Umelá inteligencia by mohla zabezpečiť firmám biliónové príjmy. Toto sú klúčové odvetvia

Technológie
0

Výskum zameraný na umelú inteligenciu, ktorý uskutočnil McKinsey Global Institute, bol orientovaný na to, ako AI ovplyvní podnikanie. Analyzovalo sa v ňom 400 prípadov jej použitia v 19 odvetviach, siahajúcich od leteckých spoločností až po online predajcov.

McKinsey predpokladá, že AI by v týchto priemyselných odvetviach mohla v konečnom dôsledku dosiahnuť ročnú ekonomickú hodnotu medzi 3,5 bilióna až 5,8 bilióna dolárov.

Kľúčové zistenia

Vo všeobecnosti platí, že ak sa AI integruje do podnikania, má potenciál stimulovať rast. V 69 percentách prípadov použitia, ktoré McKinseyho inštitút študoval, „hlboké neurónové siete možno použiť na zlepšenie výkonnosti nad rámec poskytovaný inými analytickými technikami“, uvádza sa v správe.

V 19 odvetviach, na ktoré sa inštitút zameral, sa odhaduje vplyv AI niekde medzi 1 % a 12 % ročných príjmov. Správa sa sústredila na spôsoby, ako môže AI ponúknuť pridanú hodnotu nad rámec poskytovaný existujúcimi produktmi a službami, a nie vytvárať nový biznis. Napríklad ako môže automobilka vďaka AI vyrábať lepšie autá, a nie spustiť úplne nové podnikanie, napr. výrobu robotických áut.

Umelá inteligencia by mohla mať najväčší vplyv v oblasti marketingu, predaja a riadenia dodávateľského reťazca a výroby. Môže napríklad zlepšiť personalizované odporúčania v elektronickom obchode či naznačiť spôsob dopravy znižujúci prepravné náklady.

Medzi odvetviami analyzovanými McKinseyho inštitútom, kde AI môže vytvoriť najväčšiu hodnotu, je aj cestovanie. V tejto oblasti by mohla zvýšiť ročné príjmy približne o 7 až 12 percent.

Iné odvetvia, v ktorých by AI mohla mať veľký vplyv, sú high-tech (definované ako softvérové, on-line a hardvérové ​​spoločnosti), doprava a logistika a farmaceutický priemysel. Predpokladá sa, že menší vplyv bude mať na verejný a sociálny sektor, ropu a plyn a chemický priemysel.

Väčšina spoločností zatiaľ nepoužíva AI. Správa konštatuje, že „dokonca aj medzi firmami, ktoré si uvedomujú tento potenciál, len asi 20 percent využíva jednu alebo viac technológií AI v základnom obchodnom procese“. Za najväčšie prekážky pri nasadení technológií AI inštitút pokladá získanie masívnych dátových súborov na jej výcvik, legislatívne prekážky a potenciálne nedostatky v údajoch a algoritmoch.

Zdroj: recode.net.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
umelá inteligencia AI elektro doprava buducnost smart high-tech on-line dáta

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať