Image
14.1.2019 1 Comments

Trendom je zjednodušovanie technológií

Preraziť v IT segmente je pre každého nového hráča veľká výzva. Nevyhnutné je priniesť na trh niečo nové a sledovať aktuálne svetové trendy. O tom, aké je smerovanie v IT oblasti a ako sa v nej  presadiť, sme sa rozprávali s Tomášom Bednářom, generálnym riaditeľom Konica Minolta Slovakia.

PCR: Ste generálnym riaditeľom technologickej firmy. Aký máte vzťah k moderným informačným technológiám?

T.B.: Na informačné technológie sa snažím vždy pozerať z pohľadu koncových používateľov. Zaujíma ma, ako a kedy používajú dané technológie, a súčasne premýšľam nad tým, ako ich urobiť ešte jednoduchšími a prívetivejšími na ovládanie. Ľudia vám vždy dajú spätnú väzbu a tá sa dá uplatniť vo vedení firmy, ako aj u našich zamestnancov.  

PCR: Ako sa môže stať človek generálnym riaditeľom IT firmy?

T.B.: Vo firme pôsobím od roku 1996 a odvtedy som vystriedal viaceré manažérske pozície. Často hovorím, že keď som nastúpil do firmy, stretol som tu ľudí, ktorí sa venovali tlačiarňam a kopírkam, niektorí videli potenciál v počítačoch. Práve kopírky vytvárali náš vtedajší „core“ biznis. V súčasnosti je situácia iná. Zamestnanci, ktorí sa venovali tlačiarňam a počítačom, dnes vedú firmu. Tí, ktorí sa zaoberali výlučne kopírkami, už u nás nepracujú.

Svet sa dynamicky mení a firma sa tomu vždy musí prispôsobiť. Spoločnosť totiž nezmeníte tak, že technologické novinky bude zavádzať jeden zamestnanec sediaci na nejakom poschodí vo firme. Firma musí cítiť smerovanie a víziu, čím chce byť a čo chce dosiahnuť.

PCR: Konica Minolta sa venovala v minulosti fotoaparátom, nasledovali tlačiarne a v súčasnosti poskytujete aj IT služby. Nie je pre vás, ako aj pre vašich zákazníkov ťažké sa v tom zorientovať?

T.B.: História je vec, za ktorú sa nehanbíme. Skôr naopak. Pri rozhovoroch s mnohými našimi zákazníkmi zaznieva to, že sme urobili správne rozhodnutie. Už pred niekoľkými rokmi sme pochopili, že tá správna cesta je prestať vyrábať fotoaparáty, pretože ich nahradia mobily. Trh a správanie koncových zákazníkov sa za posledné roky výrazne zmenili. Keby sme neurobili toto rozhodnutie, zaznamenali by sme veľké straty. Namiesto toho sme investovali nemalé financie do ďalšieho vývoja v inej oblasti. A oplatilo sa to.

Naši firemní zákazníci vnímajú značku Konica Minolta cez inovácie, spoľahlivosť a progresívny prístup. Medzi nimi nie je problém so znalosťou značky. Iné je to u koncových zákazníkov. Niektorí nás aj dnes  spájajú s fotoaparátmi, dokonca ich aj dodnes viacerí z nich používajú. V stredoeurópskom priestore má naša spoločnosť dlhodobo vysoké postavenie, znalosť značky je tu  teda na veľmi dobrej úrovni.

PCR: Často sa hovorí, že slovenský trh je veľmi malý a najnovšie technológie prichádzajú k nám s výrazným oneskorením. Ako v súčasnosti Slovensko stojí s úrovňou informačných technológií?

T.B.: Krajiny v strednej Európe majú veľkú výhodu, ktorú si niekedy ani neuvedomujeme. Zaviesť nové technológie vo veľkej krajine, ako je napríklad Nemecko, je veľmi ťažké a nákladné. Slovensko a Česká republika majú optimálnu veľkosť na skúšanie nových technológií. Neraz ide o celosvetové testy. Vďaka nim sa k najnovším technológiám dostaneme skôr ako v iných krajinách. Firmy totiž nebudú skúšať nové technológie v malých krajinách so zlým prístupom a nedostatočne vybudovanou infraštruktúrou. Naša výhoda je aj v tom, že Konica Minolta nie je veľká, ťažkopádna firma. Máme významný podiel na trhu, odborníkov, skúsenosti, zákazníkov a súčasne pôsobíme na trhu s optimálnou veľkosťou.

