Umelá inteligencia a chatboti

0
Umelá inteligencia nachádza čoraz širšie uplatnenie vo všetkých segmentoch podnikania. Medzi priekopníkov patria aj banky, ktoré do svojich systémov integrujú umelú inteligenciu s cieľom zlepšiť používateľské skúsenosti zákazníkov s bankovými produktmi. Analytici predpokladajú, že rozmach umelej inteligencie v bankovníctve a finančných službách nastane v horizonte troch rokov. V súčasnosti sme v prvej fáze, keď banky integrujú umelú inteligenciu na zjednodušenie a vyššiu intuitívnosť komunikácie s klientmi. Logickým pokračovaním bude ďalšia fáza, v ktorej sa umelá banková inteligencia bude snažiť porozumieť nielen zámerom zákazníkov sformulovaným v prirodzenom jazyku, ale aj ich pocitom a emóciám. Všetko s cieľom zlepšiť interakciu klienta s internetovou bankou a poskytnúť čo najdokonalejšiu používateľskú skúsenosť. Každý zákazník má individuálne potreby a priority a banky sa snažia čo najlepšie ich uspokojiť. V tejto fáze zároveň mnohé banky nasadia umelú inteligenciu (AI) ako primárnu metódu na interakciu so zákazníkmi. V prospech implementácie AI do bankových systémov uvádzajú objektívne aj subjektívne argumenty. Medzi objektívne argumenty patrí predovšetkým získanie poznatkov na základe výsledkov analýz, zvýšenie produktivity a úspora nákladov. Subjektívny argument je napríklad to, že používatelia uprednostňujú „ľudské“ interakcie. Aj preto je umelá inteligencia najčastejšie implementovaná vo forme digitálneho osobného asistenta alebo konverzačného robota (chatbota) na komunikáciu so zákazníkmi. 365 banka pracuje na tom, aby jej klienti mohli v budúcnosti využívať inteligentného chatbota – Tri Šesť Peťku alias Peťku. Spočiatku bude ovládať základné funkcionality, prípadne vedieť odpovedať na otázky ohľadne produktov a ďalších oblastí, s ktorými sa štandardne klienti obracajú na kontaktné centrum. Postupne pribudnú aj ďalšie funkcionality, ako napríklad zistenie zostatku, prevod peňazí a zablokovanie platobnej karty. Pokyny budú klienti zadávať v prirodzenom ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
umelá inteligencia AI technológie

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať