Image
14.1.2019 1 Comments

Trendom je zjednodušovanie technológií

Preraziť v IT segmente je pre každého nového hráča veľká výzva. Nevyhnutné je priniesť na trh niečo nové a sledovať aktuálne svetové trendy. O tom, aké je smerovanie v IT oblasti a ako sa v nej  presadiť, sme sa rozprávali s Tomášom Bednářom, generálnym riaditeľom Konica Minolta Slovakia.

PCR: Ste generálnym riaditeľom technologickej firmy. Aký máte vzťah k moderným informačným technológiám?

T.B.: Na informačné technológie sa snažím vždy pozerať z pohľadu koncových používateľov. Zaujíma ma, ako a kedy používajú dané technológie, a súčasne premýšľam nad tým, ako ich urobiť ešte jednoduchšími a prívetivejšími na ovládanie. Ľudia vám vždy dajú spätnú väzbu a tá sa dá uplatniť vo vedení firmy, ako aj u našich zamestnancov.  

PCR: Ako sa môže stať človek generálnym riaditeľom IT firmy?

T.B.: Vo firme pôsobím od roku 1996 a odvtedy som vystriedal viaceré manažérske pozície. Často hovorím, že keď som nastúpil do firmy, stretol som tu ľudí, ktorí sa venovali tlačiarňam a kopírkam, niektorí videli potenciál v počítačoch. Práve kopírky vytvárali náš vtedajší „core“ biznis. V súčasnosti je situácia iná. Zamestnanci, ktorí sa venovali tlačiarňam a počítačom, dnes vedú firmu. Tí, ktorí sa zaoberali výlučne kopírkami, už u nás nepracujú.

Svet sa dynamicky mení a firma sa tomu vždy musí prispôsobiť. Spoločnosť totiž nezmeníte tak, že technologické novinky bude zavádzať jeden zamestnanec sediaci na nejakom poschodí vo firme. Firma musí cítiť smerovanie a víziu, čím chce byť a čo chce dosiahnuť.

PCR: Konica Minolta sa venovala v minulosti fotoaparátom, nasledovali tlačiarne a v súčasnosti poskytujete aj IT služby. Nie je pre vás, ako aj pre vašich zákazníkov ťažké sa v tom zorientovať?

T.B.: História je vec, za ktorú sa nehanbíme. Skôr naopak. Pri rozhovoroch s mnohými našimi zákazníkmi zaznieva to, že sme urobili správne rozhodnutie. Už pred niekoľkými rokmi sme pochopili, že tá správna cesta je prestať vyrábať fotoaparáty, pretože ich nahradia mobily. Trh a správanie koncových zákazníkov sa za posledné roky výrazne zmenili. Keby sme neurobili toto rozhodnutie, zaznamenali by sme veľké straty. Namiesto toho sme investovali nemalé financie do ďalšieho vývoja v inej oblasti. A oplatilo sa to.

Naši firemní zákazníci vnímajú značku Konica Minolta cez inovácie, spoľahlivosť a progresívny prístup. Medzi nimi nie je problém so znalosťou značky. Iné je to u koncových zákazníkov. Niektorí nás aj dnes  spájajú s fotoaparátmi, dokonca ich aj dodnes viacerí z nich používajú. V stredoeurópskom priestore má naša spoločnosť dlhodobo vysoké postavenie, znalosť značky je tu  teda na veľmi dobrej úrovni.

PCR: Často sa hovorí, že slovenský trh je veľmi malý a najnovšie technológie prichádzajú k nám s výrazným oneskorením. Ako v súčasnosti Slovensko stojí s úrovňou informačných technológií?

T.B.: Krajiny v strednej Európe majú veľkú výhodu, ktorú si niekedy ani neuvedomujeme. Zaviesť nové technológie vo veľkej krajine, ako je napríklad Nemecko, je veľmi ťažké a nákladné. Slovensko a Česká republika majú optimálnu veľkosť na skúšanie nových technológií. Neraz ide o celosvetové testy. Vďaka nim sa k najnovším technológiám dostaneme skôr ako v iných krajinách. Firmy totiž nebudú skúšať nové technológie v malých krajinách so zlým prístupom a nedostatočne vybudovanou infraštruktúrou. Naša výhoda je aj v tom, že Konica Minolta nie je veľká, ťažkopádna firma. Máme významný podiel na trhu, odborníkov, skúsenosti, zákazníkov a súčasne pôsobíme na trhu s optimálnou veľkosťou.