PCR: Súvisí s tým aj to, že pred niekoľkými rokmi vzniklo vývojové centrum v neďalekom Brne?  Podieľajú sa na vývoji moderných technológií aj Slováci?

T.B.: Prekvapivo mnohí naši kolegovia vo vývojovom centre v Brne sú Slováci. Trend je daný aj tým, že veľa Slovákov študuje na českých vysokých školách. Odľahčene hovorím, že v našej kuchynke niekedy viac počuť slovenčinu ako češtinu. Vývojové centrum v Brne robí produkty nielen pre Európu, ale pre celý svet. Podieľajú sa aj na vývoji zariadenia Workplace Hub. Ide o novú technológiu, ktorú budeme zavádzať budúci rok. Pre nás je existencia vývojového centra v Brne dobrá z dvoch dôvodov. Jednak je to skutočnosť, že vývojové centrum má blízko k svojim zákazníkom, pričom pracujeme v úzkej spolupráci s Japonskom. Druhý dôvod je ten, že sa sami môžeme podieľať na vývoji. Je to úplne iná situácia ako sedieť a čakať, čo pre vás vymyslia iní.

PCR: Aká je budúcnosť značky Konica Minolta? Aké sú súčasné trendy v informačných technológiách?

T.B.: V poslednom období vidieť, že sa všetci snažia o to, aby jednotlivé produkty mali viacero dobrých funkcií.  V skutočnosti však ľudia na ich využívanie nemajú čas. V súčasnosti chcú zákazníci mať čo najjednoduchšie veci. Preto sa aj naša firma snaží sledovať filozofiu, že vieme veľa vecí a súčasne chceme, aby boli čo najjednoduchšie. Naša budúcnosť je v integrácii riešení a zjednodušovaní technológií pre menšie aj väčšie firmy. Inak povedané, hľadáme konkrétne riešenia na konkrétne problémy. Firmy totiž nechcú mať desiatky rôznych dodávateľov a neprepojené databázy s dôležitými údajmi. Chcú mať čo najmenej dodávateľov a jeden jednoduchý systém, v ktorom sa budú bez problémov orientovať. Naším cieľom je prinášať na lokálnom trhu riešenia na jednoduchší život, aby výsledky boli dosiahnuteľné v rozumnom čase a s rozumnými prostriedkami. 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Made in Slovakia / Predstavujeme zaujímavé inovácie

11.03.2020 15:47

Vytvorenie nového HR modulu Benefitný systém v cloudovej platforme TULIP Ako prax ukázala, klienti potrebovali rozšírenie sekcie HR cloudového portálu TULIP o funkciu na správu firemných benefitov. K ...

ITPro

Python: efektívny lovec / 5. časť

12.03.2020 15:19

List List je sekvenčné zoskupenie položiek (items), resp. elementov rôznych typov do jedného celku, ktorý ohraničujeme hranatými zátvorkami. Rovnako ako typ tuple môžeme vytvárať vnorené (nested) lis ...

ITPro

Business intelligence v Exceli: Analýza hypotéz a kontingenčné tabuľky

12.03.2020 12:18

  Manažéri, ekonómovia či marketingoví špecialisti hľadajú kvalitné, dostupné a intuitívne ovládateľné nástroje, ktoré by im umožnili analyzovať údaje, s ktorými pracujú. Chcú vytvárať reporty bez to ...

1 Comments

  1. PC REVUE plus 1/2019 reakcia na: Trendom je zjednodušovanie technológií
    Autor: laco
    14.1.2019 23:01
    Dobrý deň,
    neviem sa dostať do pc-r 1/19, ani po zadaní aktivačného kluča.
    Dostanem sa len na PC-R 12/2018. Januárové číslo ešte nie je na webe?
    Reagovať

Vyhľadávanie

ACER_032020

Najnovšie videá