SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 Advertisement

Tri stratégie, ktoré pomôžu maximalizovať prínos softvéru pre biznis

0
Víziou Billa Forda z predstavenstva firmy Ford je radikálne zmeniť obchodný model automobilky. Vo svete vozidiel neustále pripojených do internetu nechce byť Ford iba výrobcom automobilov, ale aj poskytovateľom služieb postavených na softvéri, ktoré zvýšia bezpečnosť pasažierov a zlepšia efektívnosť premávky. Aj iní manažéri, a to zďaleka nie iba z IT oddelení, by si mali klásť otázky, akú rolu zohráva softvér v živote firmy a ako sa dá využiť na zásadné prekopanie odvetvia, na vytváranie nových trhov či na prilákanie nových klientov. Štúdia The Future of Applications definuje tri stratégie, ktoré môžu firmám pomôcť využiť technologické zmeny a zvýšiť rolu softvéru v podnikaní, ale aj zrýchliť vývoj firemných aplikácií šitých na mieru. Aké by teda mali byť softvérové aplikácie budúcnosti? 1. Tekuté Prvá charakteristika sa dá zhrnúť pod metaforu tekuté aplikácie. Ak majú byť firmy agilné a rýchle, nemôžu si dovoliť komplexný, zdĺhavý a drahý vývoj aplikácií alebo masívne niekoľkomesačné implementácie. Softvér potrebujú vyvíjať modernejšie - pomocou opätovne využiteľných komponentov, ktoré umožnia rýchlo skladať aplikácie na podporu meniacich sa potrieb biznisu. Príkladmi sú OpenTable, webový rezervačný systém reštaurácií alebo známa službu Uber, ktorá konkuruje tradičným taxislužbám. Keď chcú tieto firmy pridať novú funkcionalitu, napríklad na odosielanie správ klientom, že ich stôl v podniku je pripravený alebo auto pristavené, nevyvíjajú si ich samy. Namiesto toho sa obrátia na cloudových poskytovateľov, ako je Twilio, ktorý ponúka takúto funkcionalitu ako súčasť vopred pripravenej platformy. Predpokladom na budovanie tekutých aplikácií je sprístupnenie API. Napríklad Swisscom chce tento rok sprístupniť 120 nových API, aby mohol začať ľahšie využívať vopred pripravené softvérové komponenty. Dôležité je takisto zvažovať pri softvéri umiestnenie v cloude. Hoci spočiatku môžu byť nasadené interne, mali by byť na cloud vopred pripravené. 2. Inteligentné Druhá c ...