PCR: Súvisí s tým aj to, že pred niekoľkými rokmi vzniklo vývojové centrum v neďalekom Brne?  Podieľajú sa na vývoji moderných technológií aj Slováci?

T.B.: Prekvapivo mnohí naši kolegovia vo vývojovom centre v Brne sú Slováci. Trend je daný aj tým, že veľa Slovákov študuje na českých vysokých školách. Odľahčene hovorím, že v našej kuchynke niekedy viac počuť slovenčinu ako češtinu. Vývojové centrum v Brne robí produkty nielen pre Európu, ale pre celý svet. Podieľajú sa aj na vývoji zariadenia Workplace Hub. Ide o novú technológiu, ktorú budeme zavádzať budúci rok. Pre nás je existencia vývojového centra v Brne dobrá z dvoch dôvodov. Jednak je to skutočnosť, že vývojové centrum má blízko k svojim zákazníkom, pričom pracujeme v úzkej spolupráci s Japonskom. Druhý dôvod je ten, že sa sami môžeme podieľať na vývoji. Je to úplne iná situácia ako sedieť a čakať, čo pre vás vymyslia iní.

PCR: Aká je budúcnosť značky Konica Minolta? Aké sú súčasné trendy v informačných technológiách?

T.B.: V poslednom období vidieť, že sa všetci snažia o to, aby jednotlivé produkty mali viacero dobrých funkcií.  V skutočnosti však ľudia na ich využívanie nemajú čas. V súčasnosti chcú zákazníci mať čo najjednoduchšie veci. Preto sa aj naša firma snaží sledovať filozofiu, že vieme veľa vecí a súčasne chceme, aby boli čo najjednoduchšie. Naša budúcnosť je v integrácii riešení a zjednodušovaní technológií pre menšie aj väčšie firmy. Inak povedané, hľadáme konkrétne riešenia na konkrétne problémy. Firmy totiž nechcú mať desiatky rôznych dodávateľov a neprepojené databázy s dôležitými údajmi. Chcú mať čo najmenej dodávateľov a jeden jednoduchý systém, v ktorom sa budú bez problémov orientovať. Naším cieľom je prinášať na lokálnom trhu riešenia na jednoduchší život, aby výsledky boli dosiahnuteľné v rozumnom čase a s rozumnými prostriedkami. 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Začiatky BIG DATA

06.03.2019 13:24

Od autonómnych áut po odhaľovanie podvodov - BIG DATA v T-Systems Slovakia V roku 1663 sa obchodník s galantériou John Graunt rozhodol zaznamenávať štatistiky týkajúce sa verejného zdravia v Londýne. ...

ITPro

Od Excelu k výkonnému podnikovému informačnému systému ODOO

05.03.2019 13:20

Jeden z kľúčových atribútov úspešnosti firmy (ak nie ten najdôležitejší) sú zákazníci. Spokojní zákazníci, ktorí budú znovu využívať vaše služby a kupovať vaše produkty. Preto systém IT podpory vzťaho ...

ITPro

Predstavujeme zaujímavé produkty, projekty a startupy

06.03.2019 13:12

IT PRODUKT: Slido Webová aplikácia Slido sa zameriava na interakciu s publikom počas podujatí alebo mítingov. Otvára priestor pre organizátorov, aby už aj počas vystúpenia rečníkov mohli zbierať otáz ...

q

1 Comments

  1. PC REVUE plus 1/2019 reakcia na: Trendom je zjednodušovanie technológií
    Autor: laco
    14.1.2019 23:01
    Dobrý deň,
    neviem sa dostať do pc-r 1/19, ani po zadaní aktivačného kluča.
    Dostanem sa len na PC-R 12/2018. Januárové číslo ešte nie je na webe?
    Reagovať

Vyhľadávanie

SWIFT 5_032019

Najnovšie videá

IT medzi paragrafmi


PC forum button