Image
26.4.2018 0 Comments

Umelá inteligencia by mohla zabezpečiť firmám biliónové príjmy. Toto sú klúčové odvetvia

Výskum zameraný na umelú inteligenciu, ktorý uskutočnil McKinsey Global Institute, bol orientovaný na to, ako AI ovplyvní podnikanie. Analyzovalo sa v ňom 400 prípadov jej použitia v 19 odvetviach, siahajúcich od leteckých spoločností až po online predajcov.

McKinsey predpokladá, že AI by v týchto priemyselných odvetviach mohla v konečnom dôsledku dosiahnuť ročnú ekonomickú hodnotu medzi 3,5 bilióna až 5,8 bilióna dolárov.

Kľúčové zistenia

Vo všeobecnosti platí, že ak sa AI integruje do podnikania, má potenciál stimulovať rast. V 69 percentách prípadov použitia, ktoré McKinseyho inštitút študoval, „hlboké neurónové siete možno použiť na zlepšenie výkonnosti nad rámec poskytovaný inými analytickými technikami“, uvádza sa v správe.

V 19 odvetviach, na ktoré sa inštitút zameral, sa odhaduje vplyv AI niekde medzi 1 % a 12 % ročných príjmov. Správa sa sústredila na spôsoby, ako môže AI ponúknuť pridanú hodnotu nad rámec poskytovaný existujúcimi produktmi a službami, a nie vytvárať nový biznis. Napríklad ako môže automobilka vďaka AI vyrábať lepšie autá, a nie spustiť úplne nové podnikanie, napr. výrobu robotických áut.

Umelá inteligencia by mohla mať najväčší vplyv v oblasti marketingu, predaja a riadenia dodávateľského reťazca a výroby. Môže napríklad zlepšiť personalizované odporúčania v elektronickom obchode či naznačiť spôsob dopravy znižujúci prepravné náklady.

Medzi odvetviami analyzovanými McKinseyho inštitútom, kde AI môže vytvoriť najväčšiu hodnotu, je aj cestovanie. V tejto oblasti by mohla zvýšiť ročné príjmy približne o 7 až 12 percent.

Iné odvetvia, v ktorých by AI mohla mať veľký vplyv, sú high-tech (definované ako softvérové, on-line a hardvérové ​​spoločnosti), doprava a logistika a farmaceutický priemysel. Predpokladá sa, že menší vplyv bude mať na verejný a sociálny sektor, ropu a plyn a chemický priemysel.

Väčšina spoločností zatiaľ nepoužíva AI. Správa konštatuje, že „dokonca aj medzi firmami, ktoré si uvedomujú tento potenciál, len asi 20 percent využíva jednu alebo viac technológií AI v základnom obchodnom procese“. Za najväčšie prekážky pri nasadení technológií AI inštitút pokladá získanie masívnych dátových súborov na jej výcvik, legislatívne prekážky a potenciálne nedostatky v údajoch a algoritmoch.

Zdroj: recode.net.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie 3

Čo znamená High Availability v Oracle databáze?

18.06.2019 00:10

Špeciálny projekt Čo znamená High Availability pre biznis? Aká je úroveň tolerovaného rizika? Aká strata dát je akceptovaná? Existujú aktuálne problémy so zálohou alebo reportovaním? Všetky tieto otá ...

Technológie

Americká armáda zaradí do výzbroje laserové zbrane a hypersonické rakety

13.06.2019 00:00

Americká armáda vyhlásila, že bude v priebehu nasledujúcich štyroch rokov pripravená na nasadenie hypersonických rakiet a laserových zbraní namontovaných na vozidlách, ak sa budú stupňovať technologic ...

Technológie 1

Dron Skai na vodíkový pohon prepraví ako lietajúci taxík až 4 cestujúcich

13.06.2019 00:00

Na zoznam spoločností vyvíjajúcich lietajúce autá sa pridal ďalší startup Alaka’i Technologies. Jeho lietadlo Skai sa môže používať podobne ako konkurenčné produkty v úlohe leteckého taxíka alebo na d ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá