Image
17.4.2018 0 Comments

Umelá inteligencia sa uplatní aj v maloobchode

Reálne nasadenie umelej inteligencie je možno bližšie, než predpokladáme. Jednou z oblastí, kde by sa mohla uplatniť, je maloobchod. Profitovať by z nej mohli obidve zainteresované strany, majitelia predajní aj zákazníci. Stačí letmý pohľad na počet predavačiek v mnohých butikoch s luxusným tovarom a aj laik si uvedomí, že takto zabezpečená asistencia pri nákupe sa signifikantne prejaví na cene tovaru. Protipólom je situácia, keď bezradný chlap, ktorý nepozná ani svoju veľkosť, príde do samoobslužnej predajne s veľkou predajnou plochou doslova pretekajúcou tovarom a v predajni je okrem pokladníčky ledva ešte jedna predavačka. Riešením takejto situácie by mohlo byť nasadenie inteligentných asistentov využívajúcich umelú inteligenciu. Mohli by zákazníkom radiť a pomáhať v podobe humanoidných robotov,  tabletov na nákupnom vozíku, panelov, hologramov... možnostiam a predstavivosti sa jednoducho medze nekladú.

Umelá inteligencia v digitálnom biznise bola aj nosnou témou medzinárodnej konferencie „Digital business & AI. From buzzwords to real world solutions.“, ktorá sa konala 11. apríla v historickom zámku Schlosshof v Rakúsku neďaleko slovenských hraníc.  Podujatie usporiadali spoločnosti Adastra a Instarea, aby ukázali, ako sa reálne dajú využiť Big Data - či už pre užitočnú umelú inteligenciu, zdroj príjmov alebo pri zmene na „smart“ firmu.

Témy konferencie sú zhrnuté v našom videu

O využití AI a Big Data prednášajúci diskutovali s klientami v oblasti malobochodu aj telekomunikačných spoločností z Nemecka, Rakúska, Saudskej Arábie, Slovenska a Čiech. Séria workshopov bola zameraná na pochopenie a zdieľanie konkrétnych prípadových štúdií s využitím umelej inteligencie v maloobchode či už fyzickom alebo e-shopovom.

Z veľkých dát sa dá vydolovať množstvo cenných informácií na podporu biznisu

Maskot konferencie – robot Pepper – predviedol, ako môže strojové učenie sa na základe obrovského množstvá dát priniesť reálne hodnoty biznisu vo forme zvyšovania efektivity, úspešného zákazníckeho servisu a samozrejme úspory nákladov.

Príklad personalizovanej ponuky

Jedna vec je poskytnúť jedinečné služby zákazníkom, ktorí navštívia predajňu alebo e-shop, zrealizujú nákup a opäť sa vrátia. Ale na druhej strane je potrebné cieľovú skupinu identifikovať a osloviť, a to sa musí udiať v správnom čase a na správnom mieste. Tomu sa venovala druhá časť konferencie, ako využiť Big Data, ako ich monetizovať  a vytvárať populačné analýzy na časovú aj priestorovú identifikáciu potenciálnych zákazníkov.

Prezentácie z podujatia sú na instarea.com.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Daimler predstavil elektrické nákladné autá Freightliner s dojazdom až 400 km

16.07.2018 00:00

Plne elektrický nákladný diaľkový ťažký Freightliner eCascadia a stredne ťažký Freightliner eM2 106 pre lokálnu dopravu prvýkrát predstavili (na júnovom podujatí Capital Market & Technology Days) ...

Technológie

Infografika: Ktorý smartfón dokáže najrýchlejšie dobiť svoju batériu?

13.07.2018 00:15

Skôr či neskôr sa každý dostane do situácie, že musí nechať nabíjať svoj smartfón práve vtedy, keď ho najviac potrebuje používať. Udržiavať telefón stále nabitý je ľahšie v prípade zariadení, ktoré ma ...

Technológie

Ďalšia generácia robotického švába zvládne prechod po hladine vody, ale aj potápanie

13.07.2018 00:10

V prírode môžu šváby prežiť pod vodou až 30 minút. No robotické šváby HAMR (Harvard’s Ambulatory Microrobot) majú ešte viac schopností – môžu chodiť po zemi, plávať na hladine vody, ale aj ponoriť sa ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button