ktorú založil úspešný hardvérový architekt a vynálezca Radoslav Danilák, nedávno dosiahla zásadný míľnik vo vývoji pre ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

OKI_122018

Najnovšie videá



PC forum button