Image
17.4.2018 0 Comments

Umelá inteligencia sa uplatní aj v maloobchode

Reálne nasadenie umelej inteligencie je možno bližšie, než predpokladáme. Jednou z oblastí, kde by sa mohla uplatniť, je maloobchod. Profitovať by z nej mohli obidve zainteresované strany, majitelia predajní aj zákazníci. Stačí letmý pohľad na počet predavačiek v mnohých butikoch s luxusným tovarom a aj laik si uvedomí, že takto zabezpečená asistencia pri nákupe sa signifikantne prejaví na cene tovaru. Protipólom je situácia, keď bezradný chlap, ktorý nepozná ani svoju veľkosť, príde do samoobslužnej predajne s veľkou predajnou plochou doslova pretekajúcou tovarom a v predajni je okrem pokladníčky ledva ešte jedna predavačka. Riešením takejto situácie by mohlo byť nasadenie inteligentných asistentov využívajúcich umelú inteligenciu. Mohli by zákazníkom radiť a pomáhať v podobe humanoidných robotov,  tabletov na nákupnom vozíku, panelov, hologramov... možnostiam a predstavivosti sa jednoducho medze nekladú.

Umelá inteligencia v digitálnom biznise bola aj nosnou témou medzinárodnej konferencie „Digital business & AI. From buzzwords to real world solutions.“, ktorá sa konala 11. apríla v historickom zámku Schlosshof v Rakúsku neďaleko slovenských hraníc.  Podujatie usporiadali spoločnosti Adastra a Instarea, aby ukázali, ako sa reálne dajú využiť Big Data - či už pre užitočnú umelú inteligenciu, zdroj príjmov alebo pri zmene na „smart“ firmu.

Témy konferencie sú zhrnuté v našom videu

O využití AI a Big Data prednášajúci diskutovali s klientami v oblasti malobochodu aj telekomunikačných spoločností z Nemecka, Rakúska, Saudskej Arábie, Slovenska a Čiech. Séria workshopov bola zameraná na pochopenie a zdieľanie konkrétnych prípadových štúdií s využitím umelej inteligencie v maloobchode či už fyzickom alebo e-shopovom.

Z veľkých dát sa dá vydolovať množstvo cenných informácií na podporu biznisu

Maskot konferencie – robot Pepper – predviedol, ako môže strojové učenie sa na základe obrovského množstvá dát priniesť reálne hodnoty biznisu vo forme zvyšovania efektivity, úspešného zákazníckeho servisu a samozrejme úspory nákladov.

Príklad personalizovanej ponuky

Jedna vec je poskytnúť jedinečné služby zákazníkom, ktorí navštívia predajňu alebo e-shop, zrealizujú nákup a opäť sa vrátia. Ale na druhej strane je potrebné cieľovú skupinu identifikovať a osloviť, a to sa musí udiať v správnom čase a na správnom mieste. Tomu sa venovala druhá časť konferencie, ako využiť Big Data, ako ich monetizovať  a vytvárať populačné analýzy na časovú aj priestorovú identifikáciu potenciálnych zákazníkov.

Prezentácie z podujatia sú na instarea.com.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

BMW predviedlo autonómnu motorku, ktorá sa vie aj bez šoféra naklánať v zákrutách a brzdiť (+video)

18.09.2018 00:15

Úmrtnosť motocyklistov pri nehodách je 28-krát vyššia ako u ľudí sediacich za volantom. Preto by vývoj asistenčných technológií pre motocykle mohol byť veľmi užitočný. Divízia jednostopových vozidiel ...

Technológie

Konkurencia pre smart hodinky. Nový prístroj dokáže sledovať zdravotný stav aj cez stenu

18.09.2018 00:05

Zariadenia ako Apple Watch či náramky Fitbit dokážu sledovať srdcovú frekvenciu či spánkové vzory používateľa a včas ho varovať pred možnými problémami so srdcom. Teraz však profesorka MIT Dina Katabi ...

Technológie 2

Startup Vertical Aerospace použil pri vývoji lietajúceho taxíka typu eVTOL technológie z Formuly 1

17.09.2018 15:47

Britský startup Vertical Aerospace postavil a odskúšal lietadlo type eVTOL (electric vertical takeoff and landing). Na tom nie je nič výnimočné, hybridy dron-helikoptéra sa testujú po celom svete. Iba ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

codefest

Najnovšie videá



PC forum button