
Učíme sa programovať s Minecraftom
Vstup do nového roka je príležitosť na nové ciele a predsavzatia. Jedno z nich môže byť aj naučiť sa programovať. Možnosti vývojových prostredí na tvorbu aplikácií vás od programovania zdanlivo odbremenia, no týka sa to len rutinných činností a vizuálneho návrhu používateľského rozhrania. Aplikačnú logiku však treba navrhnúť a následne naprogramovať.
Ako začať alebo Hodina kódu = hodina osvietenia
Pri našich lektorských aktivitách týkajúcich sa výučby programovania sme zistili, že u každého študenta, ktorý má motiváciu, príde v určitom okamihu zlom, keď mu základné veci do seba zapadnú a začnú dávať zmysel. Od tohto okamihu môže začať tvoriť sám a postupne sa v tvorbe aplikácií zdokonaľovať. Tento zlom môže nastať už za menej ako hodinu od úplného začiatku štúdia. Neveríte? Určite ste už počuli o hodine kódu. Skúste ju absolvovať s nami a uvidíte, že nepreháňame.
Minecraft0 a Minecraft0a Hodinu kódu si úspešne vyskúšali aj mnohé známe osobnosti
Hodinu kódu zastrešuje nezisková organizácia Code.org a zapojili sa do nej desiatky miliónov študentov. Kurzy sú dostupné v 40 jazykoch vrátane češtiny a je to otvorená platforma, takže ak sa nájde dobrovoľník, môže urobiť preklad do slovenčiny. Kurzy sú navrhnuté tak, aby ich zvládol hocikto bez akejkoľvek skúsenosti s programovaním.
Od Karla k Minecraftu
Staršia generácia sa učila programovať s robotom Karlom. Napriek názvu to nie je český vynález. Tento grafický výučbový programovací jazyk vznikol na prelome 70. a 80. rokov 20. storočia na Stanfordovej univerzite, kde ho Richard E. Pattis používal pri výučbe študentov. Pomenoval ho Karel (nie Charles) na poctu Karlovi Čapkovi, ktorý obohatil svetovú slovnú zásobu o slovo robot. Úlohou bolo naprogramovať robota, aby sa pohyboval vo svojom virtuálnom svete a budoval v ňom objekty. Robot rozumel niekoľkým základným príkazom, ako napr. move, turnleft, putbrick, pickbrick, a dokázal testovať, či je pred ním voľno, či sú v jeho blízkosti značky a na ktorú stranu je ot ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE