Umelá inteligencia píše lepšie reklamné slogany ako copywriteri

Technológie
0

V duchu blížiacej sa robotizácie povolaní, JPMorgan Chase podpísal päťročnú dohodu so softvérovým startupom, ktorý využíva umelú inteligenciu na písanie marketingových textov. V pilotných testoch JPMorgan Chase zistil, že nástroj strojového učenia spoločnosti Persado vytvoril lepší reklamný námet, než sa to podarilo ich zamestnancom.

Odvodili to na základe vyššej miery kliknutí - v niektorých prípadoch predstavovala viac ako dvojnásobok – čo sa týka digitálnych reklám. V jednom takomto „dueli“ reklama napísaná človekom hovorila: „Získajte prístup k hotovosti z vlastného imania v pohodlí domova.“ Úspešnejšia verzia spoločnosti Persado znela: „Je to tak - k peniazom z vlastného imania sa môžete dostať priamo z vašej domácnosti.“

„Technológia spoločnosti Persado je neuveriteľne sľubná,“ uviedla vo vyhlásení Kristin Lemkau, marketingová riaditeľka spoločnosti JPMorgan Chase. „UI prepísala texty a titulky, ktoré by obchodník s využitím subjektívneho úsudku a skúseností, pravdepodobne nevymyslel. A ono to zafungovalo.“

„Stroj na spracovanie správ“ spoločnosti Persado vytvára texty z databázy s viac ako miliónom slov označených a vyhodnocujúcich emocionálnu príťažlivosť. JPMorgan Chase začal túto technológiu testovať pred tromi rokmi a Lemkau hovorí, že „spoločnosť teraz dúfa, že ju bude využívať nielen na reklamu, ale aj na internú komunikáciu a na výzvy pre zákaznícke služby.“

Zdroj: qz.com.

Redakcia

Všetky autorove články
umelá inteligencia AI text clovek stroj technika

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať