Image
17.4.2018 0 Comments

Umelá inteligencia sa uplatní aj v maloobchode

Reálne nasadenie umelej inteligencie je možno bližšie, než predpokladáme. Jednou z oblastí, kde by sa mohla uplatniť, je maloobchod. Profitovať by z nej mohli obidve zainteresované strany, majitelia predajní aj zákazníci. Stačí letmý pohľad na počet predavačiek v mnohých butikoch s luxusným tovarom a aj laik si uvedomí, že takto zabezpečená asistencia pri nákupe sa signifikantne prejaví na cene tovaru. Protipólom je situácia, keď bezradný chlap, ktorý nepozná ani svoju veľkosť, príde do samoobslužnej predajne s veľkou predajnou plochou doslova pretekajúcou tovarom a v predajni je okrem pokladníčky ledva ešte jedna predavačka. Riešením takejto situácie by mohlo byť nasadenie inteligentných asistentov využívajúcich umelú inteligenciu. Mohli by zákazníkom radiť a pomáhať v podobe humanoidných robotov,  tabletov na nákupnom vozíku, panelov, hologramov... možnostiam a predstavivosti sa jednoducho medze nekladú.

Umelá inteligencia v digitálnom biznise bola aj nosnou témou medzinárodnej konferencie „Digital business & AI. From buzzwords to real world solutions.“, ktorá sa konala 11. apríla v historickom zámku Schlosshof v Rakúsku neďaleko slovenských hraníc.  Podujatie usporiadali spoločnosti Adastra a Instarea, aby ukázali, ako sa reálne dajú využiť Big Data - či už pre užitočnú umelú inteligenciu, zdroj príjmov alebo pri zmene na „smart“ firmu.

Témy konferencie sú zhrnuté v našom videu

O využití AI a Big Data prednášajúci diskutovali s klientami v oblasti malobochodu aj telekomunikačných spoločností z Nemecka, Rakúska, Saudskej Arábie, Slovenska a Čiech. Séria workshopov bola zameraná na pochopenie a zdieľanie konkrétnych prípadových štúdií s využitím umelej inteligencie v maloobchode či už fyzickom alebo e-shopovom.

Z veľkých dát sa dá vydolovať množstvo cenných informácií na podporu biznisu

Maskot konferencie – robot Pepper – predviedol, ako môže strojové učenie sa na základe obrovského množstvá dát priniesť reálne hodnoty biznisu vo forme zvyšovania efektivity, úspešného zákazníckeho servisu a samozrejme úspory nákladov.

Príklad personalizovanej ponuky

Jedna vec je poskytnúť jedinečné služby zákazníkom, ktorí navštívia predajňu alebo e-shop, zrealizujú nákup a opäť sa vrátia. Ale na druhej strane je potrebné cieľovú skupinu identifikovať a osloviť, a to sa musí udiať v správnom čase a na správnom mieste. Tomu sa venovala druhá časť konferencie, ako využiť Big Data, ako ich monetizovať  a vytvárať populačné analýzy na časovú aj priestorovú identifikáciu potenciálnych zákazníkov.

Prezentácie z podujatia sú na instarea.com.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Veľký brat bude mať radosť. Bill Gates a ďalší investori chcú umožniť živé sledovanie Zeme z vesmíru

26.04.2018 00:25

Startup s názvom EarthNow, do ktorého okrem Billa Gatesa investovali aj Greg Wyler a spoločnosti ako Airbus a SoftBank Group, oznámil, že má v pláne spustiť „veľkú konšteláciu pokročilých satelitov“, ...

Technológie

Umelá inteligencia by mohla zabezpečiť firmám biliónové príjmy. Toto sú klúčové odvetvia

26.04.2018 00:15

Výskum zameraný na umelú inteligenciu, ktorý uskutočnil McKinsey Global Institute, bol orientovaný na to, ako AI ovplyvní podnikanie. Analyzovalo sa v ňom 400 prípadov jej použitia v 19 odvetviach, si ...

Technológie

Virtuálna realita, robotika a princíp “uncanny valley”

26.04.2018 00:10

Haptická, čiže hmatová spätná väzba a vibrácie, ktoré vyvolávajú herné ovládače, telefóny a iné zariadenia môžu pri používaní vo virtuálnej realite alebo na diaľkovom ovládaní zariadenia podliehať efe ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá